دیگر هیچگاه از لاغری رنج نبرید

درست همانند چاقی، لاغری نیز یکی از معضلات جامعه ی ماست. از آنجا که غذاهای ناسالم و چربی های سالم برای افراد لاغر کارساز نیست، آنها باید روی ماهیچه سازی، افزایش تراکم استخوان و تعادل هورمون ها تمرکز کنند. مصرف تخم مرغ، شکلات تلخ، سیب زمینی، پنیر، کره بادام زمینی، آجیل، برنج و انبه غذاهای پر کالری اما سالمی هستند که به افزایش وزن و درمان لاغری کمک می کنند.

آیا لاغری رنجتان می دهد؟ آیا افزایش وزن برایتان آرزو شده؟ آیا می خواهید بدون دردسر و آسیب، وزنتان را افزایش دهید. چاره در این است که غذاهای پر کالری سالم مصرف کنید. برنافیت لیستی از غذاهای سالم پر کالری برای شما تهیه کرده تا با مصرف آنها یک افزایش وزن سالم را تجربه کنید.

تخم مرغ

100 گرم= 347 کالری، 1 فنجان= 71 کالری

لاغری- تغذیه- برنافیت

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است. پروتئین موجود در آلبومین تخم مرغ موجب ماهیچه سازی و آب و ویتامین های محلول در چربی آن (B، C، A، D، K و E) موجب تعادل هورمون ها، بهبود عملکرد سلول ها و افزایش تراکم استخوان می شود. می توانید 2 عدد تخم مرغ در روز مصرف کنند. مصرف 6 عدد تخم مرغ در روز نیز برای بدنسازها بلامانع است.

پنیر

100 گرم= 455 کالری، 1 فنجان= 68 کالری

یکی از محصولات لبنی پر کالری برای درمان لاغری، پنیر است. همه ی انواع پنیر اعم از چدار، پارمیزان، کاتیج، فتا، پنیر خامه ای، موزارلا و ریکوتا سرشار از پروتئین و کلسیم هستند که به ماهیچه سازی و افزایش تراکم استخوان ها کمک می کنند.

کره بادام زمینی

100 گرم= 1518 کالری، 1 فنجان= 94 کالری

کره بادام زمینی، یک دسر فوق العاده است که حاوی همه ی 20 نوع آمینو اسید (بلوک های سازنده ی پروتئین) می باشد. به علاوه، چربی موجود در کره بادام زمینی سالم است و به افزایش وزن سالم و ماهیچه سازی به طور همزمان کمک می کند.

آجیل ها

100 گرم= 813 کالری، 1 فنجان= 172 کالری

آجیل ها سرشار از چربی های سالمی چون مونو و پلی، ویتامین A، ویتامین K، تیامین، فولات، چربی های محلول و نامحلول، سلنیوم، پتاسیم، منگنز، مس و آنتی اکسیدان ها می باشند. این کالری های سالم، ذخایر چربی و گلیکوژن را احیا و به درمان لاغری کمک می کنند.

ماهی چرب

100 گرم= 175 کالری

لاغری- تغذیه- برنافیت

ماهی های چرب مثل سالمون، تون، کاد و شاه ماهی، سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع پلی هستند که افراد را از بیماری های قلبی، دیابت و التهاب حفظ می کنند. به علاوه این ماهی ها منابع خوبی از پروتئین ها و مواد معدنی هستند که موجب ماهیچه سازی و وزن سالم می شوند. روزی یک تا دو تکه ماهی را همراه با سبزیجات و آجیل مصرف کنید.

برنج

100 گرم= 205 کالری، 1 فنجان= 36 کالری

برنج، منبع خوبی از کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. کربوهیدرات های موجود در برنج، موجب احیای ذخایر گلوکز و گلیکوژن در خون، سلول ها و ماهیچه ها می شود. در نتیجه به رفع احساس خستگی و افزایش وزن سالم کمک می کند.

شکلات تلخ

100 گرم= 155 کالری

لاغری- تغذیه- برنافیت

شکلات تلخ، یک ماده ی غذایی پر کالری است که سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد افسردگیست. این ماده ی پر کالری برای افزایش وزن سالم و رفع لاغری بسیار مفید است.

انبه

100 گرم = 107 کالری

لاغری- تغذیه- برنافیت

انبه های رسیده و شیرین، سرشار از کالری، فیبرهای رژیمی، قند، ویتامین و مواد معدنی می باشند. این میوه ی خوش طعم دارای خواص ضد سرطانی و ضد التهابیست و می توان آن را در اسموتی ها و شیک های پروتئین مصرف کرد. این میوه نیز برای افزایش وزن سالم بسیار مفید است.

سیب زمینی

100 گرم= 116 کالری، 1 فنجان= 130 کالری

سیب زمینی یک سبزی نشاسته دار است که سرشار از ویتامین C و پتاسیم می باشد که بسته به نوع پختش، شاخص گلیسمی و میزان کالری آن فرق می کند. کالری فراوان سیب زمینی برای رفع لاغری بسیار مفید است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه