بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن

از زمانی که صبحانه میل می کنید تا زمان نهار، بهتر است زمانی را نیز برای یک میان وعده صبحگاهی در نظر بگیرید. گرسنه ماندن تا وعده ی نهار، بدن شما را به وضعیت قحطی می برد. بدین معنا که بدن کالری هایی که عادت به سوزاندن آنها را داشته، از ترس مواجهه با کمبود سوخت حفظ می کند. بهترین میان وعده ها پس از صبحانه، نخودچی بو داده، کراکر و کره ی بادام، ماست و توت فرنگی و پسته است.درصورتی که برایتان سوال است که چرا بعد از صبحانه احساس گرسنگی می کنید، به مقاله گرسنگی بعد از صبحانه سر بزنید.

از زمانی که صبحانه میل می کنید تا زمان نهار بهتر است زمانی را برای یک میان وعده صبحگاهی در نظر بگیرید. چرا که هرچه در زمان نهار گرسنه تر باشید، بیشتر غذا می خورید و به جای اینکه کالری کمتری مصرف کرده باشید، بدن شما با حجم وسیعی از کالری ها رو به رو می گردد. به علاوه، گرسنه ماندن تا وعده ی نهار، بدن شما را به وضعیت قحطی می برد. بدین معنا که بدن کالری هایی که عادت به سوزاندنشان را داشت، از ترس مواجهه با کمبود سوخت حفظ می کند.

در این مواقع، بهترین کار مصرف میان وعده هایی پس از صبحانه است که انرژی لازم برای بدن را تا وعده ی نهار تامین کند. اما یک میان وعده خوب و مغذی چیست؟ بهتر است این میان وعده حاوی کمتر از 200 کالری، حداقل 3 گرم فیبر، 3 گرم پروتئین و کمتر از 8 گرم قندهای افزودنی باشد. مقداری چربی و کربوهیدرات نیز مشکلی ندارد، اما بیشتر آن باید از فیبر و پروتئین تشکیل شده باشد تا بتواند شما را تا هنگام نهار سیر نگه دارد. در ادامه به معرفی این میان وعده ها پرداخته شده است.

گرانولا

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - گرانولا - برنافیت

هیچ چیز برای میان وعده صبحگاهی بهتر از یک تکه گرانولا نیست، اما بسیاری از این گرانولاها، حاوی شکر و کالری هستند، به ویژه برای افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند. اگر این تکه گرانولا، حاوی هفت گرم فیبر، شش گرم پروتئین و تنها پنج گرم شکر باشد، یک میان وعده فوق العاده محسوب می شود، به ویژه اگر هوس یک غذای شیرین کرده باشید.

پنیر و تکه های سیب

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - سیب - برنافیت

پنیر سرشار از پروتئین است و می تواند وعده ی خوبی بین صبحانه و نهار باشد. یک تکه از این ماده حاوی 4 گرم فیبر و تنها 70 کالری می باشد. با افزودن مقداری سیب، محتوای فیبر آن را افزایش دهید.

نخودچی بوداده

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - نخودچی - برنافیت

نخودچی، حاوی هشت گرم پروتئین و شش گرم فیبر است. همیشه مقداری نخودچی بو داده همراه خود داشته باشید یا آنها را با پودر کاری، زیره و فلفل قرمز تفت دهید تا متابولیسم بدن شما را افزایش دهد.

ماست چکیده و توت فرنگی

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - ماست چکیده - برنافیت

روش دیگر برای تامین انرژی صبحگاهی، مصرف ماست ساده ی چکیده کم کالری است. این ماده ی غذایی حاوی 20 گرم پروتئین است که با افزودن مقداری توت فرنگی نیز نیاز بدن به فیبر را تامین می کند.

یک مشت پسته با پوست

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - پسته - برنافیت

هر 30 گرم پسته، حاوی شش گرم پروتئین و سه گرم فیبر است و شما را تا هنگام ظهر کاملا سیر نگه می دارد.

تخم مرغ آب پز و پرتقال

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - تخم مرغ - برنافیت

تخم مرغ، خود یک وعده ی کامل محسوب می شود و می تواند تا مدت های زیادی شما را سیر نگه دارد. آن را همراه با یک پرتقال متوسط مصرف کنید تا پروتئین، چربی و فیبر بدن شما را تامین کند.

پنیر لور کم چرب و موز

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - موز - برنافیت

پنیر لور، منبع بسیار خوبی برای پروتئین است، بدین معنا که یک چهارم فنجان از آن حاوی 10 گرم پروتئین است. با افزودن یک موز کوچک که حاوی 3 گرم فیبر است، یک میان وعده سیر کننده برای خود تهیه کنید.

سویای سبز بو داده

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - سویای سبز - برنافیت

سویای سبز، منبع بسیار خوبی از پروتئین و فیبر است که می تواند تا وعده ی نهار شما را سیر نگه دارد. مقداری سویا را بخارپز کنید یا در مایکروویو بو دهید و همیشه همراه خود داشته باشید.

کراکر و کره ی بادام

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - کراکر - برنافیت

دو تکه کراکر تنها حاوی 60 کالری و سه گرم فیبر است. برای اینکه کراکر شما سیرکننده تر شود، یک قاشق غذاخوری کره ی بادام بر روی آن بمالید. این کار موجب افزودن پروتئین و چربی های سالم به میان وعده شما می شود.

گوشت بوقلمون پیچیده شده در کاهو و پنیر

بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن - گوشت بوقلمون - برنافیت

اگر به دنبال یک میان وعده کوچک هستید، مقداری گوشت بوقلمون که در کاهو و پنیر پیچیده شده مصرف کنید که حاوی 12 گرم پروتئین است. برای افزودن فیبر بیشتر به آن، مقداری دانه ی چیا نیز به آن اضافه کنید.

رژیم گروهی؛ راه‌حل قطعی لاغری

دکترکرمانی بعد از سال‌ها تجربه به این نتیجه رسید که رژیم گروهی، بهترین راه‌حل برای افرادیه که در رژیم، انگیزه‌شون کم می‌شه و بر همین اساس ماراتن لاغری رو رونمایی کرد. بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که با ماراتن لاغری رژیم گرفتن به وزن دلخواه‌شون رسیدن!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

بیشتر...

شما می توانید مشکلاتتان را با افرادی که چالش ها و شرایط مشابه با شما دارند مطرح کنید، در چالش های افزایش انگیزه برنافیت شرکت کنید و با داشتن یک متخصص اختصاصی در طول رژیم سوالات و مشکلاتتان را با ایشان مطرح کنید و مسیر تناسب اندام را یک بار برای همیشه تا تغییر سبک زندگیتان،طی کنید.
ما در برنافیت معتقدیم تناسب اندام و سبک زندگی از همدیگر جدا نیستند و نمی توان به قیمت دستیابی به تناسب اندام، سلامتی افراد را بازیچه قرارداد.به همین دلیل تفاوتی ندارد که حین گذراندن رژیم از مجموعه برنافیت باشید یا نه. در هرصورت شما به جامعه تناسب اندام فارسی زبان دسترسی دارید تا بتوانید ضمن دسترسی به پشتیبان متخصص تغذیه، سوالات و چالش های خود و دیگران را با همراهی یکدیگر حل کنید.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]