راه های طبیعی برای افزایش انرژی

استرس پس از تعطیلات گاهی ما را دچار کسالت و خستگی می کند. اما راه هایی وجود دارند که به طور طبیعی می توانند سطح انرژی ما را افزایش دهند. در این مقاله به چند مورد از این راهکارها اشاره شده است.

1- خوب غذا بخورید.

برای کارکرد بهتر بدن باید سوخت کافی به آن برسانید. گرچه تصور می شود مصرف کربوهیدرات ها موجب افزایش انرژی می شود، اما برعکس مصرف کربوهیدرات ها موجب سستی بدن می شود.

برای اینکه بدنتان را با کربوهیدرات های دیر هضم تغذیه کنیم، باید غذاهایی چون سیب زمینی شیرین و برنج غلات کامل مصرف کنیم. وقتی کربوهیدرات های فرآوری شده مصرف می کنیم، مواد غذایی ضروری در بدن ما کاهش و قند خون ما افزایش می یابد که این عمل موجب می شود انرژی ما به شدت کاهش یابد و دچار چاقی و دیابت شویم.

پیشنهاد برنافیت: چگونه سالم غذا بخوریم؟

2- آب رسانی به بدن را فراموش نکنید.

می توانیم بدون افزایش آب مصرفی همواره رطوبت بدن خود را تامین و از خشک شدن آن جلوگیری کنیم. کم آبی بدن موجب خستگی و سردرد می شود. بالعکس آب رسانی به بدن، آن را پاکیزه می کند. روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

3- مصرف مکمل ها را افزایش دهید.

انواع ویتامین های B، منیزیم و کو آنزیم Q10 نقش مهمی در افزایش انرژی شما دارند. اگر از کج خلقی و افسردگی رنج می برید، باید ب- کمپلکس، منیزیم و کو آنزیم Q10 مصرف کنید. اگر به میزان کافی از غذاها مواد مغذی دریافت نمی کنید، باید از مکمل های حاوی آمینو اسید و ویتامین ها بهره ببرید.

پیشنهاد برنافیت: بهترین مکمل های ضد التهابی کدامند؟

 4- مشکلات روده ای را از بین ببرید.

یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات، فلورهای طبیعی را دچار مشکل می سازند. باکتری های ساده ی موجود در روده، موجب تنظیم استخراج انرژی از غذاها می شوند. برای ایجاد یک فلورای سالم روده، باید پروبیوتیک های خوبی همچون کفیر و ماست مصرف کنید.  برنافیت در این مطلب برای داشتن روده سالم پیشنهادهایی می دهد.

5- مصرف کافئین را قطع کنید.

وقتی خسته هستیم، به سراغ چای، قهوه و نوشیدنی های حاوی قند می رویم، اما این راهکاری نیست که بدن ما به دنبال آن است. درست است که مصرف یک یا دو فنجان قهوه در روز مشکلی ایجاد نمی کند، اما مصرف کافئین و قند با هم، قند خون را بالا می برد، موجب اختلال در عملکرد آدرنال می شود و بدین ترتیب ضررهای زیادی به بدن وارد می کند. علاوه بر آن موجب خشکی بدن، خستگی، تخلیه ی انرژی و در نهایت نیاز بیشتر به کافئین می شود. اگر نوشیدنی های داغ را دوست دارید، از مصرف انواع کافئین دار آن بپرهیزید و یا از چای های گیاهی استفاده کنید.

6- اندکی استراحت کنید.

استراحت یکی از نیازهای اصلی بدن ماست. اما بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم. بدن برای ریکاوری نیاز به زمان دارد و استراحت می تواند این زمان را به خوبی فراهم آورد.

7- ورزش کنید.

وقتی بدن شما خالی از انرژی است، آخرین کاری که به سراغش می روید ورزش است. اما ورزش می تواند آندروفین را که به شما احساس خوبی می دهد آزاد و سیستم ایمنی تان را تقویت کند. لازم نیست حتما به ورزش های خیلی سخت بپردازید، شنا یا حتی تمرین های پیلاتس می تواند انرژی تان را افزایش دهد و شما را برای مقابله با مشکلات آماده کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه