با 10 روز چالش تغییرات کوچک موفقیت خود را در کاهش وزن تضمین کنید

شاید تصور کنید که برای رسیدن به هدف باید حتما گام های بزرگ برداشت و تغییرات شدیدی در شیوه و سبک زندگی ایجاد کرد. اما طبق بررسی محققان بسیاری از افراد موفق با همین تغییرات ساده و ناچیز توانسته اند در هر زمینه ای از جمله کاهش وزن به هدف خود برسند. این چالش تغییرات کوچک برنافیت را که تنها 10 روز طول می کشد دنبال کنید تا با کوچکترین تغییرات، بزرگترین تاثیرات را در سلامتی خود ببینید.

1- چالش تغییرات کوچک ؛ در هر زمان، یک قدم بردارید

برای پیوستن به چالش 30 روزه ی تغییرات کوچک، به شما تبریک می گوییم. برای یک ماه تمام به شما چالش ها و نکات روزانه ای می آموزیم که در سلامت و تناسب اندام شما تغییرات بزرگی ایجاد می کند. چالش امروز بسیار آسان است. تنها کافیست با یک نفر در مورد اهداف خود صحبت کنید.

چالش تغییرات کوچک

 

2- چالش تغییرات کوچک ؛ قدر 10 دقیقه ها را بدانید

آیا فرصت ورزش کامل را ندارید؟ چالش امروز شما این است که حداقل 10 دقیقه از وقت خود را به تناسب اندام اختصاص دهید. انجام یک ورزش 10 دقیقه ای، بهتر از ورزش نکردن است. قدر این 10 دقیقه ها را بدانید و آن ها را حقیر نشمارید. از این 10 دقیقه، برای انجام یک ورزش روتین استفاده کنید. ابتدا برای 1 یا 2 دقیقه، بدن خود را گرم و ماهیچه های خود را آماده کنید. می توانید ابتدا حرکات کششی انجام دهید و سپس به تمرین بپردازید.

3- چالش تغییرات کوچک ؛ خود را در اولویت قرار دهید

اگر مدت زمان زیادیست که خود را فراموش کرده اید، دوباره آن را به یاد خود بیاورید. حداقل، 15 دقیقه از زمان خود را برای خودتان صرف کنید. یک کتاب بخوانید، پیاده روی کنید، یا زمانی از روز خود را برای فعالیتی که دوست دارید، صرف کنید. خلاصه، امروز سعی کنید هر کاری که شما را خوشحال می کند، انجام دهید.

4- چالش تغییرات کوچک ؛ کیفیت خواب خود را افزایش دهید

یک خواب عالی با کیفیت در شب، منجر به بازدهی بهتر، انرژی بیشتر، درخشندگی پوست و انتخاب های سالم غذایی می شود. چالش امروز شما این است که برای یک خواب با کیفیت تر، 30 دقیقه زودتر به رختخواب بروید. برای داشتن یک خواب با کیفیت می توانید پیش از خواب، آب بنوشید، دوش بگیرید، استرس ها را از خود دور کنید و به صدای بدن خود گوش دهید.

چالش تغییرات کوچک

 

5- چالش تغییرات کوچک ؛ برای خود یک دوست بیابید

آیا می خواهید به برنامه ی ورزشی خود پایبندتر باشید؟ از یک دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده ی خود بخواهید تا در ورزش بعدی شما شریک باشد. اگر او این کار را قبول نکرد، همیشه یک فرد وجود دارد که از اهداف شما آگاه است و به شما کمک خواهد کرد. با یک دوست برنافیتی، شما می توانید کالری های بیشتری بسوزانید و نسبت به حرکات خود مسئولیت پذیرتر باشید.

6- چالش تغییرات کوچک ؛ عادت های سالم ایجاد کنید

آخرین باری که زمان نهار یا شام خود را تنها صرف خوردن کردید، به خاطر دارید؟ چالش امروز شما این است که در هر وعده ی غذایی، وقت خود را تنها صرف خوردن و نه هیچ کار دیگری کنید و بدون هیچ عامل انحرافی (تلویزیون یا گوشی)، از غذای خود لذت ببرید.

چالش تغییرات کوچک

 

7- چالش تغییرات کوچک ؛ استرس خود را کاهش دهید

چالش امروز شما این است که هر زمان احساس اضطراب و افسردگی کردید،  استرس خود را به روش های زیر کنترل کنید.

  • دلایل استرس را بیابید. پیش از اینکه با استرس مقابله کنید، بهتر است دلایل آن را بشناسید. اگر به لیست عوامل استرس زای خود سری بزنید، خواهید دید که بسیاری از مواردی که به دلیل آن دچار استرس شده اید، دلایل بیهوده ای هستند.
  • استراتژی های مقابله با استرس را بیاموزید. عدم مدیریت زمان، یکی از عواملیست که منجر به استرس می شود. همواره سعی کنید با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص، کارهای خود را پیش ببرید تا عقب افتادگی آنها موجب ایجاد استرس در شما نشود.
  • به یک مسافرت کوتاه بروید. همیشه نباید زمان خاصی از سال را به مسافرت اختصاص داد. گاهی اوقات انسان در موارد متعددی به مسافرت احتیاج پیدا می کند، بنابراین می توان از آن به عنوان روشی برای کاهش استرس استفاده کرد.
  • روابط خود را گسترش دهید. روابط سالم، کلید اصلی موفقیت هستند. وقتی زندگی ما پر از مشغله و استرس می شود، افرادی را که در زندگی ما اهمیت دارند، از یاد می بریم. رفت و آمد و روابط سالم با دوستان موجب می شود تا از استرس ها به دور باشید.

بیشتر بخوانید: 

8- چالش تغییرات کوچک ؛ برای سلامت خود وقت بگذارید

گاهی اوقات کوچکترین تغییرات، منجر به بزرگترین نتایج می شود. شگفت زده خواهید شد اگر بدانید در عرض 5 دقیقه چه کارهایی می توان انجام داد. از میان فعالیت های 1 دقیقه ای زیر، سه فعالیت را انتخاب و کنید و همین امروز آنها را انجام دهید.

  • یک لیوان بزرگ آب بنوشید.
  • یک نفس عمیق بکشید.
  • 20 بار حرکت پروانه را انجام دهید.
  • لبخند بزنید.
  • موسیقی مورد علاقه ی خود را گوش دهید.
  • صاف تر بنشینید.
  • 10 بار پوش آپ بروید.
  • یک هدف برای روز خود مشخص کنید.
  • دستان خود را بشویید.
  • یک نفر دیگر را تشویق کنید.

 

9- چالش تغییرات کوچک ؛ به نیمه ی پر لیوان نگاه کنید

اکثر ما عادت داریم به جنبه ی منفی و نیمه ی خالی لیوان نگاه کنیم. چالش امروز شما این است که حداقل سه جنبه ی مثبت زندگی خود را بنویسید و هر گاه به مشکلی برخوردید، به آنها نگاهی بیاندازید.

بیشتر بخوانید: 

چالش تغییرات کوچک

 

10- چالش تغییرات کوچک ؛ مغز خود را بازسازی کنید

یک زندگی غیر ساماندهی شده و آشفته نمی تواند اهداف سلامتی را دنبال کند. چالش امروز شما این است که اطراف خود را تمیز کنید و ذهنتان را از آشفتگی نجات دهید. این کار را می توانید از میز، کیف پول، یخچال و کمد خود شروع کنید.

 

 

تغییراتی که موجب کاهش چربی های شکمی می شود

حتما می دانید چربی هایی که در زیر پوست شکم ذخیره می شوند، یکی از بدترین نوع چربی ها هستند، چرا که التهاب را افزایش داده و به قلب آسیب می رسانند. اما متاسفانه بسیاری از زنان به این چربی های شکمی مبتلا هستند، حتی آنهایی که از تناسب اندام کافی بهره مندند. البته برای داشتن یک شکم بدون چربی و سالم نیاز به یک شکم شش تکه ندارید. گاهی اوقات برخی تغییرات بسیار ساده، می تواند منجر به کاهش چربی های شکمی شود. راهکارهایی که در ادامه ی این مقاله معرفی شده می تواند تغییراتی در شما ایجاد کند که موجب کاهش چربی های شکمی شود.

برای کاهش چربی های شکمی مصرف کربوهیدرات ها را قطع نکنید

مصرف کربوهیدرات های فیبردار را قطع نکنید. این کربوهیدرات ها نه تنها شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند، بلکه موجب افزایش باکتری های خوب نیز می شوند و به وزن سالم بدن کمک می کنند.

برای کاهش چربی های شکمی بادام بخورید

بادام، یک انتخاب سیر کننده ی سرشار از فیبر است. طبق مطالعات جدید، افرادی که به صورت روزانه بادام مصرف می کنند، چربی های شکمی بیشتری نسبت به دیگران می سوزانند.

برای کاهش چربی های شکمی حداقل سه بار در هفته ورزش کنید.

ورزش های مقاومتی برای سه بار در هفته به شما کمک می کند، چربی های بیشتری به ویژه در ناحیه ی شکم بسوزانید، چرا که ماهیچه سازی موجب چربی سوزی می شود. اما ورزش منظم را فراموش نکنید. ورزش منظم، برای کنترل وزن بسیار مفید است. از ورزش هایی بهره ببرید که از انجام آن لذت می برید مثل پیاده روی آهسته یا تند و آن را به یک عادت برای خود تبدیل کنید.

رژیم گروهی؛ راه‌حل قطعی لاغری

دکترکرمانی بعد از سال‌ها تجربه به این نتیجه رسید که رژیم گروهی، بهترین راه‌حل برای افرادیه که در رژیم، انگیزه‌شون کم می‌شه و بر همین اساس ماراتن لاغری رو رونمایی کرد. بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که با ماراتن لاغری رژیم گرفتن به وزن دلخواه‌شون رسیدن!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

Awesome post! Keep up the great work! 🙂

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

بیشتر...

شما می توانید مشکلاتتان را با افرادی که چالش ها و شرایط مشابه با شما دارند مطرح کنید، در چالش های افزایش انگیزه برنافیت شرکت کنید و با داشتن یک متخصص اختصاصی در طول رژیم سوالات و مشکلاتتان را با ایشان مطرح کنید و مسیر تناسب اندام را یک بار برای همیشه تا تغییر سبک زندگیتان،طی کنید.
ما در برنافیت معتقدیم تناسب اندام و سبک زندگی از همدیگر جدا نیستند و نمی توان به قیمت دستیابی به تناسب اندام، سلامتی افراد را بازیچه قرارداد.به همین دلیل تفاوتی ندارد که حین گذراندن رژیم از مجموعه برنافیت باشید یا نه. در هرصورت شما به جامعه تناسب اندام فارسی زبان دسترسی دارید تا بتوانید ضمن دسترسی به پشتیبان متخصص تغذیه، سوالات و چالش های خود و دیگران را با همراهی یکدیگر حل کنید.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]