چگونه با آثار منفی نشستن های طولانی مقابله کنیم؟

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]فلکسورهای ران، همسترینگ، شانه، قفسه ی سینه و گردن جزء سفت ترین ماهیچه ها هستند و دلیل سفت شدن آنها نیز پشت میز نشستن های طولانی است. برای رهایی از این درد و گرفتگی، دو بالشت را روی یک تخت قرار دهید، هر چه بالاتر باشد بهتر است. به پشت روی بالشت ها دراز بکشید، طوری که این بالشت ها، باسن، کمر و شانه های شما را حمایت کند. سپس پاها و دست های خود را به سمت خارج بکشید.[/iconbox]

فلکسورهای ران، همسترینگ، شانه، قفسه ی سینه و گردن جزء سفت ترین ماهیچه ها هستند که درمانشان برای درمانگران بسیار سخت است و دلیل سفت شدن آنها نیز پشت میز نشستن های طولانی است. در حالت نشسته ران ها خم و شانه ها گرد می شوند، قفسه ی سینه و سر نیز به سمت پایین سقوط می کنند. نشستن پشت میز برای ساعت های طولانی، موجب می شود ماهیچه ها و مفاصل شما در این حالت بمانند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%B3%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C/” align=”right” target=”_blank”]سندروم پشت میز نشینی[/button]

البته گاهی اوقات این دردها ممکن است به دلیل ورزش باشد، اما مقصر اصلی این دردها تنها نشستن و بی تحرکی است، چرا که ورزش این ماهیچه ها و مفاصل را در دامنه ای به حرکت در می آورد.

کششی که در ادامه ی مقاله معرفی شده است، قفسه و شانه ها را از هم باز می کند و مفاصل را مخالف جهتی که معمولا در حالت نشسته هستند، به حرکت در می آورد. این کشش بسیار مفید است، چرا که همه ی عضلاتی را که در حالت نشسته جمع شده اند، از هم باز می کند و می کشد. این حرکت نه تنها بسیار آسان است، بلکه احساس بسیار خوبی به فرد می دهد.

چگونه این حرکت را انجام دهیم؟

با آثار منفی نشستن های طولانی مقابله کنیم - برنافیت دکتر کرمانی

دو بالشت را روی یک تخت یا زمین بگذارید، هر چه بالاتر باشد بهتر است. به پشت روی بالشت ها دراز بکشید، طوری که این بالشت ها، باسن، کمر و شانه های شما را حمایت کند. پاها و دست های خود را به سمت خارج بکشید و با بدنتان شکل یک ستاره را تشکیل دهید. سرتان را به سمت عقب ببرید، نفس عمیق بکشید و برای سه دقیقه یا بیشتر در این وضعیت بمانید.

برای کشش بیشتر، با استفاده از یک توپ طبی حرکت پل را انجام دهید. به همان شیوه ی کشش روی تخت، کشش روی توپ را نیز می توانید انجام دهید. شکم شما باید به سمت بالا باشد. چند دقیقه در این وضعیت بمانید، سپس نفس عمیق بکشید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%DA%A9%D8%B4%D8%B4-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد[/button]

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments