اشتباهاتی که به عضلات شما آسیب می رساند

با تمرین های سخت، کالری بیشتری بسوزانید. اما مطمئن شوید در هنگام ورزش اشتباهاتی که به عضلات شما آسیب می رساند را مرتکب نمی شوید. رشد عضله ها و افزایش قدرت در ابتدای آموزش بسیار آسان است. مایک بویل، مربی ورزش باشگاه قدرتی مایک بویل ووبرن ماساچوست می گوید “شما در ابتدا عضلات خود را آماده می کنید، سپس هر کاری که انجام می دهید به رشد عضلات شما کمک می کند، اما به زودی عضلات شما با این تمرین ها سازگار می شوند و شما باید تمرین بیشتری کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.

بدون شک همه ی شما در مسیر خود یک سد را تجربه کرده اید- در این مورد مهم نیست که شما چه کاری انجام می دهید، اما پیشرفتی حاصل نمی شود. اگر می خواهید پیشرفت کنید باید با ماهیچه های خود به گونه ای جدید و خلاقانه رفتار کنید. این کار را با پاکسازی برنامه ی تناسب اندام خود از این مشکلات رایج شروع کنید.

اشتباه اول: پاهای خود را ورزش نمی دهید

اشتباهاتی که به عضلات شما آسیب می رساند

بسیاری از افراد به خصوص مردها تمرین های سختی انجام می دهند. بویل می گوید: آنها تمام توجه خود را به عضلات سینه و بازو (عضلات آیینه ای) معطوف می کنند. یکی از نشانه های تناسب اندام صحیح، ماهیچه های پشت می باشد. بزرگترین ماهیچه ها در قسمت تحتانی بدن شما قرار دارند و با ورزش دادن این قسمت ها هورمون هایی ترشح می شود که موجب افزایش اندازه و قدرت قسمت های دیگر بدن می شود.

این کار را انجام دهید: بالا بردن پا به حالت چمباتمه- تکیه گاهی درطول قسمت بالایی بدن خود قرار دهید که دارای دستگیره باشد. یک مکان پله مانند را در نظر گرفته، پای چپ خود را جلو و پای راست خود را ۳ سانتی متر عقب تر بگذارید. تا آنجا که می توانید کمر خود را خم کرده و خود را به سمت نقطه ی شروع بکشید. ۱۰ بار این کار را تکرار کنید. پاهای خود را جا به جا کرده دوباره این کار را انجام دهید. حالا این کار را در ۳ ست تکرار کنید.

اشتباه دوم: شما زیاد می دوید

اشتباهاتی که به عضلات شما آسیب می رساند

بویل می گوید: زیاد دویدن چیزی شبیه به اتلاف وقت است. چرا که بدن شما به این حرکات تکراری عادت می کند و این کار بی فایده می شود. به علاوه، دویدن، رشته های عضلانی زود انقباض شما (که موجب چربی سوزی و تناسب اندام می شوند) را فعال نمی کند.    

این کار را انجام دهید: وقفه- تمرین شدید کوتاه مدت به دنبال یک استراحت مناسب. تردمیل خود را با ۸ درصد شیب تنظیم کنید و به مدت ۳۰ ثانیه روی آن بدوید. سپس ۱ دقیقه استراحت کنید، این کار را ۱۰ بار تکرار کنید. بر اساس مطالعه ی موجود در مجله ی قدرت و مطالعات مشروط، این نوع ورزش موجب افزایش عملکرد هوازی و غیر هوازی بدن می شود که بسیار بهتر از حالت پایدار قبلی است.

اشتباه سوم: خیلی آهسته وزنه برمی دارید

 

وزنه برداری سریع موجب رشد عضلانی بیشتری می شود. چرا؟ بویل معتقد است این کار رشته های عضلانی زود انقباض را که دارای بالاترین پتانسیل رشد هستند فعال می کند. پس واقعا این کار را انجام دهید. با این روش ضربان قلب خود را تسریع کرده و کالری بیشتری می سوزانید.

 این کار را انجام دهید: به مراحل وزنه برداری هر تمرین تا جایی که ممکن است سرعت دهید. بویل می گوید: تا وقتی که حرکات انفجاری هستند، سرعت حقیقی وزنه برداری اهمیتی ندارد. بدن شما نیروی تازه ای به رشته های عضلانی زود انقباض خواهد داد. پس از آن حداقل ۲ ثانیه طول می کشد که وزن شما کاهش یابد.

اشتباه چهارم: روی کارهای آسان متمرکز می شوید

 

 ورزشکاران حرفه ای تنها با کار کردن بر روی نقاط قوت خود برنده نمی شوند، آنها نقاط ضعف خود را نیز از بین می برند. شما نیز باید همین کار را انجام دهید. بویل معتقد است تنها انجام حرکاتی که آنها را بلد هستید، نوعی فرار از کار است.

این کار را انجام دهید: ورزش های ترکیبی (یعنی حرکاتی که چندین ماهیچه را درگیر می کند) همچون ددلیفت (deadlift) چین آپ  (chin up)و شنا (dip). بویل در ادامه می گوید: این ورزش ها جزء سخت ترین ها هستند اما بدون آنها نیز پیشرفتی حاصل نمی شوند. برای اینکه بفهمید منظور بویل چیست باید ددلیفت را امتحان کنید. شما می توانید با کمی خم شدن این ورزش ها را تاثیرگذارتر کنید. از هالتری با عرض دو برابر شانه ها، که دارای دو وزنه ۱۲ کیلویی است استفاده کنید. این کار، دامنه ی حرکات ورزشی شما را افزایش داده و شما را مجبور به انجام حرکات ورزشی بیشتری می کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]