راهنمای آسان حفظ انگیزه برای لاغری در رژیم

یکی از مهم ترین مواردی که موجب پایبندی به رژیم غذایی و کاهش وزن می شود، حفظ انگیزه برای رژیم لاغری است. افزایش میزان فعالیت ها، دوری از گوشی های هوشمند، آب رسانی کافی به بدن، سحر خیز بودن و توجه به میزان مصرف کالری ها از جمله مواردی هستند که انگیزه برای لاغری را در حین رژیم حفظ می کنند.

حفظ انگیزه در طول رژیم غذایی بسیار مشکل است. گاهی اوقات اشتباهات احمقانه به شدت شما را بی انگیزه و از مسیر کاهش وزن دور می کند. اگر احساس می کنید انگیزه لاغر شدن ندارید، سعی کنید برخی از موارد زیر یا همه ی آنها را به کار برید.

سخت نگیرید، اما به میزان کالری ها توجه کنید

رژیم- کالری- برنافیت

برای چند روز آینده، به میزان کالری ها و مقدار قند موجود در غذاها و نوشیدنی های خود توجه کنید. به خود سخت نگیرید و خود را محدود نکنید. هر آنچه دوست دارید، بخورید تنها توجه داشته باشید که چه میزان کالری از آنها دریافت می کنید.

پیشنهاد برنافیت : کالری میوه ها

میزان فعالیت خود را افزایش دهید

رژیم- افزایش فعالیت- برنافیت

 

آیا برای فعال بودن، از فرصت ها چشم پوشی می کنید؟ 10 بار درازنشست و کمی پیاده روی پس از شام، نیاز به زمان و تلاش زیادی ندارد. به جای آنکه در هنگام تماشای تلویزیون دراز بکشید، حرکات کششی و یا دراز نشست انجام دهید. فعال بودن اثر بسیار مهمی بر روی احساسات شما در طول شب و روز دارد. در طول روز با فعالیت های زیر می توانید خود را به چالش بکشانید:

  • 100 بار پوش آپ
  • 100 بار اسکوات
  • 50 بار لانج
  • 1 تا 5 دقیقه حرکات پلنک
  • 100 بار حرکات پروانه

از گوشی های هوشمند دوری کنید

رژیم- دوری از گوش های هوشمند- برنافیت

یک ساعت پیش از خواب، تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی های هوشمند، تحریک بر انگیز و ضد خواب هستند. آنها را خاموش کنید و به جای آن یک کتاب بخوانید. تا راحت تر به خواب بروید. خواب کافی یکی از موارد مهم برای تداوم رژیم غذایی است.

سحر خیز باشید

رژیم- سحر خیز بودن- برنافیت

سعی کنید هر روز 30 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. ساعت خود را کوک کنید و به محض زنگ خوردن از جای خود بلند شوید. به مرور این کار برای شما آسان تر و حفظ انگیزه در رژیم غذایی برای شما میسرتر خواهد شد.

آب رسانی کافی به بدن را فراموش نکنید

رژیم- آب رسانی به بدن- برنافیت

یک بطری جدید خریداری کنید و همواره در طول روز از آن بنوشید. این کار موجب می شود آب بیشتری بنوشید، کمتر احساس گرسنگی کنید و انگیزه بیشتر برای ادامه ی رژیم غذایی داشته باشید.

برای کاهش وزن موفق، به خود انگیزه دهید

اگر بارها و بارها تصمیم به کاهش وزن گرفته اید، اما موفق به انجام آن نشده اید، حتما اشتباهی در کار است. برای یک کاهش وزن موفق، داشتن انگیزه ی کافی بسیار اهمیت دارد. گاهی حتی به مدت چند هفته یک روند موفقیت آمیز را در رژیم خود اجرا کرده اید، از مصرف کیک و کلوچه در میهمانی ها خودداری کرده اید، اما این روند، چندان به طول نیانجامیده و پس از مدت کوتاهی دوباره به برنامه ی قبل از رژیم خود بازگشته اید. چنین معضلاتی نشان می دهد که انگیزه ی شما برای کاهش وزن، کافی و مناسب نبوده است. کاهش وزن پایدار، یک پروسه ی یک پروسه ی ناگهانی نیست، بلکه نیاز به زمان و انگیزه کافی دارد. در این مقاله، انگیزه های لازم برای کاهش وزن پایدار معرفی شده اند.

برای رژیم خود اهداف واقعی در نظر بگیرید.

اولین قدم برای حفظ وزن سالم باید پیش از قطع مصرف کالری ها رخ دهد. یکی از پیش بینی کننده های قوی موفقیت در رژیم غذایی پایدار، تعیین اهداف مناسب در ابتدای رژیم است. تعیین اهداف غیر واقعی و غیر منطقی مثل کاهش وزن 20 کیلویی در دو ماه محکوم به شکست است. بالعکس، اگر بر روی سلامت و استراتژی های معقول خوردن تمرکز کنید، به رژیم غذایی خود پایبند تر خواهید بود.

آرام پیش بروید.

موفقیت در رژیم، مستلزم ایجاد تغییراتی در سبک زندگی است که یک شبه رخ نمی دهند. اگر وزن خود را به تدریج کاهش دهید، بهتر می توانید آن را حفظ کنید. افرادی که به شدت به خود گرسنگی می دهند، به سرعت کج خلق می شوند و ادامه ی رژیم برای آنها سخت می شود. برای مثال، اگر روزی 200 کالری کمتر مصرف کنید، متوجه آن نخواهید شد و بهتر می توانید با رژیم کاهش وزن خود پیش بروید.

انتظار موانع را داشته باشید.

هر فردی ممکن است در طول رژیم خود دچار وسوسه ی های غذایی شود، که امری کاملا طبیعیست. اگر دچار چنین موانعی بر سر راه خود شدید، به خود بگویید من به راحتی می توانم از پس چنین مشکلی بر آیم و پس از برطرف شدن مشکل، با آن مقابله کنید.

کمالگرا نباشید.

کمالگرایی، بیش از هر چیز موجب عدم موفقیت در کاهش وزن می شود. این عقیده، با کوچکترین تغییر در رژیم غذایی خود را نشان می دهد و منجر به شکست و رها کردن برنامه ی غذایی می شود. اگر یک روز نتوانستید به برنامه ی خود عمل کنید، آن را فراموش کنید، فردا، روز دیگریست.

برای خود یک شریک بیابید.

ایجاد تغییرات مهم در سبک زندگی به تنهایی، با مشکلات و سختی های زیادی همراه است. یافتن افرادی که دارای اهداف مشابهی هستند به شما انگیزه داده و می تواند به یک کاهش وزن موفق کمک کند. داشتن یک شریک در پستی و بلندی های رژیم غذایی به شما کمک می کند تا بیشتر به برنامه ی خود پایبند باشید و راحت تر به ادامه ی راه بپردازید. داشتن یک گروه حمایتی، چه در خانواده و چه به شکل مجازی بسیار مفید است.

صبور باشید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که بر سر راه کاهش وزن وجود دارد، فلات کاهش وزن است. در طول برنامه ی کاهش وزن، ورزش می کنید و میزان غذای خود را کاهش می دهید و هر روز هم شاهد کاهش وزن موفق هستید. اما به یک باره، وزن شما ثابت می شود و هر کار می کنید، لاغرتر نمی شوید که به آن فلات کاهش وزن گفته می شود. چنین مشکلی کاملا طبیعیست. با بروز چنین مشکلی به هیچ وجه به خود نگرانی راه ندهید. این مشکل، در مسیر کاهش وزن کاملا طبیعیست و نشان می دهد برای شروع کاهش وزن دوباره باید کمی تغییرات در برنامه ی کاهش وزن یا ورزش خود ایجاد کنید.

به خود پاداش بدهید.

رژیم گرفتن کار سختی است و در آن هیچ تفریح و سرگرمی ای وجود ندارد. برای اینکه انگیزه کافی برای کاهش وزن را به خود بدهید، در برابر هر موفقیت یک پاداش کوچک برای خود در نظر بگیرید. اما به یاد داشته باشید که پاداش ها نباید مربوط به غذا باشد.  اهداف کوچک برای خود در نظر بگیرید و زمانی که به آنها دست یافتید، به خود پاداش دهید. پاداش شما می تواند یک ماساژ، یک حمام حباب، خرید یک شلوار لی و چیزهایی از این قبیل باشد. جشن گرفتن و پاداش دادن به موفقیت های رژیمی، پایبندی و عهد شما را نسبت به رژیم افزایش می دهد.

برای خود برنامه ی تثبیت تهیه کنید.  

برای بسیاری از افراد، کاهش وزن بسیار آسانتر از تثبیت آن است. به یاد داشته باشید که مصرف غذاهای سالم یک برنامه برای تمام طول زندگیست، نه یک پروژه ی کوتاه مدت. اگر در گذشته نیز با چنین مشکلی مواجه شده اید، از قبل برای آن برنامه ریزی کنید. از یک متخصص تغذیه بخواهید که برای شما یک برنامه ی تثبیت تهیه کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه