رژیم نوم چیست و چگونه کار می‌کند؟

امروزه وجود انوع رژیم گوناگون برای کاهش وزن موجب سردرگمی افراد شده است. انتخاب یک شیوه‌ی مناسب برای لاغری یکی از دغدغه‌های بشر امروز است. در میان برندها و ترندهای مختلف، رژیم نوم با سبک متفاوتی خود را عرضه کرده است. این برنامه غذایی در حقیقت یک راهکار برای سلامتی و تغییر عادت‌های بد زندگیست. طبق مطالعات 64 درصد از افرادی که از این رژیم استفاده کردند، توانستند بعد از 24 هفته، 5 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهند.انتخاب یک رژیم متعادل و قابل اجرا با لاغری 12 کیلو در 3 ماه با دریافت برنامه رژیمی برنافیت امکان پذیر است.

ویژگی های اصلی رژیم نوم چیست؟

مربی نوم با یک برنامه جلسه به جلسه شما را در طول سفر کاهش وزن یاری می‌کند. گروه پشتیبانی و برنامه غذایی روزانه که شامل رژیم های غذایی ، ورزش و محتوای مبنی بر مسائل روانشناسی است شما را به اهداف سلامتی نزدیکتر می‌کند.
این اپلیکیشن شامل یک رژیم غذایی شخصی بر اساس سبک زندگی، فعالیت و نمونه های غذایی افراد است. چالش‌های هفتگی آن با تغذیه، کنترل استرس و عادت‌های سالم در ارتباط است. این ابزار به این منظور طراحی شده‌اند تا پیشرفت شما را پیگیری کنند. آنها به شما اجازه می‌دهند تا وعده‌های غذایی خود را اسکن کرده و بارکد آنها را در اپلیکیشن وارد کنید.
این اپلیکیشن شامل سیستم ردیابی بیومتریک است که قند و فشار خون شما را چک کرده و یک پروفایل آماری به شما ارائه می‌دهد. تیم حرفه‌ای مجازی شما را تشویق کرده تا به اهداف تناسب اندام خود برسید. علاوه بر آن کوییز‌ها و وبلاگ‌هایی وجود دارند که انگیزه‌ی کافی در طول برنامه به شما می‌دهند.

رژیم غذایی نوم چگونه کار می‌کند؟

نوم بسته به هدف سلامتی هر فرد از یک الگوریتم استفاده می‌کند که از آن برای تخمین کالری دریافتی هر شخص می‌توان استفاده کرد. این برنامه کاملاً شخصی‌سازی و بر اساس سبک زندگی افراد طراحی شده است. در این اپلیکیشن میزان کالری مورد نیاز شما بر اساس سن، وزن، قد و میزان فعالیت اندازه‌گیری می‌شود.
در این برنامه غذایی هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما میزان کالری شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که رژیم غذایی کم کالری شامل میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات کم‌چرب است که می‌تواند هفته ای نیم تا ۱ کیلو از وزن شما را کم کند.
اپلیکیشن نوم دارای کد‌هایی با رنگ های منحصر به فرد است که غذاها را بر اساس میزان کالریشان دسته‌بندی می‌کند. غذاهایی که رنگ سبز دارند دارای کمترین، آن هایی که دارای کد زرد هستند دارای کالری متوسط و آنهایی که کد قرمز دارند کالری بسیار بالایی دارند.
اپلیکیشن نوم دارای برنامه‌های انگیزشی نیز هست که نشان‌دهنده‌ی علائم هشدار مناطق خطر و عکس‌العمل‌هاست. علائم هشدار نشان می‌دهد زمانی که انگیزه‌تان را از دست داده‌اید چه کاری را باید و چه کاری را نباید انجام دهید. مناطق خطر نشان دهنده پرچم قرمز است که نشان می‌دهد شما چندین بار بر اساس برنامه خود عمل نکرده اید.

رژیم نوم

 

در رژیم غذایی نوم کدام غذاها آزاد و کدام غذاها ممنوع است؟

رژیم غذایی نوم غذاها را دسته‌بندی کرده و آنها را بر اساس محتوای کالری و حجم مواد مغذی درجه‌بندی می‌کند. طبق این برنامه غذایی بخش عظیمی از بشقاب شما را باید میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات کم‌چرب تشکیل دهند. علاوه بر آن غذاهای کامل، گوشت کم‌چرب و حبوبات نیز از بشقاب غذایی شما حذف نمی‌شوند. طبق این برنامه غذایی تا جایی که می‌توانید از غذاهای زیر استفاده کنید.

 

۱- غذاهای سبز

غذاهای سبز مثل میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند، اما کالری بسیار کمی دارند.
میوه ها: مثل موز، سیب، توت فرنگی، طالبی، هلو، پرتقال و آناناس
سبزیجات: مثل خیار، گوجه، هویج، پیاز، بروکلی، کدو و نخود‌فرنگی
غذاهای نشاسته‌ای: مانند سیب زمینی شیرین، چغندر ، کدو، ذرت و سیب زمینی
محصولات لبنی: مثل ماست چکیده و پنیر بدون چربی
جایگزین های لبنیات: مثل توفو، شیر بادام و شیر بادام هندی
غلات کامل: مثل اوتمیل، برنج قهوه ای، نان، غلات کامل، ماکارونی، غلات کامل و ذرت
نوشیدنی‌ها: مانند چای و قهوه تلخ

رژیم نوم

 

2- غذاهای زرد

غذاهای زرد نسبت به غذاهای سبز دارای کالری بیشتری هستند و باید در مصرف آنها احتیاط کرد.
پروتئین‌های کم‌چرب: مثل گوشت کم‌چرب، مرغ، گوشت گوسفند و گوشت بوقلمون
غذاهای دریایی: مثل ماهی، تن، سالمون و تیلاپیا
محصولات لبنی: مثل شیر کم‌چرب، پنیر‌ کم‌چرب و ماست یونانی
جایگزین های لبنی: مثل تمپه
حبوبات: مثل لوبیای پخته و حموص
غلات: مثل برنج سفید، مافین انگلیسی
نوشیدنی ها: مثل نوشابه رژیمی و ماءالشعیر

3- غذاهای قرمز

غذاهای قرمز سرشار از کالری هستند و در مصرف آنها باید احتیاط کرد.
انواع گوشت: شامل گوشت قرمز، گوشت سرخ‌شده، سوسیس، هات‌داگ و همبرگر
آجیل ها و دانه‌ها: مثل بادام، پسته و فندق
دانه‌ها: مثل بذر کتان و دانه چیا
دسرها و شیرینی‌ها: مثل شکلات، کیک شکلاتی، کوکی و شیرینی
محصولات لبنی: مثل پنیر پرچرب، پنیر فتا و شیر کامل
میان‌ وعده‌ها: مثل چیپس و سیب زمینی سرخ شده
سس ها: مثل سس مایونز
چربی ها: مثل کره
شیرینی‌جات: مثل عسل و شکر سفید
نوشیدنی‌ها: مثل انواع آب‌میوه
رژیم غذایی نوم به شما کمک می‌کند تا ۳۰ درصد از غذاهای خود را از گروه سبز ۴۵% را از گروه زرد و نهایتا ۲۵ درصد را از گروه قرمز به دست بیاورید. این کار به شما کمک می‌کند تا به رژیم خود پایبند باشید.

رژیم نوم

 

آیا رژیم نوم به کاهش وزن کمک می‌کند؟

برنامه‌های کاهش وزن که بر اساس ویژگی‌های فردی طراحی می‌شوند، همیشه در لاغری موثر بوده‌اند. انگیزه مداومی که توسط مربیان نوم و پیگیری‌های منظم آنها انجام می‌شود کمک بسیار زیادی به کاهش وزن می‌کند.

فواید رژیم نوم چیست؟

برخی از فواید رژیم نوم شامل موارد زیر می‌باشند:

1- بر روی کالری‌ها تمرکز می‌کند

رژیم نوم میزان غذاها را به شدت پایین می‌آورد و از یک برنامه غذایی مبتنی بر کربوهیدرات،کالری ها و چربی ها جلوگیری می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات نه تنها کالری کمی دارند، بلکه سرشار از فیبر نیز هستند. علاوه بر آن شاخص گلیسمی آنها پایین است که موجب می‌شود برای مدت بیشتری سیر بمانید. در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند.

رژیم نوم

 

۲- تنوع و انعطاف غذایی در آنها بالاست

بسیاری از برنامه‌های رژیمی سعی دارند با محدودیت‌های غذایی شما را به کاهش وزن برسانند، اما در این رژیم انعطاف بالایی وجود دارد. به این معنا که شما از تمام گروه‌های سبز، زرد و قرمز می‌توانید نوش جان کنید؛ مثلاً با اینکه گروه قرمز سرشار از کالری است اما رژیم نوم آن را حذف نمی‌کند اما میزان مصرف آن را کاهش می‌دهد.

۳- موجب تغییر عادات غذایی می‌شود

تغییر عادات غذایی بد به عادت‌های خوب قدم بزرگی در جهت کاهش وزن است. رژیم غذایی نوم با دادن انگیزه، رفتارهای شما را تغییر می‌دهد. این کار، شما را نسبت به روند کاهش وزن موفق می‌کند.

۴- پشتیبان‌های اختصاصی دارد

داشتن مربی شخصی نتایج بسیار خوبی در کاهش وزن و تغییر عادت‌های بد دارد. شما در این اپلیکیشن اجازه دارید با مربی گروه و تیم پشتیبانی خود در ارتباط باشید.

رژیم نوم

مضرات رژیم نوم چیست؟

همانطور که گفته شد رژیم نوم دارای فواید بسیاری است، اما محدودیت‌هایی نیز دارد که نباید از آنها چشم پوشی کرد.

۱- کاملاً به کالری شماری وابسته است

در این اپلیکیشن ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌ها نشده‌اند. در یک رژیم غذایی اصولی درشت مغذی‌ها باید به اندازه کافی وجود داشته باشند؛ چرا که مصرف آنها به کاهش وزن پایدار کمک می‌کند.

۲- رژیم غذایی نوم هزینه بالایی دارد

هزینه‌ها در رژیم غذایی نوم بالاست و هر کسی از پس هزینه‌های رژیم نوم بر نمی‌آید.

رژیم نوم

 

۳- همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند

پلتفرم نوم برای افرادی که با اپلیکیشن و فضای تکنولوژی آشنایی ندارند، مناسب نیست. به علاوه اگر فراموش کنید میزان غذا و فعالیت ورزشی خود را ثبت کنید، اشکالی در اپلیکیشن رخ می‌دهد که ممکن است شما را نسبت به هدف کاهش وزن دلسرد کند.

نتیجه‌گیری

تغییر عادت‌های رفتاری منجر به ایجاد عادت های سالم می‌شود که در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می‌کند. اپلیکیشن‌هایی همچون نوم تنها به عنوان یک انگیزه دهنده به کار می‌روند و مشخص است که برای کاهش وزن سالم نیاز به یک رژیم غذایی اصولی تحت نظر پزشک تغذیه دارید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments