چرا برخی از افراد مستعد رژیم یویو هستند؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که رژیم غذایی سر سختی داشته اید، شش روز هفته را مشغول به کار بوده اید و صفحه ی اینستاگرام خود را با پست ها و شعارهای تندرستی پر کرده اید، اما زمانی دیگر رژیم خود را رها کرده و حتی به آن فکر هم نکرده اید.

شاید شما تنها کسی نباشید که این برنامه های کاهش و افزایش وزن را تجربه کرده باشد. گرچه بسیاری از افراد می دانند چنین رژیم هایی برایشان خوب نیست، اما نمی توانند آن را نیز رها کنند. شکستن رژیم و این شیوه از زندگی شاید بسیار عجیب باشد. در اینجا نکاتی آمده است که با خواندن آن ها متوجه خواهید شد چگونه می توان این چرخه را شکست.

 

چرا شما رژیم هایی را که به سرعت پیش می روند دوست دارید؟

جدا از اینکه رژیم های سر سخت به ما این احساس را می دهد که از عادت های بد رها شدیم، بسیاری از ما نسبت به برنامه هایی پایبندیم که کاملا پایدار نیستند.

شاید این مطلب نشان دهد که چرا برخی از کارشناسان فکر می کنند زنان با شخصیت نوع A (زنان استرسی) برهمه و یا هیچ کدام از استراتژی های کاهش وزن پایبندند. برای این افراد، دستاوردهای شخصی اهمیت دارد و همین موجب استرسشان می شود. آنها می خواهند نتایج سریع تری ببینند و با چنین رویکردی اهداف خود را به دست می آورند. اما حتی قانونمند ترین افراد نیز نمی تواند به چنین محرومیتی برای مدت طولانی ادامه دهد.

تحقیقات نشان داده است که برخی افراد در غلبه بر چالش ها بهتر از برخی دیگر عمل می کنند. اما حفظ سخت کوشانه ی کنترل رژیم غذایی و ورزش ممکن است اراده ی ما را تضعیف کند. وقتی از یک رژیم سرسخت یا ورزش عقب می مانیم، احساس شکست بیشتری به ما دست می دهد.

 

دستورالعمل کسب موفقیت های طولانی

زمان آن رسیده که از همتای نوع B خود چیزهایی بیاموزیم. این دسته از افراد، کمتر خودشان را غرق در تلاش می کنند، همه چیز را راحت می گیرند و به جای آنکه تمام غذاهای پنیری را حذف کنند، سعی می کنند کمتر پیتزا بخورند. تغییرات تدریجی کوچک، نتایج سریعی به دنبال ندارد، اما نیاز به اراده ی قوی نیز نخواهد داشت. این دسته از افراد در دراز مدت نتایج بهتری خواهند دید زیرا سبکی را انتخاب کرده اند که دنبال کردن آن آسان است.

حتما بخوانید: رازهایی برای موفقیت در کاهش وزن

 

چگونه اهداف خود را تجدید نظر کنید؟

با ایجاد تغییرات قابل کنترل و ادامه ی پیگیری موفقیت، همواره به اهداف خود دست خواهید یافت.

بنابراین اگر کاهش وزن به معنی ورزش صبحگاهی است، باید به شما بگویم که بهتر است این کار را با 30 دقیقه تمرین ورزشی در ساعت 6 یا 7 صبح برای چند روز در هفته انجام دهید. هرگاه توانستید این تمرین ها را به راحتی انجام دهید، 30 دقیقه زودتر بیدار شوید و تمرینات خود را افزایش دهید. باید بدانید که با تغییر استراتژی های کاهش وزن، هرگز قادر نخواهید بود به برنامه ی رژیم غذایی دیگری بپیوندید.

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments