چگونه خود را بدون ترازو وزن کنیم؟

بسیاری از ورزشکاران به طور طبیعی برای کنترل وزن خود از تراوز برای وزن‌گیری استفاده می‌کنند. برخی از افراد می‌خواهند وزن کم کنند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند از افزایش وزن باخبر شوند از ترازو استفاده می‌کنند. بنابراین، وزن‌کشی‌های هفتگی و ماهانه بسیار رایج است. اما در این مقاله برنافیت به شما ترفندهایی یاد می‌دهد، که بدانید چگونه خود را بدون ترازو وزن کنید.درصورتی که نیاز به دریافت رژیم لاغری دارید، به صفحه محصول رژیم لاغری برنافیت مراجعه کنید.

بدون ترازو خود را چگونه وزن کنید؟

ترازو می‌تواند ابزار فوق‌العاده مفیدی باشد و سبک زندگی شما را سالم‌تر کند. وقتی می‌بینید که این اعداد پایین می‌آیند و به وزن هدف شما نزدیک‌ و نزدیک‌تر می‌شود، احساس بهتری دارید. زمانی که روی ترازو می‌روید و وزن خود را می‌بینید، درواقع مجموعه‌ی همه چیزهایی است که بدن شما را تشکیل می‌دهند.

وزن شما بین چربی، ماهیچه، اندام، پوست یا مایعات تفاوتی قائل نمی‌شود. با این حال، وقتی صحبت از تناسب اندام و سلامتی می‌شود، وزن شما روی ترازو یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد می‌شود. بین 91 کیلوگرم وزن عضلانی و 91 کیلوگرم وزن که بیشتر آن چربی است، تفاوت زیادی وجود دارد.

بنابراین در حالی که وزن کردن خود می‌تواند برای اندازه‌گیری پیشرفت شما مفید باشد، می‌تواند گمراه کننده نیز باشد. به همین دلیل کاهش وزن با خستگی مداوم همراه خواهد بود. اما راه‌های کنترل وزن بدون ترازو چیست؟

چگونه بدون ترازو خود را وزن کنیم؟

اگر می‌خواهید چربی کم کنید، عضله بسازید یا وزن فعلی یا ترکیب بدن خود را حفظ کنید و بدون ترازو خودتان را وزن کنید، از این تکنیک‌ها استفاده کنید.

1. اندازه ‌گیری با متر نواری

در حالی که اندازه گیری دور کمر وزن شما را نشان نمی‌دهد، به شما می‌گوید که آیا در حال کاهش چربی هستید یا خیر؟!  به این ترتیب، اگر دور کمر شما شروع به کوچک شدن کند، این یک فرض منصفانه است که ذخایر چربی شما در حال کاهش است و احتمالاً وزن شما نیز کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، از دست دادن چربی از ناحیه شکم با بهبود سلامت قلبی عروقی و کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت مرتبط است. متأسفانه برای هدف قرار دادن آب کردن چربی شکم، روش‌های کمی می‌توانید انجام دهید. اما با رژیم برناجت برنافیت اگر درست غذا بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید و  هم زمان به طور منظم در خانه بدون وسایل باشگاهی، ورزش کنید به راحتی می‌توانید با یک پشتیبان اختصاصی چربی‌های اضافه‌ی بدن خود را کاهش دهید.

اندازه ‌گیری با متر نواری ترفندهای برنافیت دکتر کرمانی

2. مقایسه لباس

اگر لباس‌هایتان به‌خصوص در اطراف کمر، باسن و ران‌ها گشادتر می‌شوند، می‌توان تصور کرد که در حال از دست دادن چربی هستید. از طرف دیگر، اگر لباس‌هایتان کمی تنگ‌تر از حد معمول احساس می‌شود، احتمالا چاق‌تر شدید.

اگر وزن کم می‌کنید، لباس‌های چاق خود را به عنوان انگیزه‌ای کنار بگذارید تا وزنی را که بدون شک برای کاهش آن سخت تلاش کرده‌اید، دوباره به دست آورید. به محض این که احساس کردید شلوارتان کمی تنگ‌تر شده است، تمرین ورزشی و رژیم غذایی برنافیت را شروع کنید تا از بازگرداندن چربی‌های از دست رفته خود جلوگیری کنید. از طرفی به راحتی می‌توانید با استفاده از مقایسه لباس‌های خود بدون ترازو وزن تقریبی خود را به دست آورید.

3. ارزيابی پوستی

برخی از باشگاه‌ها، کلینیک‌های بهداشتی و مربیان شخصی، ارزیابی ترکیب بدن چین‌خوردگی را ارائه می‌کنند. این شامل نیشگون گرفتن و سپس اندازه‌گیری ضخامت چین‌های پوست در نقاط مختلف بدن شما است.  هر چه چین‌های پوستی بیشتر اندازه‌گیری شوند، آزمایش دقیق‌تر خواهد بود. اندازه‌گیری چین‌های پوست یک مهارت است و برخی افراد مهارت در انجام این کار دارند.

ارزيابی پوستی ترفتدهای بدون ترازو برنافیت دکتر کرمانی

4. عکس‌ یکنواخت از اندام

اکثر افراد بسیار کند وزن کم می‌کنند و بیش‌تر وزن اضافه می‌کنند. در واقع، حتی اگر هر روز خود را در آینه نگاه کنید، احتمالاً نمی‌توانید تغییر زیادی در ظاهر خود مشاهده کنید. یکی از راه‌های حل این مشکل، گرفتن یک سری عکس است.

با مقایسه یک تصویر با تصویر بعدی، می‌توانید ببینید که بدن شما چگونه تغییر می‌کند و شاهد موفقیت خود هستید. با از دست دادن چربی می‌بینید که دور کمر شما روز به روز کوچک‌تر می‌شود. این روش را تا حد امکان آسان و مؤثر کنید:

  • پوشیدن لباس یکسان برای هر عکس، به عنوان مثال، لباس شنا
  • با استفاده از دوربین
  • گرفتن عکس‌ها در همان مکان، به عنوان مثال، حمام
  • گرفتن عکس از همان فاصله
  • عدم استفاده از فیلتر

در حالت ایده آل، شما می‌خواهید شرایط یکسانی را برای همه عکس‌ها تکرار کنید، بنابراین جسم شما تنها چیزی است که باید تغییر کند.

عکس‌ یکنواخت از اندام ترفندهای برنافیت دکتر کرمانی

5. دفتر مرور اتفاقات رژیم

باور کنید یا نه، این در واقع یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای پیگیری سلامت کلی و سبک زندگی خود انجام دهید. اگر با افرادی صحبت کنید که با موفقیت وزن خود را از دست داده‌اند و وزن خود را حفظ کرده‌اند، این است که اکثر آن‌ها به شما خواهند گفت که یک دفتر خاطرات داشته‌اند و احتمالاً هنوز هم دارند. توصیه می‌کنیم با ردیابی 4 چیز شروع کنید: رژیم غذایی، فعالیت بدنی، خواب و احساستان.

  • رژیم غذایی شما

برای شروع، هر چیزی که در طول یک هفته می‌خورید یادداشت کنید. همه‌ی موارد را یادداشت کنید، کالری‌ها را به بهترین شکل ممکن بشمارید و برنامه‌ای برای کاهش کالری دریافتی خود ترتیب دهید. این کار را حداقل تا چند ماه ادامه دهید و پیشرفت را ثبت کنید. ما می‌دانیم که نوشتن کالری احتمالاً دردناک‌ترین کاری است که باید انجام دهید. به یاد داشته باشید، بدون تغییر رژیم غذایی نمی‌توانید وزن خود را کاهش دهید و حفظ کنید! با این روش می‌توانید بفهمید که روزانه چقدر کالری مصرف می‌کنید و به صورت تقریبی وزنتان چقدر است.

  • خواب شما

کیفیت خواب شما با میزان فعالیت بدنی که در طول روز انجام می‌دهید مرتبط است. هر چه تمرین بهتری داشته باشید خواب بهتری خواهید داشت و صبح‌ها انرژی بیشتری دارید.

  • فعالیت بدنی

طول و شدت تمرینات خود را تا جایی که می‌خواهید با جزئیات پیگیری کنید و پیشرفت را زیر نظر داشته باشید. مطمئن شوید که هدفی برای تمرینات خود دارید و به تدریج شدت آن‌ها را افزایش دهید.

دفتر مرور اتفاقات رژیم ترفندهای بدون ترازو برنافیت دکتر کرمانی

6. با استفاده از شلوار جین

یک شلوار جین قدیمی یا یک جفت رویایی کاملاً جدید، داشتن این هدف فوق‌العاده انگیزه‌بخش است. همانطور که رژیم تناسب اندام خود را ادامه می‌دهید، هر چه شلوار جین راحت‌تر سر بخورد، این روند سودمندتر می‌شود. اگر در حال از دست دادن چربی و به دست آوردن عضله هستید، می‌توانید وزن یکسانی داشته باشید، اما ظاهر بسیار متفاوتی دارید.

با استفاده از شلوار جین ترفندهای بدون ترازو برنافیت دکتر کرمانی

7. الاکلنگ

شاید ترازو نداشته باشید و یا در باشگاه شما ترازو نباشد و گاها در این شرایط ممکن است ترازو داروخانه خراب باشد. می‌توانید وزن خود را با استفاده از الاکلنگ و انبوه از وزنه تخمین بزنید. اولاً، به چند وزنه‌ی متعادل نیاز دارید. به عنوان مثال وزنه‌های باشگاه گزینه خوبی هستند، یا می‌توانید از دبه آب، کیسه‌های ماسه یا سیمان، کیسه شکر، آرد یا برنج یا هر وزن شناخته شده دیگری استفاده کنید.

سپس روی یک سر الاکلنگ بنشینید و از شریک زندگی خود بخواهید وزنه‌ها را روی الاگلنگ قرار دهد. به تدریج که وزن شروع به متعادل شدن می‌کند، الاکلنگ هم تراز می‌شود. یادداشت کنید که چقدر وزن برای متعادل کردن الاکلنگ لازم است، و این همان وزن شما است.

نیازی به گفتن نیست که این دقیقاً کاربردی‌ترین روش است، اما وزن واقعی شما را تقریباً به روشی مانند ترازو نشان می‌دهد. این یک روش برای سرگرمی برای انجام با فرزندان شما نیز می‌باشد.

guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ممدرضا

چه جالب

ممد

بریم رو الاکلنگ بعد گونی برنج بذاریم اونطرف؟؟؟؟ جون من بگو که جدی نمیگی

فاطمه
مش بوداغ

خیلی خوب گفتی دمت گرم

مش ممد

وزنه نداریم ک

مش غلام

بریم روی ترازوی دوکفه ای؟ کدوم کفه؟ راست یا کفه چپ؟

ممد

ول‌کن آقا الاکلنگ چی میگه میری دم یه ضایعاتی خودتو رو ترازو وزن میکنی میای اگه هم حال نداری بری یعنی هیچی کم نکردی