روش های خلاقانه برای استفاده از میوه هایی که در حال خراب شدن هستند

میوه ها به ویژه در فصل تابستان به سرعت تغییر رنگ می دهند و سیاه می شوند. گرچه این میوه ها گاهی هنوز قابل استفاده هستند، اما بسیاری از افراد تمایلی به مصرفشان ندارند. اما اگر تا به حال آنها را دور می ریختید، از این پس از خلاقیت خود استفاده کنید و با آنها کیک، نان، اسموتی و سالاد تهیه کنید.

سیاه شدن و از تازگی افتادن میوه ها، دلیل خوبی برای دور ریختن آنها نیست. آنها همچنان می توانند برای مصارف زیادی مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به برخی از مصارف میوه های در حال فساد اشاره شده است.

میوه ها را تکه تکه کنید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - گلابی - برنافیت

سریع ترین روش استفاده از میوه هایی که در حال فاسد شدن است، تکه تکه کردن، انداختن آنها در لیوان آب، اضافه کردن دارچین و قرار دادن آنها در مایکروویو است. این کار را با سه عدد موز و دو عدد گلابی در حال خراب شدن انجام دهید. این کار تنها پنج دقیقه طول می کشد اما طعم آن فوق العاده است.

آنها را فریز کنید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - شاه توت - برنافیت

اگر می خواهید میوه های شما برای مدت زیادی دوام داشته باشند، آنها را در مخلوط کن بریزید و در ظروف یخ های مشبک قرار دهید. پس از منجمد شدن، آنها را می توانید به اسموتی و یا آب خود اضافه کنید.

برای ترد کردن گوشت از آنها استفاده کنید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - کیوی - برنافیت

کیوی رسیده گزینه ی بسیار خوبی برای نرم کردن و طعم دادن به گوشت است. کیوی حاوی یک آنزیم طبیعی به نام اکتینیدین است که به شکستن پروتئین ها کمک می کند. دو عدد کیوی را له کنید و با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک قاشق چای خوری سرکه ی سیب و مقداری نمک و فلفل، یک سس تهیه کنید و بر روی گوشت خود بریزید.

پیشنهاد برنافیت: لاغری با سرکه سیب

با آن پنکیک درست کنید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - پنکیک - برنافیت

در هنگام پختن کیک به جای قند و شکر، مقداری موز را با توت مخلوط کنید و به خمیر کیک بیافزایید.برای یادگرفتن طرز پخت پن کیک رژیمی کلیک کنید.

با آن نان بپزید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - نان - برنافیت

هرگاه هلو، کیوی، موز و انبه ی شما در حال خراب شدن بود، با آنها نان طعم دار بپزید.

آنها را خشک کنید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - گوجه - برنافیت

هر گاه مشاهده کردید گوجه های شما در حال خراب شدن است. آنها را در ظرفی قرار دهید و روی شعله ی غیر مستقیم به مدت 12 ساعت بگذارید تا گوجه ها، بدون روغن و در زیر نور آفتاب کاملا خشک شوند.

آنها را بر روی سالاد خود بریزید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - سالاد - برنافیت

باقی مانده ی میوه هایی چون هندوانه، آناناس و توت را تکه تکه کنید و بر روی سالاد خود بریزید. این کار موجب رنگارنگ شدن و خوشمزه شدن سالاد شما می شود.

آنها را سرخ کنید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - برنافیت

اگر انگور یا گلابی شما سیاه شده و در حال خراب شدن است، آنها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید. این کار به بیرون آمدن شیرینی طبیعی آن کمک می کند و برای افزودن به انواع غذاها مناسب است. آنها را می توانید با کلم بروکلی به عنوان دسر مصرف کنید.

به مواد غذایی خود اضافه کنید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - موز - برنافیت

وقتی موزهای شما بیش از حد می رسند و سیاه می شوند، آنها را له کنید، به آنها تخم مرغ بیافزایید و با آنها املت درست کنید.

میوه ها را به اسموتی خود بیافزایید.

استفاده از میوه های در حال خراب شدن - اسموتی - برنافیت

از آنجا که بافت میوه ها در اسموتی اهمیتی ندارد و میوه های رسیده شیرین تر هستند، بنابراین ریختن آنها در اسموتی گزینه ی بسیار مناسبی است.

این اسموتی ساده اما خوشمزه و مغذی می تواند به سلامت روده های شما کمک کند.برای دریافت طرز تهیه اسموتی سبز کلیک کنید.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سپیده

خیییلی خوب بود