فواید حرکات کششی در زندگی روزمره

از زنگ ورزش در مدرسه ی ابتدایی تا کنون همواره در مورد فواید حرکات کششی به ما گوشزد شده است. مثلا اینکه همه ی ما می دانیم حرکات کششی موجب افزایش گردش خون و پیشگیری از آسیب به اندام ها می شود. علاوه بر آن، این حرکات موجب افزایش تعادل، رفع خستگی، افزایش دامنه ی حرکات و افزایش تاثیر حرکات ورزشی می شود.

زمانی که فرصت ندارید، ممکن است بدون تمرین های کششی به انجام حرکات کاردیو یا وزنه برداری بپردازید؛ غافل از اینکه ممکن است به بدن خود آسیب برسانید. حرکات کششی هم پیش از شروع ورزش و هم برای رهایی از آسیب های یکجا نشینی، مفید است. برنافیت امروز برخی از فواید حرکات کششی را به شما معرفی خواهد کرد.

خستگی شما را رفع می کند

فواید حرکات کششی در زندگی روزمره- رفع خستگی- برنافیت

اگر در اواسط روز احساس خستگی می کنید، به عنوان استراحت یک حرکت کششی انجام دهید. تنها چند حرکت ورزشی کوچک موجب افزایش جریان خون به اندام ها از جمله مغز، می شود. در نتیجه خستگی شما نیز رفع خواهد شد.

تعادل شما را افزایش می دهد

فواید حرکات کششی در زندگی روزمره- افزایش تعادل- رنافیت

در یک تحقیق تاثیر حرکات کششی بر روی تعادل در 42 دانشجو مورد مطالعه  قرار گرفت. به این منظور از آنها خواسته شد تا روی یک وسیله به نام تعادل سنج بایستند. افرادی که پیش از آزمون به مدت 30 دقیقه حرکات کششی انجام داده بودند، به مدت بیشتری توانستند تعادل خود را حفظ کنند.

محققان معتقدند که یکی از فواید حرکات کششی ایجاد تعادل در ماهیچه هاست. بدین معنا که ماهیچه هایی که کشیده می شوند، خودشان را در هنگام افتادن بهتر با شرایط تطبیق می دهند.

دامنه ی حرکاتتان را بهبود می بخشد

فواید حرکات کششی در زندگی روزمره- افزایش دامنه ی حرکات- برنافیت

یکی از فواید حرکات کششی، بهبود ماهیچه های سفت و مفاصل آسیب دیده است. اما نکته ی مهم، در منظم بودن حرکات و درست انجام دادن آنهاست. از کشش های ثابت بپرهیزید و با افزایش دامنه ی ورزش ها، دامنه ی حرکات خود را نیز افزایش دهید. برای این کار می توانید از فوم رولر استفاده کنید.

ورزش های مفید برای افزایش دامنه ی حرکات شامل بالا انداختن شانه ها، خم کردن مچ ها و بالا بردن زانوها و یا هر گونه ورزشیست که ماهیچه ها و مفاصل را به حرکت در آورد.

ورزش شما را موثرتر خواهد کرد

فواید حرکات کششی در زندگی روزمره- افزایش تاثیر حرکات ورزشی- برنافیت

چه دونده باشید، چه وزنه بردار، کشش باید بخش منظم پیش و پس از ورزش شما باشد. تمرین های کششی از جمله مواردیست که بسیاری از ورزشکاران آن را نادیده می گیرند. اما حرکات کششی موجب می شود تا نهایت بهره را از تمرین های ورزشی خود ببرید. پس از انجام این حرکات بیشتر می توانید بپرید و بهتر می توانید حرکات ورزشی را انجام دهید.

مثلا پس از حرکات ورزشی بهتر می توانید حرکت اسکوات را انجام دهید، زانوها و فلکسورهای باسن بیشتر خم می شوند و ورزش شما موثرتر خواهد بود.

نکته

توصیه می شود برای افزایش دمای بدن و انعطاف پذیری مفاصل، پیش از ورزش، کشش های دینامیک (در حال حرکت) و برای سرد کردن بدن پس از ورزش، کشش های استاتیک (ثابت) انجام شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments