کشش های مفید برای افراد بی تحرک با استفاده از توپ پیلاتس

بی تحرکی یکی از معضلات جامعه ی امروزی است. نشستن آن هم به مدت طولانی برای سلامت انسان مضر است. اگر سبک زندگی شما به گونه ایست که نمی توانید تحرک زیادی داشته باشید و جزء افراد بی تحرک محسوب می شوید، حرکات کششی برای شما بسیار مفید است.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

چربی هایی که به دلیل بی تحرکی در بدن ایجاد می شوند، در ناحیه ی شکم، باسن و ران ها ذخیره می شوند. حرکات کششی به بدن شما فرم می دهد و چربی های اضافی را می سوزاند. اگر شما نیز جزء افراد بی تحرک هستید، این حرکات کششی پایین تنه را انجام دهید. این حرکات تنها با استفاده از یک توپ ورزشی و در حالت خوابیده انجام می شوند. بالا نگه داشتن پاها در طول هر حرکت، شکم را درگیر می کند و جریان خون را افزیش می دهد. در نتیجه به پاهای شما انرژی می رساند و خطر رگ های واریسی را کاهش می دهد. هر یک از کشش ها را در دو تا سه ست 10 تا 12 مرتبه ای یک روز در میان انجام دهید. خوشبختانه این توپ ها ارزان و قابل دسترس هستند. با هم چند حرکت همراه با توپ پیلاتس را بررسی می کنیم.

Bridge Roll

حرکات کششی- فرد بی تحرک- برنافیت

یکی از حرکات کششی مفید برای افراد بی تحرک همین حرکت است. به پشت دراز بکشید و دست ها را در کنار بدن قرار دهید. پاشنه های پا را روی توپ بگذارید. باسن را بالا و کمر را پایین بیاورید.

حرکات کششی- فرد بی تحرک- برنافیت

زانوها را خم کنید و توپ را به سمت کمر بکشید (قل دهید). چند ثانیه بمانید، سپس پاها را دراز کنید. تکرار کنید. برای چالش بیشتر یکی از پاها را بالا ببرید و تنها با یک پا، توپ را به سمت بدن بکشید.

نکته: اگر دچار کمر درد یا گردن درد هستید، این حرکت برای شما مفید نیست.

Corkscrew

حرکات کششی- فرد بی تحرک- برنافیت

 

به پشت دراز بکشید. زانوها را خم کنید و توپ را بین مچ پاها قرار دهید. توپ را بین پاها فشار دهید و پاها را بالا ببرید.

حرکات کششی- فرد بی تحرک- برنافیت

 

پا و توپ را به سمت راست بچرخانید. پای راست را پایین بیاورید. چند ثانیه بمانید، سپس به چپ بچرخید. پای راست را بالا و پای چپ را پایین بیاورید. در همین حالت بمانید. تکرار کنید. برای چالش بیشتر پاها را با زاویه ی 45 درجه خم کنید و بچرخید.

Leg Stretch

حرکات کششی- فرد بی تحرک- برنافیت

از دیگر حرکات مفید برای افراد بی تحرک همین حرکت کششی است. به پشت دراز بکشید. پاها را صاف کنید و پاشنه های پا را روی توپ قرار دهید. پای راست را از روی توپ بردارید و مچ یا ران پا را با دست ها بگیرید. پا را به سمت سر بکشید تا کشش را به خوبی احساس کنید. 20 ثانیه در این وضعیت بمانید و پا را رها کنید. با پای چپ تکرار کنید.

نکته: برای پیشگیری از رگ های واریسی و تورم پاها دراز بکشید و پاها را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی توپ قرار دهید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments