چرا باید صبح ها آب لیمو مصرف کنیم؟

مصرف آب لیمو در هنگام صبح فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. اسیدهای موجود در آب لیمو به گوارش غذا، افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک می کنند. پلی فنول های موجود در لیمو اشتها را کم می کنند. با وجود خواص ویتامین C موجود در آن، با آسیب رادیکال های آزاد مقابله و از پوست محافظت می کنند. در نتیجه موجب جوان تر شدن پوست می شوند.

اکثر هنرمندان و کارشناسان تغذیه روز خود را بدون نوشیدن یک لیوان آب لیمو شروع نمی کنند. در این مقاله خواهید دانست که مصرف صبحگاهی آب لیمو چه فوایدی برای سلامتی شما می تواند داشته باشد.

به کاهش وزن کمک می کند

چرا باید آب لیمو مصرف کنیم- سبک زندگی- برنافیت

آب لیمو یک گزینه ی عالی برای افرادیست که رژیم لاغری می گیرند. پلی فنول های موجود در لیمو از افزایش وزن جلوگیری و به کاهش اشتها کمک می کنند. وقتی یک لیوان آب می نوشید- به ویژه پیش ازغذا- شکم شما پر می شود و به میزان غذای کمتری برای سیر شدن نیاز دارید. آب طعم دار شده با لیمو نیز جایگزین سالمی برای آب پرتقال های صبحگاهی است، به علاوه کالری آن نیز بسیار کمتر است. برای مصرف این آب لیمو، باید از یک لیموی کامل استفاده کنید. آب یک عدد لیمو را در 235 تا 350 میلی لیتر آب بچکانید. حتی می توانید پوست رنده شده ی آن را نیز به آب اضافه کنید. البته حتما از لیموی شسته شده استفاده کنید.

به گوارش بهتر کمک می کند

چرا باید آب لیمو مصرف کنیم- سبک زندگی- برنافیت

اسیدهای موجود در آب لیمو به هضم شدن غذا نیز کمک می کنند. فلاونوئیدهای موجود در لیمو به اسیدهای موجود در معده برای شکستن غذا کمک می کنند و در نهایت موجب هضم بهتر غذا می شود. گرم کردن آب فواید گوارشی آن را بیشتر نیز می کند. هضم غذا با بالا رفتن سن اهمیت بیشتری پیدا می کند، چرا که با افزایش سن اسید موجود در معده کاهش پیدا می کند. البته مصرف آب لیموی تنها بدون پالپ و پوست، برخی از فواید پکتین موجود در لیمو را مهار می کند. این پکتین که در پالپ و پوست لیمو وجود دارد، به بهبود حافظه و سلامت سیستم گوارشی کمک می کند.

آب بدن شما را تامین می کند

چرا باید آب لیمو مصرف کنیم- سبک زندگی- برنافیت

آبرسانی به بدن فایده ی مستقیم مصرف آب لیمو نیست، بلکه این خود آب طعم دار است که شما را به نوشیدن آب بیشتر تشویق می کند. مایعات به طور کلی آب بدن را تامین می کنند. اما از آنجا که بسیاری از افراد طعم آب را دوست ندارند، آن را مصرف نمی کنند. هرچند از قدیم گفته شده باید 8 لیوان آب مصرف کرد، اما متخصصان تغذیه بر این باورند که میزان آبی که می نوشید به وزن، فعالیت و محل زندگی شما بستگی دارد. اگر به اندازه ی کافی آب بنوشید، ادرار شما باید روشن باشد. اگر ادرار شما زرد یا تیره است، بدن شما به آب بیشتری نیاز دارد.

شما را جوان تر می کند

چرا باید آب لیمو مصرف کنیم- سبک زندگی- برنافیت

ویتامین C موجود در آب لیمو برای سلامت پوست شما نیز اهمیت دارد. طبق یک مطالعه، مصرف بیشتر ویتامین C برابر است با چین و چروک های کمتر. دلیل آن هم این است که ویتامین C با آسیب رادیکال های آزاد مقابله و از پوست محافظت می کند. تاثیر ویتامین C بر روی کلاژن موجب ترمیم بافت های همبند زیر پوست می شود. به علاوه، آبرسانی به پوست موجب می شود تا پوست شما جوان تر و نرم تر بماند. پوست شما یک ارگان است و آبرسانی به آن موجب عملکرد بهتر آن می شود.

متابولیسم شما را افزایش می دهد

چرا باید آب لیمو مصرف کنیم- سبک زندگی- برنافیت

مصرف آب لیمو برای صبحانه یک گزینه ی عالی است، چرا که متابولیسم و فعالیت شما را افزایش و وزن شما را کاهش می دهد. روزی سه لیوان آب لیمو مصرف کنید تا احساس سیری بیشتری به شما دست دهد. مصرف آب لیمو همراه با یخ خاصیت بیشتری دارد، چرا که بدن برای گوارش باید دمای آب را به اندازه ی دمای بدن برساند.

کاربرد لیمو در زیبایی

کاربردهای شگفت انگیز لیمو در زیبایی - اینفوگرافیک - برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments