چگونه با کراس فیت وزن کم کنیم؟

تقریبا همه ی ورزشکاران با این موضوع که کراس فیت یک ورزش سخت است، موافقند. تمام حرکت های آن از اسکوات یک پا گرفته تا جامپ باکس ضربان قلب را افزایش می دهند و منجر به ماهیچه سازی می شوند. اما آیا این ورزش مبتنی بر وزنه برداری به کاهش وزن هم می تواند کمک کند؟ با برنافیت همراه باشید تا جواب سوال خود را بیابید.

چگونه کراس فیت به کاهش وزن کمک می کند؟

کراس فیت- برنافیت

کراس فیت موجب می شود تا کالری بسوزانید. برای لاغر شدن و کاهش وزن، ترکیبی از تمرین های قدرتی، ایروبیک و تمرین های اینتروال با شدت بالا بسیار مناسب است.

طبق مطالعات افرادی که کراس فیت انجام می دهند، با 5 ساعت ورزش 15 دقیقه ای در هفته می توانند 2700 کالری بسوزانند. اما کالری سوزی به همین جا ختم نمی شود. هرچند ورزش هایی چون دو طولانی در زمانِ فعالیت، کالری بیشتری می سوزاند، اما با تمام شدن ورزش کالری سوزی نیز پایان می یابد. بالعکس کراس فیت موجب می شود که حتی پس از پایان فعالیت نیز کالری سوزی شما ادامه یابد.

تغذیه کراس فیت برای کاهش وزن

کراس فیت- برنافیت

وقتی هدف کاهش وزن است، باید به غذاها و نوشیدنی هایی که به بدن خود وارد می کنید، توجه داشته باشید. چاشنی کردن یک رژیم غذایی مناسب به برنامه کراس فیت بسیار اهمیت دارد. در رژیم غذایی کراس فیت بر مصرف گوشت، سبزیجات، آجیل ها و دانه ها تاکید می شود. شما می توانید میوه مصرف کنید، اما باید مصرف نشاسته و شکر را محدود کنید. شما برای تامین سوخت مورد نیاز برای ورزش باید به اندازه کافی کالری دریافت کنید، اما نه به میزانی که بدنتان آن را به عنوان چربی ذخیره کند.

رژیم غذایی کراس فیت

حتما شنیده اید که کراس فیت و رژیم پالئو ارتباط نزدیکی با هم دارند. بسیاری از کراس فیترها از رژیم پالئو پیروی می کنند، اما ورزشکاران بزرگ در این رشته عموما از این رژیم ها حمایت نکرده اند. به جای آن توصیه می شود که از یک رژیم ضد التهاب حداقل به مدت 4 هفته پیروی کنید. این رژیم ضد التهاب شامل تخم مرغ، مرغ، گوشت گوساله و گوشت ماهی به اندازه ی یک سوم بشقاب و کربوهیدرات حاصل از میوه ها وسبزیجات (به جز میوه های قندی و سبزیجات نشاسته ای) به اندازه ی دو سوم دیگر بشقاب می باشد. در این رژیم مصرف مقداری چربی های غیر اشباع مونو همچون روغن زیتون، بادام و آووکادو نیز مجاز است.

سبک زندگی سالم

کراس فیت- برنافیت

برای کاهش وزن نمی توان تنها به ورزش و رژیم غذایی اکتفا کرد. ایجاد یک سبک زندگی سالم در کنار این دو از اهمیت زیادی برخوردار است. رسیدن به یک وزن سالم و حفظ آن تنها به معنای گذران وقت در باشگاه نیست، بلکه به معنای ایجاد یک برنامه ی زندگی منظم  و اصولی می باشد.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Anita

با ورزش کراسفیت بعد از یک ماه چند کیلو بطور متوسط کم می کنیم