با این ورزش های آسان چربی های بدن را نابود کنید

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ] گاهی اوقات با اینکه به باشگاه می روید و فعال هستید، همچنان چربی هایی در قسمت پهلو، ران و شکم شما وجود دارد. این موضوع نشان می دهد که شما باید تغییری در ورزش های خود ایجاد کنید. انجام حرکات کاردیو یا هوازی، تمرین های اینتروال با شدت بالا، پیاده روی روزانه، استفاده از پله ها و انجام فعالیت های مورد علاقه به کاهش چربی های بدن کمک می کنند.[/iconbox]

ورزش های زیای وجود دارند که با تمرکز بر روی چربی های بدن به تناسب اندام و کاهش وزن کمک می کنند. برنافیت لیستی از این ورزش ها را برای شما فراهم کرده است.

30 دقیقه کاردیو علاوه بر ورزش روزانه

چربی های بدن- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

اگر در ورزش های شما وزنه برداری وجود دارد، اما زیاد عرق نمی کنید، هرگز از فواید چربی سوزی کاردیو بهره مند نخواهید شد. دویدن، راه رفتن سریع، شنا کردن، دوچرخه سواری و دیگر فعالیت های ورزشی سریع، ضربان قلب شما را بالا برده و موجب می شود بیشتر از ورزش های قدرتی ثابت چربی بسوزانید.

پیشنهاد برنافیت: ورزش های کاردیو سوزی که در خانه نیز می توان انجام داد

حرکات شنا و لانج به صورت یک روز درمیان

چربی های بدن- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

ترکیب حرکت شنا و لانج با هم شاید چنان پیچیده و سخت نباشد، اما طبق نظر کارشناسان ورزشی یکی از روش های مفید برای رهایی از چربی های بدن است. شما می توانید سه ست 12 مرتبه ای شنا و سه ست 12 مرتبه ای لانج را به صورت یک روز در میان انجام دهید. این دو حرکت ساده، ماهیچه های شما را تقویت و بدن شما را خوش فرم می کند.

تمرین های اینتروال با شدت بالا

چربی های بدن- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

مربیان تناسب اندام بر این باورند که تمرینات اینتروال با شدت بالا یک روش موثر برای کاهش چربی های بدن است. برای انجام این ورزش ابتدا باید به مدت کوتاهی (مثلا 20 ثانیه) به ورزش کاردیو بپردازید، سپس دو برابر زمان ورزش را استراحت کنید و نفس بگیرید. این الگو را به مدت 20 الی 30 دقیقه تکرار کنید. اگر به راه رفتن علاقه دارید، ابتدا 20 تا 30 ثانیه سریع راه بروید یا آرام بدوید، سپس به مدت 30 تا 60 ثانیه حرکت را کند کنید و به همین منوال ادامه دهید. این بالا رفتن ضربان قلب به طور مداوم، نشان دهنده ی این است که بدن در وضعیت چربی سوزی به سر می برد.

45 دقیقه پیاده روی روزانه

چربی های بدن- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

برای پیاده روی لازم نیست قدم ها را بشمارید، تنها زمان را در نظر داشته باشید. 45 دقیقه پیاده روی علاوه بر فعالیت های دیگر به کاهش چربی ها کمک می کند. اگر این پیاده روی را در ابتدای صبح و پیش از صبحانه انجام دهید، تاثیر آن چند برابر خواهد شد. چرا که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و شما را در وضعیت چربی سوزی قرار می دهد.

استفاده از پله ها

چربی های بدن- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

آیا اداره ی شما در طبقه ی هشتم یک ساختمان است؟ آیا پله های فروشگاه نزدیک به آسانسور است؟ درست است که استفاده از آسانسور بسیار آسان و راحت است، اما مزیت کالری سوزی بالا رفتن از پله ها را ندارد. می توانید استفاده از پله ها را برای خود به یک عادت روزانه تبدیل کنید. حتی می توانید با دویدن روی پله ها و افزایش ضربان قلب این کار را تبدیل به یک ورزش چربی سوز کنید.

انجام فعالیت های مورد علاقه

چربی های بدن- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

یکی از نکات مهم در ورزش این است که هر چه شما بیشتر از فعالیتی لذت ببرید، به مدت طولانی تری آن را انجام خواهید داد. مثلا اگر دویدن را دوست نداشته باشید، اما خود را مجبور به دویدن کنید، این کار برای شما خسته کننده خواهد شد و به دنبال بهانه ای برای قطع آن خواهید بود. فعالیت هایی چون شنا، قایق سواری و دوچرخه سواری زیاد شبیه به ورزش نیستند، اما چون لذت بخش ترند، تمایل بیشتری برای انجام آنها وجود دارد. نکته ی مهم این است که برای کاهش چربی های بدن باید یک فعالیت را در مواقع خاصی از روز انجام داده و آن را تبدیل به یک عادت کنید.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments