توصیه های غذایی بهداشتی که باید آنها را نادیده گرفت

گفته های زیادی در مورد سلامت و بهداشت غذایی هست، اما بین آنچه که باید به آن پایدار باشیم و آنچه که باید به راحتی از آن بگذریم، تفاوت هایی وجود دارد. در ادامه ی این مقاله به برخی از این موارد اشاره شده است.

پنج وعده میوه و سبزیجات در روز استفاده کنید

یکی از پیام های معروف تغذیه ای، مصرف میوه و سبزیجات برای پنج روز در هفته برای دریافت ویتامین و مواد مغذّی کافی است. این شعار برای بسیاری از افراد به صورت یک هدف در آمده و آنها تا حد زیادی به آن پایبند هستند.

اما جالب است بدانید که طبق تحقیقات جدید، هر فردی باید در روز دو وعده میوه و سبزیجات مصرف کند تا خطر بیماری در او کاهش و عمر او افزایش یابد. این گفته بدان معناست که در طول روز تا جایی که می توانید باید میوه و سبزیجات مصرف کنید. اگر مصرف ۱۰ وعده میوه و سبزیجات در روز برای شما سخت است، همان پنج وعده برایتان کفایت می کند. به ویژه اگر این کار با کاهش مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده، جانک فودها و غذاهای ناسالم همراه باشد.

روزانه هشت لیوان آب بنوشید

توصیه های غذایی بهداشتی که باید آنها را نادیده گرفت

نظرات مختلفی در مورد میزان آبی که باید بنوشیم وجود دارد، هر چند بسیاری از کارشناسان بر مصرف ۸ لیوان آب (حدود دو لیتر آب) در روز تاکید دارند. البته می توانیم آب مورد نیاز خود را از نوشیدنی های دیگر همچون چای و قهوه و یا میوه و سبزیجات نیز به دست آوریم. هرچند، آب، منبع بهتری برای دریافت مایعات مورد نیاز بدن محسوب می شود.

یک برنامه ی غذایی بد را با ورزش جبران کنید

طبق یک قانون، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، ۷۵ درصد آن به غذایی بستگی دارد که مصرف می کنید. بنابراین بهترین راه برای کاهش وزن این است که از مصرف غذاهای سرخ کرده و فرآوری شده بپرهیزید. سوزاندن کالری این غذاها نیاز به ورزش زیادی دارد. مثلا برای سوزاندن ۵۰۰ کالری نیاز به ۶ کیلومتر پیاده روی آهسته دارید. درست است که یک رژیم غذایی می تواند وزن شما را کاهش دهد، اما ممکن است موجب تحلیل عضلانی و تراکم استخوانی شما نیز بشود. اگر هدفتان سالم ماندن است، باید هم یک رژیم غذایی متعادل و هم یک برنامه ی ورزشی را دنبال کنید.

سبزیجات منجمد، مواد مغذی کمتری از سبزیجات تازه دارند

شاید بیشتر افراد تصور کنند که محصولات تازه دارای مواد مغذی بیشتری از سبزیجات منجمد هستند، اما برای برخی از غذاها، این قضیه صحت ندارد. برخی از سبزیجات در حالت منجمد، خاصیت بیشتری از سبزیجات تازه دارند. دلیلش این است که وقتی محصولات تازه از مزرعه به سوپر مارکت ها می رسند، تحت تاثیر نور و اکسیژن برخی از مواد مغذی خود را از دست می دهند. اما سبزیجاتی که به سرعت در فریزر نگهداری می شوند، این مواد مغذی را تا زمانی که دوباره مورد استفاده قرار گیرند، نگهداری می کنند. بهتر است سبزیجات تازه را در فصل خود و سبزیجات منجمد را در خارج از فصل خود خریداری کنید.

به طور مداوم سم زدایی کنید

توصیه های غذایی بهداشتی که باید آنها را نادیده گرفت

بدن انسان بدون نیاز به سم زدایی یا رژیم های پاکسازی همه ی سموم را از بدن پاک می کند. کلیه های شما، خون را تصفیه و سموم را از طریق ادرار دفع می کنند. کبد نیز از ورود سموم به جریان خون جلوگیری کرده، برخی از آنها را تجزیه و از بدن خارج می کند. به جای استفاده از مواد سم زدا و رژیم های این چنینی، از کلیه ها و کبد خود مراقبت کنید. به میزان فراوان آب بنوشید و از ایجاد استرس بر روی این اندام ها خودداری کنید.

این اسموتی ساده ی خوشمزه ی مغذی می تواند بهسلامت روده های شما کمک کند.

مصرف چربی ها شما را چاق می کند

بیشتر غذاها، حاوی انواع مختلفی از چربی ها هستند، که برخی از آنها مضرند. چربی، یک عنصر ضروری در بدن محسوب می شود چرا که برخی از ویتامین ها، بدون کمک چربی نمی توانند در بدن شما فرآوری شوند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که نباید همه ی چربی ها را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید. تنها بهتر است چربی های سالم و ناسالم را از هم تفکیک کنید.

دو نوع چربی خوب وجود دارد: چربی های غیر اشباع مونو (ساده) و چربی های غیر اشباع پلی (مرکب).

چربی های مونو در روغن ها و گیاهانی چون روغن زیتون، روغن گل آفتابگردان، انواع آجیل، آووکادو و زیتون یافت می شود. این چربی به کاهش و تعادل سطح کلسترول در بدن کمک می کند، ریتم قلب را منظم و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند. چربی های غیر اشباع پلی، اغلب در روغن های نباتی همچون روغن گل آفتابگردان، روغن کنجد و و سویا یافت می شود. امگا ۳ و امگا ۶ زیر مجموعه ای از چربی های غیر اشباع پلی هستند که در غذاهای دریایی مثل سالمون، ساردین و شاه ماهی یافت می شوند. امگا ۳ و امگا ۶ برای عملیات طبیعی التهاب، عملکرد مغز و اعصاب، بهبود رفتار، کاهش غلظت خون، انعقاد خون و سیگنال دهی درد مفید می باشند.

پس از یک زمان خاص در شبانه روز دیگر چیزی نباید مصرف کرد

این تصور که در انتهای شب نباید چیزی خورد، سالهاست که منسوخ شده است. بدن شما زمان را تشخیص نمی دهد، تنها چیزی که بدنتان می داند، میزان کالری است که شما در یک وعده مصرف می کنید. سعی کنید وعده ی شما سرشار ازویتامین، مواد مغذی و پروتئین باشد تا شما را در ادامه ی روز سیر نگه دارد.

کاهش مصرف کربوهیدرات موجب کاهش وزن می شود

بسیاری از افراد تفاوت بین کربوهیدرات های خوب و بد را نمی دانند و تصور می کنند که یکی از روش های موثر کاهش وزن، قطع مصرف کربوهیدرات است. گرچه ممکن است کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش وزن بیانجامد، اما بهترین روش این است که در مصرف کربوهیدرات ها تعادل را برقرار کنیم. کربوهیدرات برای تامین انرژی بدن، تبدیل آن به گلوکز و جذب آن توسط جریان خون نیاز است. از مصرف کربوهیدرات هایی که سرشار از قند هستند اجتناب کنید و به جای آن کربوهیدرات های پیچیده ای را مصرف کنید که برای هضم شدن نیاز به زمان بیشتری دارد. این کربوهیدرات ها در غلات کامل، لوبیا و بلغور جو دو سر یافت می شوند.

 

 

کاری از گروه محتوای برنافیت

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]