اهداف- موفقیت و انگیزه- برنافیت

رسیدن به اهداف به یک انگیزه ی قوی نیاز دارد و سال جدید همواره با تصمیمات جدید همراه بوده است. پایبندی به تعهدات، ایجاد یک روتین منظم صبحگاهی، اجرای قانون دو دقیقه و حفظ اولویت ها از جمله مواردی هستند که شما را به سوی اهدافتان رهنمون می کنند.

شروع سال جدید، زمان بسیار مناسبی برای رسیدن به اهداف و ایجاد انگیزه به منظور بالا بردن سطح کیفیت زندگیست. آیا یکی از اهداف شما سازماندهی بیشتر در محل کار است؟ آیا شغل تازه یا ترفیع درجه می خواهید؟ آیا می خواهید یک زندگی سالم توام با ورزش و تغذیه ی مناسب را آغاز کنید؟ صرف نظر از آنچه که می خواهید به دست آورید، لزوما برای رسیدن به اهداف، نباید منتظر سال جدید باشید. در اینجا عادت های سالمی معرفی شده که شما را به سمت موفقیت رهنمون می کند.

پیشنهاد برنافیت: کسب و کار خود را با نکات طلایی زیر رونق دهید

به تعهدات خود پایبند باشید

اگر می خواهید شناخت بیشتری از شغل خود به دست آورید، باید به وظایف، ایدهپی ها تعهدات خود پایبند باشید. تفاوت مدیران موفق با دیگر مدیران این است که از ابزار تسخیری استفاده می کنند. آنها با استفاده از کاغذهای چسبان، اپلیکیشن ها و ایمیل، برنامه ی خود را تنظیم می کنند. کارشناسان معتقدند، وقتی فردی به شما وظیفه ای محول می کند، آن را از ذهن خود بیرون و روی کاغذ یادداشت کنید. مطالعات نشان داده است که تنها یک برنامه ریزی برای کاهش اضطراب کافیست.

ایمیل یا تلگرام خود را تنها پس از انجام کارها چک کنید

کارمندان به طور متوسط در روز 100 ایمیل دریافت می کنند و حدود 3 ساعت از زمان خود را صرف چک کردن ایمیل و پیام های کاری و شخصی می کنند. هر چند برخی معتقدند که چک کردن ایمیل باید اولین چیزی باشد که در هنگام صبح بررسی شود، اما برخی دیگر معتقدند که بهتر است آن را به پس از انجام کارها موکول کرد. این کار از تعویق در انجام کارها جلو بهتر است در ابتدای روز، لیست تمام کارهای خود را بنویسید و بر اساس اولویت بندی به انجام آنها بپردازید. متاسفانه، چک کردن ایمیل و پیام های تلگرام، چاله ایست که پر نمی شود و هر چه بیشتر به آن بپردازید، بیشتر در آن غرق می شوید.

یک روتین سر سخت صبحگاهی برای خود تعیین کنید

تام کورلی- موفقیت و انگیزه- برنافیت

اینکه روز خود را چگونه آغاز می کنید، تاثیر زیادی بر احساسات شما در محل کار، جلسات کاری و حتی مصاحبه های شغلی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مدیران موفق برای رسیدن به اهداف خود به یک برنامه ی سر سخت صبحگاهی متوسل می شوند. مثلا روتین صبحگاهی یک میلیونر موفق به نام ریچارد برانسون شامل بیدار شدن در ساعت 5 صبح برای ورزش صبحگاهی، خوردن صبحانه و گذران وقت با خانواده است. تونی رابینز نیز صبح خود را با 10 دقیقه تمرین های مدیتیشن آغاز می کند. تام کورلی در کتاب ” افکارتان را تغییر دهید تا زندگیتان تغییر کند ” می گوید: عادت های خوب، شما را قادر می کند تا هر روز به دنبال کسب موفقیت ها باشید.

با خود جلسات هفتگی برگزار کنید

برقراری ملاقات های هفتگی در یک برنامه ی شلوغ کاری، بسیار سخت است. اما بسیاری از مدیران موفق، هر هفته با خود جلساتی برگزار می کنند تا لیست انجام کارهای خود را بررسی و اولویت های خود را تعیین کنند. اگر شما نیز می خواهید به اهداف خود برسید، می توانید جلساتی با خود برگزار کنید تا در آن لیست انجام کارها را بررسی و ارزیابی کنید. از خود بپرسید که آیا این کار به پیشرفت من در شغل و زندگی آینده کمک می کند یا نه؟

پیشنهاد برنافیت: اهدافی که بزرگترین تغییرات را به وجود می آورند

قانون دو دقیقه را اجرا کنید

اگر یکی از اهداف شما در سال جدید، ایجاد زمان بهینه و مدیریت آن است، اجرای قانون دو دقیقه برای شما بسیار مفید است. با این قانون، هر گونه فعالیتی که می تواند در عرض دو دقیقه تکمیل شود، به سرعت انجام می شود. بسیاری از مدیران موفق از این روش برای انجام فعالیت های کوچک پیش از اینکه روی هم انبار شوند، استفاده می کنند. این فعالیت ها، فضای زیادی از ذهن شما را اشغال می کنند. بنابراین انجام آنها ذهن شما را خالی و آمادگی آن را برای فعالیت های مهم بیش تر می کند.

  کاری از گروه محتوای برنافیت

Home