با این 10 قدم رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید

برخی از افراد تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهدافشان انجام می دهند، اما بسیاری از افراد با اولین مشکل از آن دست می کشند. هیچ کس با زندگی موفق به دنیا نیامده است، حتی بزرگترین انسان ها نیز رویاهای زیادی در زندگی خود داشته اند.

چه کنیم تا به رویاهای خود برسیم؟ در ادامه به 10 مورد اشاره شده است که می تواند شما را به موفقیت نزدیک کند.

1- انگیزه ی واقعی خود را کشف کنید.

بسیاری از دستاوردهای بزرگ جهان توسط افراد ریسک پذیر که می خواستند خود را به جامعه اثبات کنند، رخ داده است. تمایل چنین افرادی برای تغییر زیاد است و کلمه ی شکست در واژگان آنها نمی گنجد. برای مثال آبراهام لینکلن، یک پسر بی سواد فقیر بود تا زمانی که فهمید می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

باید انگیزه های حقیقی خود را بشناسید و زمانی را که دیگران در خواب به سر می برند، بیدار باشید و کار کنید. باید برای فداکاری و تعهد به اهداف نهایی آماده باشید.

2- هیچ بهانه ای وجود ندارد.

همواره دو صدا در سر ما وجود دارد. اولی به ما می گوید سخت بکوشیم و بر روی کارمان حسابی تمرکز کنیم تا دچار تردید نشویم. به دنبال بهانه های الکی نباشید، از به تاخیر انداختن کارها بپرهیزید و به دنبال موقعیت هایی باشید که شما را به رویاهایتان نزدیک تر می سازد. این مطلب را فراموش نکنید که وقتی اراده ای وجود داشته باشد، راهی نیز وجود دارد.

پیشنهاد برنافیت: افزایش قدرت اراده

3- اصول واقعی زندگی خود را در یابید.

هر فردی از اصول واقعی زندگی اش باخبر است. یکی از اصول برند اپل، تغییر در دنیا از طریق نوآوری بود که هنوز هم ادامه دارد. ببینید چه اصولی حتی زمانی که هیچ چیز به خوبی پیش نمی رود، شما را راهنمایی می کند. این اصول را به هر قیمتی شده دنبال کنید.

4- وقتی دیگران دست از کار می کشند، شما مصرانه به کارتان ادامه دهید.

هیچ کس نمی داند یک رویا چه زمانی به واقعیت تبدیل می شود. این اتفاق ممکن است فردا یا ده روز دیگر رخ دهد. هیچ وقت نباید از رویایتان دست بکشید. تفاوت بین افراد موفق و غیر موفق این است که افراد موفق همواره تلاش می کنند، اما افراد غیر موفق به کارهای بیهوده می پردازند.

در نظر داشته باشید که برخی از افراد تنها پس از مرگشان شناخته می شوند. هیچ کس نمی داند چه زمانی می توانید نتیجه ی تلاشش را بگیرید، اما حداقل می دانید که از رویاهای خود دست نکشیده اید.

5- ریسک پذیری، شما را به مقامات بالا می رساند.

بدون ریسک پذیری، هیچ موفقیتی وجود نخواهد داشت. افرادی که در زندگی خود موفق هستند، ریسک های زیادی متحمل شده اند. هوش و استعداد به تنهایی کافی نیست، بلکه باید ریسک پذیری خود را افزایش دهید، آماده ی تغییر زندگی باشید و به دنبال چیزهای بهتری بگردید.

پیشنهاد برنافیت: چگونه از مشکلات رهایی یابیم

6- انگیزه ی شما نباید پول باشد.

پول یک مشوق و یک امتیاز است، اما نباید به تنها انگیزه ی شما تبدیل شود. اگر برای کسب پول و درآمد سخت بکوشید، ممکن است موفق شوید، اما کامل نخواهید شد. رسیدن به رویاها، گرچه ممکن است گاهی برایتان در آمدزا نباشد، اما دستیابی به آنچه که می خواهید رضایتی حاصل می کند که از هر پاداش مالی ارزشمند تر است.

7- از صبح زود تا دیر وقت کار کنید.

بدون تلاش زیاد به موفقیت دست نخواهید یافت. البته باید بین کار، خانواده و جامعه ی خود تعادل برقرار کنید. اگر می خواهید موفق شوید، باید به رویاهای خود بپردازید و برای دست یابی به یک موفقیت طولانی مدت، فداکاری های کوتاه مدت انجام دهید.

8- مطالعه، شما را یک قدم به رویاهایتان نزدیک تر می کند.

مارک تایسون در ورزش زیاد قوی نبود، اما از طریق تمرین بسیار، خود را قوی ساخت. او تمام فیلم های مربوط به رشته اش را تماشا کرد، تمرین کرد و موفق شد. این موضوع را می توان به همه چیز تعمیم داد. اگر می خواهید یک نویسنده ی بزرگ شوید، زیاد کتاب بخوانید. اگر در بازار هستید، تمام مطالب مربوط به بازاریابی را مطالعه کنید. هیچ کس بدون تلاش از همه چیز باخبر نخواهد شد.

9- ورزش کنید تا ذهن شما از انرژی لبریز شود.

اگر ماشین سوخت نداشته باشد، قادر به حرکت نیست. بدن ما نیز نسبت به انرژی مثل ماشین کار می کند. هرچه انرژی ما بیشتر باشد، کیفیت کارمان نیز بیشتر بهبود می یابد. ریچارد برنسون می گوید: “کلید موفقیت، سلامت بدن است.” افزایش جریان خون به مغز و تمرکز بیشتر بر روی رویاها از طریق ورزش حاصل می شود. ورزش را در زندگی خود بگنجانید و شانستان را برای موفقیت افزایش دهید.

10- کار درست را انجام دهید.

همه ی ما موقعیت های تردید و انکار را تجربه کرده ایم. افراد موفق به شدت معتقدند کاری که برای خودشان می کنند، کاملا درست است. آنها حتی اگر روزهای بدون نگرانی را پشت سر بگذارند، می دانند که همه ی تلاششان را برای رسیدن به موفقیت انجام داده اند. نباید اجازه دهید تردیدها به زندگیتان وارد شوند و شما را از اهدافتان بازدارند.

پیشنهاد برنافیت: موانع رشد و پیشرفت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments