اهدافی که بزرگترین تغییرات را به وجود می آورند

وقتی سال تمام می شود، همه ی ما برای سال بعد خود برنامه ریزی می کنیم. تصمیم هایی که برای سال جدید می گیریم بسیار خوشایند هستند، اما گاهی این تصمیم ها تنها تا انتهای فروردین ماه طول می کشد. برای ایجاد تغییرات با ثبات در زندگی خود، باید در مورد آنها تجدید نظر کنید. اهداف زیر را شاید هیچ کس در زندگی اش اعمال نکند، اما آنها قدرت کافی برای ایجاد تغییرات در زندگی شما را دارند.

1- آب بیشتری بنوشید.

بسیاری از افراد به اندازه ی کافی آب نمی نوشند و به جای آن به نوشیدنی هایی چون قهوه یا نوشابه روی می آورند. آب برای پوست، خلق و خو، عملکرد و سلامت شما مفید است. این جمله را به خاطر بسپارید که اضافه کردن یک چیز به زندگی بسیار آسان تر از حذف آن از زندگی است. هر روز مقداری به آب نوشیدنی خود اضافه کنید تا به ایده آل مصرف آن برسید. یک بطری بزرگ آب در دست بگیرید و با خود بگویید تا انتهای روز باید آن را تمام کنم.

پیشنهاد برنافیت: کاهش وزن با آب خوردن

2- با خود مثبت حرف بزنید.

صدای درونی، احساسات شما را به خود و دیگران القا می کند. این صدا مسئول عزت نفس و بینش جهانی شما نیز می باشد. بنابراین برای ایجاد تغییرات باید سعی کنید که آن را به سمت نیمه ی روشن زندگی هدایت کنید.

اگر این صدا مثبت باشد، همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. هدف شما باید این باشد که بر روی این صدا کار کنید و اطمینان حاصل کنید که این صدای درونی ابعاد مثبت زندگی تان را کشف خواهد کرد. برای دستیابی به این هدف، یک هفته این صدا را زیر نظر بگیرید تا بتوانید ابعاد منفی را از  زندگیتان دور کنید. ببینید با چه اسمی خود را صدا می کنید، چه چیزی را سخت می گیرید، چه چیزی را در مورد دیگران سخت می گیرید و چه عاملی اهداف منفی را در ذهن شما افزایش می دهد. این کلمات منفی را بیابید و آنها را با کلمات مثبت جایگزین کنید. مثلا به جای شکست از واژه ی تلاش و به جای آشفتگی از فرصت استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: از بین بردن افکار منفی

3- تفریحات خود را افزایش دهید.

اهدافی که بزرگترین تغییرات را به وجود می آورند

اگر همیشه دلتان می خواسته سفر کنید، به مدرسه بازگردید، به کلاس آشپزی بروید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید، زمان آن رسیده که دست به کار شوید. ایجاد فرصت هایی که برای شما لذت بخش است، موجب ایجاد تغییرات در زندگی و رسیدن به اهدافتان می شود.

4- خود را برای روز مبادا آماده کنید.

تمایل به پس انداز کردن پول، یک هدف خاص، اما مبهم است. این ابهام موجب عدم پایبندی به این موضوع می شود. سعی کنید یک صندوق اورژانسی برای خودتان در نظر بگیرید، در هر زمانی ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ دهد که ناگهان نیاز به پول داشته باشید، مثل نیاز به یک لاستیک جدید و یا یک صورت حساب نجومی. البته نباید به این افکار منفی زیاد فکر کنید، اما اگر سعی کنید همیشه برای روزهای مبادا آماده باشید، دیگر نگران هیچ چیز نخواهید بود. ممکن است برخی از ماه های سال جیب های شما برای رخدادهایی چون مراسم عروسی، تولد، تعمیرات خانه و مالیات خالی باشد. بنابراین در ماه هایی از سال که قادر به پس انداز هستید، از این کار غافل نشوید.

5- خود را با تفکر همه یا هیچ مشغول نکنید.

وقتی نوبت به هدف گذاری می رسد، کار مشکل می شود. اگر به خود بگویید دیگر هیچ وقت دسر نخواهم خورد یا با خود عهد ببندید که عادت تلویزیون تماشا کردن را برای همیشه کنار خواهید گذاشت، مسیر شکست را خواهید پیمود. چرا که هر انسانی ممکن است لغزش هایی داشته باشد. پس از این لغزش هاست که انسان می تواند موفق شود. طرز تفکر همه یا هیچ، تنها یک دام است.

6- با گام های کودکانه یک زندگی سالم تر ایجاد کنید.

بسیاری از ما تنها با آغاز سال نو به فکر سلامت و یا کاهش وزن خود می افتیم، اما بهتر است چنین هدفی را در تمام طول زندگی داشته باشیم. سعی کنید اهداف کوچک انتخاب کنید و سپس آن را تبدیل به اهداف بزرگ تر کنید. اهداف را در ابتدا به صورت ماهیانه انتخاب کنید و سپس آن را به اهداف سالیانه و طولانی مدت تبدیل کنید. این کار به شما کمک می کند هم سریع تر به اهدافتان برسید و هم سبک زندگی جدیدتری برای خود انتخاب کنید. برای یک هدف بزرگ قدم های کوچک بردارید و سرعت خود را برای رسیدن به این موفقیت در سرتا سر این هدف حفظ کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments