با 10 روز چالش تغییرات کوچک موفقیت خود را در کاهش وزن تضمین کنید

شاید تصور کنید که برای رسیدن به هدف باید حتما گام های بزرگ برداشت و تغییرات شدیدی در شیوه و سبک زندگی ایجاد کرد. اما طبق بررسی محققان بسیاری از افراد موفق با همین تغییرات ساده و ناچیز توانسته اند در هر زمینه ای از جمله کاهش وزن به هدف خود برسند. این چالش تغییرات کوچک برنافیت را که تنها 10 روز طول می کشد دنبال کنید تا با کوچکترین تغییرات، بزرگترین تاثیرات را در سلامتی خود ببینید.

بیشتر بخوانید: 

 

1- چالش تغییرات کوچک ؛ در هر زمان، یک قدم بردارید

برای پیوستن به چالش 30 روزه ی تغییرات کوچک، به شما تبریک می گوییم. برای یک ماه تمام به شما چالش ها و نکات روزانه ای می آموزیم که در سلامت و تناسب اندام شما تغییرات بزرگی ایجاد می کند. چالش امروز بسیار آسان است. تنها کافیست با یک نفر در مورد اهداف خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: 

چالش تغییرات کوچک

 

2- چالش تغییرات کوچک ؛ قدر 10 دقیقه ها را بدانید

آیا فرصت ورزش کامل را ندارید؟ چالش امروز شما این است که حداقل 10 دقیقه از وقت خود را به تناسب اندام اختصاص دهید. انجام یک ورزش 10 دقیقه ای، بهتر از ورزش نکردن است. قدر این 10 دقیقه ها را بدانید و آن ها را حقیر نشمارید. از این 10 دقیقه، برای انجام یک ورزش روتین استفاده کنید. ابتدا برای 1 یا 2 دقیقه، بدن خود را گرم و ماهیچه های خود را آماده کنید. می توانید ابتدا حرکات کششی انجام دهید و سپس به تمرین بپردازید.

 

3- چالش تغییرات کوچک ؛ خود را در اولویت قرار دهید

اگر مدت زمان زیادیست که خود را فراموش کرده اید، دوباره آن را به یاد خود بیاورید. حداقل، 15 دقیقه از زمان خود را برای خودتان صرف کنید. یک کتاب بخوانید، پیاده روی کنید، یا زمانی از روز خود را برای فعالیتی که دوست دارید، صرف کنید. خلاصه، امروز سعی کنید هر کاری که شما را خوشحال می کند، انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 

 

4- چالش تغییرات کوچک ؛ کیفیت خواب خود را افزایش دهید

یک خواب عالی با کیفیت در شب، منجر به بازدهی بهتر، انرژی بیشتر، درخشندگی پوست و انتخاب های سالم غذایی می شود. چالش امروز شما این است که برای یک خواب با کیفیت تر، 30 دقیقه زودتر به رختخواب بروید. برای داشتن یک خواب با کیفیت می توانید پیش از خواب، آب بنوشید، دوش بگیرید، استرس ها را از خود دور کنید و به صدای بدن خود گوش دهید.

چالش تغییرات کوچک

 

5- چالش تغییرات کوچک ؛ برای خود یک دوست بیابید

آیا می خواهید به برنامه ی ورزشی خود پایبندتر باشید؟ از یک دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده ی خود بخواهید تا در ورزش بعدی شما شریک باشد. اگر او این کار را قبول نکرد، همیشه یک فرد وجود دارد که از اهداف شما آگاه است و به شما کمک خواهد کرد. با یک دوست برنافیتی، شما می توانید کالری های بیشتری بسوزانید و نسبت به حرکات خود مسئولیت پذیرتر باشید.

بیشتر بخوانید: 

 

6- چالش تغییرات کوچک ؛ عادت های سالم ایجاد کنید

آخرین باری که زمان نهار یا شام خود را تنها صرف خوردن کردید، به خاطر دارید؟ چالش امروز شما این است که در هر وعده ی غذایی، وقت خود را تنها صرف خوردن و نه هیچ کار دیگری کنید و بدون هیچ عامل انحرافی (تلویزیون یا گوشی)، از غذای خود لذت ببرید.

چالش تغییرات کوچک

 

7- چالش تغییرات کوچک ؛ استرس خود را کاهش دهید

چالش امروز شما این است که هر زمان احساس اضطراب و افسردگی کردید،  استرس خود را به روش های زیر کنترل کنید.

  • دلایل استرس را بیابید. پیش از اینکه با استرس مقابله کنید، بهتر است دلایل آن را بشناسید. اگر به لیست عوامل استرس زای خود سری بزنید، خواهید دید که بسیاری از مواردی که به دلیل آن دچار استرس شده اید، دلایل بیهوده ای هستند.
  • استراتژی های مقابله با استرس را بیاموزید. عدم مدیریت زمان، یکی از عواملیست که منجر به استرس می شود. همواره سعی کنید با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص، کارهای خود را پیش ببرید تا عقب افتادگی آنها موجب ایجاد استرس در شما نشود.
  • به یک مسافرت کوتاه بروید. همیشه نباید زمان خاصی از سال را به مسافرت اختصاص داد. گاهی اوقات انسان در موارد متعددی به مسافرت احتیاج پیدا می کند، بنابراین می توان از آن به عنوان روشی برای کاهش استرس استفاده کرد.
  • روابط خود را گسترش دهید. روابط سالم، کلید اصلی موفقیت هستند. وقتی زندگی ما پر از مشغله و استرس می شود، افرادی را که در زندگی ما اهمیت دارند، از یاد می بریم. رفت و آمد و روابط سالم با دوستان موجب می شود تا از استرس ها به دور باشید.

بیشتر بخوانید: 

 

8- چالش تغییرات کوچک ؛ برای سلامت خود وقت بگذارید

گاهی اوقات کوچکترین تغییرات، منجر به بزرگترین نتایج می شود. شگفت زده خواهید شد اگر بدانید در عرض 5 دقیقه چه کارهایی می توان انجام داد. از میان فعالیت های 1 دقیقه ای زیر، سه فعالیت را انتخاب و کنید و همین امروز آنها را انجام دهید.

  • یک لیوان بزرگ آب بنوشید.
  • یک نفس عمیق بکشید.
  • 20 بار حرکت پروانه را انجام دهید.
  • لبخند بزنید.
  • موسیقی مورد علاقه ی خود را گوش دهید.
  • صاف تر بنشینید.
  • 10 بار پوش آپ بروید.
  • یک هدف برای روز خود مشخص کنید.
  • دستان خود را بشویید.
  • یک نفر دیگر را تشویق کنید.

 

9- چالش تغییرات کوچک ؛ به نیمه ی پر لیوان نگاه کنید

اکثر ما عادت داریم به جنبه ی منفی و نیمه ی خالی لیوان نگاه کنیم. چالش امروز شما این است که حداقل سه جنبه ی مثبت زندگی خود را بنویسید و هر گاه به مشکلی برخوردید، به آنها نگاهی بیاندازید.

بیشتر بخوانید: 

چالش تغییرات کوچک

 

10- چالش تغییرات کوچک ؛ مغز خود را بازسازی کنید

یک زندگی غیر ساماندهی شده و آشفته نمی تواند اهداف سلامتی را دنبال کند. چالش امروز شما این است که اطراف خود را تمیز کنید و ذهنتان را از آشفتگی نجات دهید. این کار را می توانید از میز، کیف پول، یخچال و کمد خود شروع کنید.

مترجم: مریم اصیلی

 

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments