با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید

داشتن ظاهری خوب علاوه بر مراقبت های بیرونی، نیازمند مراقبت های درونی نیز هست. ما تنها در خصوص پوست شما صحبت نمی کنیم. یک برنامه غذایی سالم، باید به تقویت مو و ناخن نیز منجر شود. برای تحقق این امر نیاز به یک یخچال غذای جدید نیست. ناخن و مو هر دو از کراتین تشکیل شده اند، پس از طریق فرآیندی مشابه نیز ساخته می شوند، این یعنی مواد مغذی که به یکی از این دو کمک کند می تواند برای دیگری نیز مفید واقع شود. با خواندن این مطلب می توانید مو و ناخن خود را تقویت کنید.

پروتئین وی

با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید- پروتئین وی- برنافیت دکتر کرمانی

موها برای ساخت کراتین نیازمند پروتئین هستند، پروتئینی که مو را قوی کند. در صورتی که مو پروتئین مورد نیازش را دریافت نکند، ممکن است به فاز استراحت برود که موجب ریزش موی ملموسی خواهد شد. سعی کنید به اسموتی صبحانه هر روز یک پیمانه کوچک پروتئین وی اضافه کنید. این کار باعث افزایش پروتئین بدن می شود.

گوشت قرمز

با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید - گوشت قرمز- برنافیت دکتر کرمانی

گوشت قرمز منبعی غنی از پروتئین است، همین طور دارای دیگر مواد مغذی مفید برای ناخن و مو مانند آهن نیز می باشد. معمولا کم خونی موجب نازک شدن تارهای مو می شود و این امر برای کسانی که دچار فقر آهن یا کم خونی هستند آزار دهنده است. بعلاوه تحقیقات نشان داده کم خونی با ناخن قاشقی نیز در ارتباط است. اما منظور این نیست که هر روز باید گوشت قرمز بخورید. گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع است بنابراین مصرف بیش از اندازه آن می تواند عامل بسیاری از بیماری ها از جمله: بیماری های قلبی، چندین نوع سرطان و دیابت نوع 2 باشد. مصرف گوشت فاقد چربی به صورت هفته ای یک بار مانعی ندارد. اگر دچار کمبود آهن هستید، با پزشک خود صحبت کنید تا به شما مکمل آهن معرفی کند.

پیشنهاد برنافیت: راهکارهای خانگی برای تقویت ناخن ها

بادام

با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید- بادام- برنافیت دکتر کرمانی

بادام علاوه بر این که منبعی غنی از ویتامین ها است، سرشار از منیزیم نیز می باشد. منیزیم به حفظ سلامتی مو و ناخن کمک می کند همچنین یکی از مواد معدنی اصلی ضد استرس است و استرس نیز از عوامل اصلی ریزش مو می باشد. گاهی برآمدگی موجود در ناخن ها به دلیل کمبود منیزیم است. می توانید مقدار قابل توجهی منیزیم از سبزیجات، کاکائو و دانه های سویا دریافت کنید.

شیر

با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید- شیر- برنافیت دکتر کرمانی

برخی از تحقیقات به رابطه میان ویتامین D و ریزش مو اشاره دارد. در یکی از تحقیقات انجام شده مشخص شد زنانی که دارای کمبود ویتامین D هستند ریزش موی بالایی دارند و در مقابل زنانی که به اندازه کافی ویتامین D مصرف می کنند موهای سالمی دارند. از طرفی کلسیم یک ماده ی معدنی اصلی در ساخت مو و ناخنی سالم است ( نکته: برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارید )، بر این اساس  استفاده از شیر های غنی شده با ویتامین D توصیه می شود.

تخم مرغ

با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید- تخم مرغ- برنافیت دکتر کرمانی

تخم مرغ سرشار از پروتئین است البته مقداری نیز ویتامین D و بیوتین دارد که در ساخت کراتین موثر است.کمبود بیوتین در بدن می تواند موجب ضعیف شدن مو و ناخن شود.

نکته: اگر ناخنتان با مشکلات اساسی مواجه است شاید نیاز باشد از مکمل بیوتین استفاده کنید. دوز روزانه ی 2.5 میلی گرم می تواند به قوی و درخشان شدن ناخن ها کمک کند.

قزل آلا

با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید- قزل آلا- برنافیت دکتر کرمانی

قزل آلا منبعی غنی از بیوتین و پروتئین است، در کنار اسید چرب های امگا 3 که موجب کاهش التهاب می شوند و به بهبود و مرطوب شدن پوست کمک به سزایی می کنند. فراموش نکنید جمجمه نیز شامل پوست می شود. پوست سالم جمجمه به معنی فولیکول های سالم مو نیز هست که در نهایت به مویی قوی منجر می شود. خاصیت ضد التهابی امگا 3 نیز برای ناخن ها مفید است. التهاب باعث اختلال در رشد سالم صفحه ی ناخن می شود.

آجیل

با این مواد غذایی، مو و ناخن خود را تقویت کنید- آجیل- برنافیت دکتر کرمانی

در آزمایش انجام شده بر روی موش ها، مشخص شد که موش های مبتلا به کمبود سلنیم ( یک عنصر مرتبط با محافظت در برابر اکسیداتیو استرس ) موهای کم پشتی دارند. تنها 6 تا 8 عدد آجیل می تواند چیزی بیش از نیاز روزانه شما به سلنیم را برآورده کند.

پیشنهاد برنافیت: چگونه به رشد موها کمک کنیم؟

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments