با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

حتما می دانید که یکی از علائم بیماری آرتریت ، درد مفاصل است. اما باید بدانید که درد، تنها نشانه ی این بیماری نیست. در بسیاری از موارد، علائم دیگری وجود دارد که پیش از درد خود را نشان می دهد.

بیماری آرتریت انواع مختلفی دارد که هر کدام علائم مخصوص به خود را دارا می باشد. به علاوه، هر فردی ممکن است به شکل متفاوتی آرتریت را تجربه کند. بسته به نوع آرتریت، اگر به سرعت از وجود این بیماری مطلع شوید، روند پیشرفت آن را می توانید کنترل کنید. به علاوه، تشخیص زودهنگام به بدن شما امکان اثرپذیری بیشتر داروهای ضدالتهاب یا تغییر سبک زندگی را می دهد. تغییر رژیم غذایی گاهی تاثیر زیادی بر روی دردتان خواهد داشت. اما علائم دیگر به جز درد در این مقاله معرفی شده اند که باید از آن آگاه باشید.

سفتی مفاصل

با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

بیماری آرتریت برای بیشتر افراد با احساس سفتی مفاصل آغاز می شود. این سفتی و خشکی زمانی رخ می دهد که بیمار می خواهد مفاصل خود را صاف یا خم کند. حرکت آن به اطراف نیز کار بسیار سختی است. این سفتی هر زمانی ممکن است رخ دهد، اما در ساعت های اولیه ی روز که هنوز مفاصل گرم نشده اند، بیشتر رخ می دهد.

تورم

با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

مچ و زانوی دست و پای چپ و راست خود را با هم مقایسه کنید. اگر یکی از آنها بدون هیچ دلیلی بزرگتر یا متورم تر از دیگری بود، احتمال آرتریت در آن افزایش می یابد. گاهی اوقات این تورم در اواخر روز افزایش می یابد و با سفتی مفاصل همراه است.

گرفتگی مفاصل

با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

اگر احساس می کنید که تاندون های زانو یا مچ شما سفت شده یا روی هم افتاده اند، احتمالا به بیماری آرتریت مبتلا شده اید. گاهی اوقات بیمار مبتلا، درد را احساس می کند، پس از آن درد از بین رفته و فرد دوباره به آن مبتلا می گردد.

خستگی

با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

برخلاف بیماری آرتریت دژنراتیو که به تدریج کیسه های مفصلی را از بین می برد، آرتریت روماتوئید، یک بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به مفاصل حمله می کند. این مشکل به التهاب حاد (در داخل یا اطراف مفاصل) یا التهاب سیستماتیک (در سر تا سر بدن) منجر می شود. التهاب سیستماتیک مربوط به روماتوئید آرتریت موجب خستگی نیز می شود.

 

تب و کاهش اشتها

با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

تب و کاهش اشتها،علائم دیگر مرتبط با التهاب سیستماتیک هستند که از روماتوئید آرتریت نشات می گیرند. از آنجا که افراد مبتلا به روماتوئید آرتریت، دچار گرگرفتگی یا افزایش دوره ای التهاب می شوند، این علائم ممکن است در دوره ای شدید و در دوره ی دیگر خفیف تر باشد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AC%D8%A8-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B2%D9%86/” align=”right” target=”_blank”]بیماری های خودایمنی که موجب اختلال وزنتان می شوند[/button]

قرمزی و خارش پوست

با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

در برخی از موارد افراد مبتلا به بیماری آرتریت ، ممکن است متوجه قرمزی و تحریک مفاصل خود شوند، حتی ممکن است این علامت آسیب زننده نیز نباشد. یکی از انواع این بیماری به نام آرتریت پسوریاتیک موجب قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن بافت های پوست می شود.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%B3/” align=”right” target=”_blank”]درمان های طبیعی آرتریت پسوریازیس[/button]

کاهش دامنه ی حرکات

با علائم عجیب بیماری آرتریت آشنا شوید

دامنه ی حرکات مچ دست و قوزک پای افراد مبتلا به این بیماری به شدت کاهش می یابد. این افراد وقتی می خواهند وسیله ای را از روی یک سطح بلند بردارند، شانه هایشان، آنها را برای این کار یاری نمی کند. این کاهش دامنه ی حرکات به ویژه اگر با درد همراه باشد، یکی از نشانه های بیماری آرتریت محسوب می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه