چرا کرفس به کاهش وزن کمک می کند؟

میزان کالری کرفس بسیار کم، اما سرشار از فیبر و آب است. وقتی فیبر مصرف می کنید، شکم شما دیرتر خالی می شود و دیرتر احساس گرسنگی می کنید. این موضوع آن را به یک ماده ی فوق العاده برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

اگر قصد کاهش وزن دارید، اما همواره احساس گرسنگی می کنید، بیشتر کرفس بخورید. این ماده ی غذایی نه تنها به شما احساس سیری می بخشد، بلکه میزان کالری های مصرفی را نیز کاهش می دهد. برای کاهش وزن، باید کالری کمتری از کالری مصرفی دریافت کنید. خوشبختانه، کرفس جزء مواد غذایی کالری منفی محسوب می شود که می توانید آن را با خیال راحت مصرف کنید. اما چرا کرفس به کاهش وزن کمک می کند؟ زیرا:

کالری آن بسیار کم است

زمانی که قصد کاهش وزن دارید، بهتر است غذاهای پر حجم و کم کالری همچون میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این کار بدون افزایش کالری دریافتی می توانید حجم زیادی از آنها را مصرف کنید. برای مثال، اگر یک فنجان ساقه ی کرفس خام مصرف کنید، تنها 16 کالری دریافت کرده اید. اما یک فنجان بیسکویت شور حاوی 200 کالری می باشد. یکی از مزایای کرفس بر غذاهای فرآوری شده این است که کالری آن بسیار کم، اما سیر کننده است.

سرشار از آب است

کرفس- کاهش وزن- برنافیت

مصرف کرفس نیاز بدن شما به آب را تامین می کند چرا که 95 درصد آن آب است. آب جزء اصلی هر رژیم غذایی سالم است و برای کاهش وزن بسیار اهمیت دارد. 80 درصد از بدن انسان را آب تشکیل داده و وظیفه ی آن تعادل مایعات بدن و مواد غذایی و حرکات ضایعات به داخل و خارج سلول هاست. کم آبی بدن، موجب خستگی و در نتیجه کاهش انگیزه برای ورزش کردن می شود.همچنین پیشنهاد می شود صفحه لاغری با آب را مطالعه کنید.

فیبر فراوان دارد

هر فنجان کرفس حاوی 2 گرم فیبر است. فیبر یکی از عناصر مهم برای کاهش وزن است. دلیل آن هم این است که فیبر غیر قابل هضم است و توده ای در سیستم گوارشی شما ایجاد می کند. وقتی فیبر مصرف می کنید، شکم شما کندتر خالی می شود. بدین معنا که دیرتر احساس گرسنگی می کنید. به علاوه، مصرف آن موجب کاهش کلسترول، قند خون و بهبود مشکلات گوارشی می شود.

حاوی ویتامین و مواد معدنی بسیاری است

مصرف مواد معدنی و ویتامین ها موجب بهبود عملکرد بدن و سطح انرژی شما در طول کاهش وزن می شود. شاید کرفس حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی نباشد، اما یک فنجان از آن 8 تا 10 درصد از نیاز شما به ویتامین A، فولات و پتاسیم را تامین می کند. به علاوه 40 درصد از نیاز روزانه ی شما به ویتامین K محلول در چربی را فراهم می کند. این ویتامین برای انعقاد خون نیاز است و موجب تراکم استخوان می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments