برنامه غذایی چاقی رایگان

برخلاف خیلی از افراد که به دنبال رو‌ش‌هایی برای لاغری سریع هستند، عده‌ای نیز به دنبال برنامه غذایی چاقی می‌گردند که چند کیلو به وزنشان اضافه کنند تا لباس‌های مورد علاقه‌شان را بپوشند. جالب است بدانید که خلاف تصور عموم، افزایش وزن بسیار سخت‌تر از کاهش وزن است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد عوامل تاثیرگذار بر چاقی، غذاهای پرکالری و چاق‌کننده برای رژیم افزایش وزن و رژیم چاقی دکتر کرمانی با شما دوستان صحبت کنیم پس تا آخر مقاله با برنافیت همراه باشید.

استپ وزن - برنامه غذایی چاقی

دلایل چاقی چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث افزایش وزن و چاقی می‌شوند. اگر می‌خواهید عوامل تاثیرگذار بر چاقی را بدانید، ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

عوامل تاثیرگذار بر چاقی کدام است؟

عوامل مختلفی روی چاقی تاثیر می‌گذارند، از جمله:

۱- عوامل ژنتیکی

از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار بر چاقی ارث یا ژنتیک است. این ژنتیک است که تعیین می‌کند بدن چقدر میل به ذخیره کردن چربی دارد. البته عوامل محیطی تعیین کننده‌ی فعال شدن یا نشدن این ژن‌ها هستند. عوامل محیطی، سبک زندگی سالم، تغذیه و فعالیت‌های شما در روند افزایش وزن شما بسیار موثرند.

ماساژ برای درمان سلولیت - برنامه غذایی چاقی

۲- عوامل عصبی و روانی

اختلالات عصبی در نهایت بدن را به سمت پرخوری می کشاند. استرس و اضطراب سیستم هورمونی را برهم می‌زند و در نهایت باعث افزایش وزن می‌شود.

از آنجایی که سروتونین بعد از مصرف کربوهیدرات‌ها ترشح می‌شود و باعث شادی در شما می‌شود، در زمانی که استرس و اضطراب دارید ناخود آگاه بدن شما به سمت خوردن غذای بیشتر هدایت می‌شود.

۳- بروز برخی از بیماری‌ها

بعضی از بیماری‌ها با برهم زدن نظم هورمونی همراه است که در نهایت منجر به چاقی می‌شود. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به دیابت، کم کاری تیروئید و اختلالات گوارشی اشاره کرد.

از این مسائل که بگذریم منظور ما از چاقی، اضافه وزنیست که یک فرد دارای کمبود وزن به دنبال آن است نه افزایش وزنی که یک فرد به طور ناخواسته درگیر آن می‌شود.

بهترین رژیم چاقی چیست؟

پیش از آنکه بهترین رژیم چاقی را به شما معرفی کنیم باید اشاره کنیم که افزایش وزن صرفاً نباید همراه با خوردن غذاهای پرکالری باشد، زیرا این کار تنها باعث جمع شدن توده چربی در کل بدن و بد شکل شدن اندام می‌شود. پس بهترین چاقی چیست؟

بهترین رژیم افزایش وزن رژیمی است که در آن کربوهیدرات، پروتئین، چربی، مواد معدنی و املاح همچنین ویتامی‌نها به مقدار کافی به بدن برسد. در واقع چربی باعث چاقی نمی‌شود بلکه این کربوهیدرات‌ها هستند که چاقی را به همراه دارند.

خوراکی‌های موثر که روی افزایش وزن تاثیر می‌گذارند

اگر بخواهیم خوراکی‌هایی را که روی افزایش وزن تاثیر می‌گذارند، نام ببریم باید آنها را به دو دسته غذاهای پرکالری و غذاهایی که اشتها را افزایش می‌دهند، تقسیم کنیم.

پیشنهاد برنافیت:

۱- غذاهای اشتها آور

بعضی از غذاها را وقتی به لیست برنامه غذایی خود اضافه می‌کنید، باعث افزایش وزن مفید برای بدن شما می‌شوند، از جمله‌ی این غذاها می‌توان به شیرموز، اسموتی، بستنی و شیک‌ها،  بادام زمینی و میوه‌های خشک اشاره کرد.

همچنین میوه‌ها و سبزیجات تازه، زردآلو،انگور بی‌دانه قرمز، انجیر، خرما، دارچین و رازیانه از جمله مواد غذایی هستند که به اشتهای شما کمک فراوانی می‌کنند.

۲- غذاهای پرکالری

غذا های کالری‌دار، غذاهایی هستند که جدا از بحث حجم و میزان مصرفشان غذای پرکالری محسوب می‌شوند.

مغزیجات، میوه‌های خشک، تخم مرغ،  جوانه گندم، شیر انبه، شیر و شکلات، برنج و گوشت قرمز،سیب زمینی و غذاهای نشاسته دار، همچنین میوه‌های خشک مثل انواع برگه و توت‌ها از جمله مواد غذایی پرکالری محسوب می‌شوند.

خوراکی‌هایی که روی افزایش وزن اثر می‌گذارند، مثل تخم مرغ، کره بادام زمینی، گوشت همراه با چربی ها، حبوبات، سبزیجات دارای نشاسته مثل سیب زمینی، میوه‌ها و غلات کامل، روغن زیتون و کنجد و آجیل و مغزیجات.

معرفی رژیم چاقی برنافیت

یکی از موثرترین و مجرب‌ترین رژیم‌های افزایش وزن که بیشترین میزان رضایت را داشته، متذ رژیم دکتر کرمانی است. در این رژیم وعده‌ها و میان وعده‌ها به گونه‌ای ترتیب داده شده‌اند که افراد بدون احساس سیری بیش از حد یا اضافه وزن ناسالم به وزن دلخواه خود برسند.

راهکارهای افزایش وزن از زبان دکتر کرمانی

برنامه غذایی چاقی سریع

برای اینکه در مدت کوتاهی به وزن مورد نظرتان برسید، باید به نکات زیر توجه کرده و آنها را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانید.

۱- برنامه غذایی چاقی؛ وعده‌های غذایی را افزایش دهید

افزایش تعداد وعده‌های غذایی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش وزن است. در این وعده‌ها می‌توانید از میوه‌هایی که باعث چاقی می‌شوند استفاده کنید. خرما، کشمش، انجیر و آووکادو سرشار از قند طبیعی هستند و باعث می‌شوند که وزن شما بالا برود. میوه‌های تابستانی مثل شلیل، هلو، آلو زرد، گلابی و انگور نیز باعث افزایش وزن می‌شوند. سعی کنید بین وعده ها فاصله نیاندازید تا ذخایر انرژی بدنتان کم نشود.

۲- برنامه غذایی چاقی؛ در هر وعده از غذاهای سالم و پرکالری استفاده کنید

همیشه چند گروه مختلف از مواد غذایی را با هم استفاده کنید. فقط به خوردن یک نوع ماده غذایی اکتفا نکنید. مثلا تکه‌ای  نان برداشته و آن را به کره بادام زمینی آغشته کنید و رویش میوه‌های مختلفی مثل موز و کیوی بگذارید و آن را همراه با یک لیوان شیر میل کنید. در این صورت مواد مغذی فراوان و گسترده تری به بدن شما می رسد. خوراکی‌هایی که دارای کربوهیدرات و چربی و پروتئین باشند، نیز مفید هستند. می‌توانید از میوه‌های خشک استفاده کنید که مواد نگهدارنده و قند اضافی ندارند.

پیشنهاد برنافیت:

 

فلات وزن - برنامه غذایی چاقی

 

۳- برنامه غذایی چاقی؛ قبل از خواب مواد غذایی پروتئینی و مفید استفاده کنید

یکی از بهترین مواقع برای افزایش وزن، زمان قبل از خواب است. البته نه به این معنا که بلافاصله قبل از خواب غذا بخورید. اما سعی کنید از وعده‌ی بعد از شام غافل نشوید. به‌علاوه اگر قبل از خواب از مواد مغذی و پروتئین استفاده کنید، این مواد به توده‌ی عضلانی تبدیل خواهند شد.

۴- برنامه غذایی چاقی؛ مصرف ویتامین‌ها را فراموش نکنید

مصرف مولتی ویتامین‌ها نیز باعث افزایش اشتهای شما خواهند شد. ویتامین‌ها را در بین غذا مصرف کنید تا بیشتر جذب بدن شوند و اشتهای شما را برای مصرف غذاها افزایش دهند.

شیرینی‌ها و فست فودها نیز به نوبه خود در چاقی موثرند. فست فودها بیشتر در کنار خود نوشیدنی‌های سرشار از کربوهیدرات دارند که خود باعث افزایش وزن مضاعف می‌شوند. چربی‌های ترانس موجود در غذا‌های سرخ شده، شیرینی‌جات، خمیر و پنیر پیتزا و همچنین کلوچه و کوکی باعث افزایش وزن می‌شوند. اما از آنجا که این افزایش وزن کاملا ناسالم است و تنها به حجم چربی‌های بدن منجر می‌شود، به هیچ وجه آن را توصیه نمی‌کنیم.

در رژیم افزایش وزن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که قبل‌تر بیان شد، در یک رژیم متعادل و مناسب برای افزایش وزن، باید از تمام گروه مواد غذایی استفاده شود. یک رژیم غذایی سالم باید علاوه بر کالری زیاد، سالم باشد. نکات زیر می‌توانند به افزایش وزن سالم شما کمک کنند:

  • از گوشت، برنج، نان، غلات و میوه های خشک غافل نشوید.
  • روغن زیتون را به غذای خود اضافه کنید.
  • ماستی مصرف کنید که چربی کامل داشته باشد.
  • فست‌فودها گزینه‌های مناسبی برای اینکه لیست غذایی شما قرار بگیرند نیستند.
  • وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید، مثلا به جای ۳ وعده، ۶ وعده غذا بخورید.

برنامه رژیم چاقی رایگان

اگر قصد دارید به وزنتان اضافه شود و به دنبال یک رژیم چاقی رایگان هستید، نکات موجود در این مقاله را برای یک هفته استفاده کنید. اگر پاسخ بدنتان به آن مثبت بود می‌توانید آن را ادامه دهید. قبل از اقدام برای گرفتن رژیم به این نکات توجه داشته باشید که در یک رژیم متعادل، شما بدون مصرف غذاهای ناسالم باید حدود ۲ تا ۴ کیلو در ماه وزن اضافه کنید.

پیشنهاد برنافیت:

افزایش وزن سالم - برنامه غذایی چاقی

چاق شدن برای بدنسازی

بدنسازی به دلیل ساخت عضلات جدید به شما کمک می‌کند که علاوه بر ساختن یک اندام خوب و خوش فرم به افزایش وزن دلخواه برسید. تمرین با وزنه‌های سنگین، راهی موثر برای افزایش توده و حجم عضله‌ها و در نتیجه افزایش وزن شماست. وقتی با وزنه‌های سنگین‌تر کار می‌کنید هورمون‌های آنابولیک که باعث عضله‌سازی می‌شوند ساخت عضله در بدن شما را تسریع می‌کنند.

برای اینکه در کنار بدنسازی به وزن دلخواه برسید، چند نکته را باید رعایت کنید:

  • کالری بیشتری مصرف کنید.
  • از چربی‌های مفید غافل نشوید
  • میزان پروتئین دریافتی را در بدن افزایش دهید.
  • خواب و استراحت کافی داشته باشید.
  • با وزنه های بالاتر و سنگین‌تر کار کنید.

خوراکی‌های مناسب بدنسازی

برای اینکه عضلات خوش‌فرم‌تر و زیباتری داشته باشید علاوه بر تمرین‌های عضله‌سازی باید به تغذیه‌ی خود نیز اهمیت دهید. خوراکی‌های زیر برای تمرین‌های بدنسازی بسیار مفید هستند:

  • تخم مرغ
  • شیرموز
  • سویا
  • میگو
  • ماهی تن
  • سینه مرغ
  • سینه بوقلمون
  • ماست یونانی
  • انواع آجیل
  • برنج قهوه‌ای
  • و انواع حبوبات

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت،متشکل از چندین متخصص تغذیه و روانشناسه که به صورت ویژه خدمات رژیم گروهی رو با پشتیبانی اختصاصی ارائه میده.

هدف مجموعه برنافیت، قرارگرفتن افرادی با شرایط شبیه به هم در یک گروه و ایجاد تعامل مابین یکدیگر برای افزایش اراده و کسب نتایج بهتره :)

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]