راهکارهایی که شما را از پرخوری باز می دارد - تغذیه - برنافیت

پرخوری و ولع مصرف شیرینی جات، یکی از عادت های بد است که بسیاری از افراد گرفتار آن هستند و نمی توانند آن را ترک کنند. اما راهکارهایی وجود دارند که می توانند میل شما را نسبت به مصرف شیرینی جات کاهش دهند. برخی از این راهکارها شامل پیاده روی، تنفس عمیق، نوشیدن آب و غیره است.

درست است که همه ی ما گاهی اوقات دچار ولع مصرف شیرینی جات می شویم، اما اگر این کار تبدیل به یک عادت شود، اصلا اتفاق جالبی نیست و شما را از اهداف کاهش وزنتان باز می دارد. گرچه مقابله با ولع مصرف شیرینی جات کار سختی است، اما این تمایل تنها نیم ساعت طول می کشد. بنابراین اگر سعی کنید روش هایی بیابید که این تمایل را از ذهن خود دور کنید، می توانید برای مدت ها از شر آن خلاص شوید. راهکارهای زیر، حواس شما را نسبت به پرخوری پرت خواهند کرد.

درمان پرخوری: پیاده روی کنید

راهکارهایی که شما را از پرخوری باز می دارد - پیاده روی - برنافیت

پرخوری بیشتر وقتی به سراغ شما می آید که خسته یا دچار استرس هستید. اما ورزش می تواند سطح انرژی و خلق و خویتان را بهبود ببخشد و شما را از پرخوری باز دارد. مطالعات نشان داده است افرادی که در موقعیت های استرس زا قرار می گیرند و برای مدت 15 دقیقه پیاده روی می کنند، نسبت به افرادی که پیاده روی نمی کنند کمتر در معرض مصرف شیرینی و شکلات قرار دارند.

پیشنهاد برنافیت: کالری سوزی با ۱۰ دقیقه پیاده روی

درمان پرخوری: نفس عمیق بکشید

راهکارهایی که شما را از پرخوری باز می دارد - یوگا - برنافیت

دفعه ی بعدی که خواستید پرخوری کنید، تکنیک ساده ی تنفس عمیق یوگا را امتحان کنید. تا شماره ی چهار هوا را به داخل بکشید (دم)، نفس خود را تا هفت شماره نگه دارید و با هشت شماره هوا را به خارج بدمید (بازدم). این چرخه را چهار بار تکرار کنید. این تمرین، شما را برای مدتی متوقف و دوباره احیا می کند. به علاوه پاسخ جنگ و گریز را نیز در شما خاموش می کند، در نتیجه استرس کمتری را احساس خواهید کرد. این کاهش استرس موجب گرفتن تصمیم های عاقلانه تر خواهد شد.

پیشنهاد برنافیت: ده دقیقه تمرین پایه ای یوگا

درمان پرخوری: یک میان وعده ی سالم مصرف کنید

راهکارهایی که شما را از پرخوری باز می دارد - گلابی - برنافیت

مصرف شیرینی و شکلات، تنها نتیجه ی خستگی و استرس نیست. چند ساعت پس از آخرین وعده، قند خون شما شروع به تحلیل رفتن می کند و نیاز به مصرف یک میان وعده پیدا خواهید کرد. مصرف انواع کربوهیدرات ها و پروتئین ها مثل سیب و یک چهارم فنجان آجیل، یا یک گلابی و مقداری پنیر رشته ای میان وعده ی بسیار مفیدی محسوب می شود. مصرف این میان وعده ی سالم، تمایل شما را برای مصرف شیرینی جات کاهش خواهد داد.

درمان پرخوری: آب بنوشید

راهکارهایی که شما را از پرخوری باز می دارد - آب سرد - برنافیت

هرگاه هوس مصرف شیرینی جات به سراغ شما آمد، آب بنوشید. گاهی اوقات، ما احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم. به علاوه، آبی که می نوشید، شکمتان را کامل پر می کند و تمایل شما را برای مصرف شیرینی جات کاهش می دهد.

درمان پرخوری: گوش های خود را لمس کنید

راهکارهایی که شما را از پرخوری باز می دارد - گرسنگی - برنافیت

شاید عجیب به نظر برسد، اما طب فشاری بر این باور است که لمس گوش ها موجب سرکوب اشتها و کاهش تمایل به مصرف شیرینی جات می شود. هر گاه احساس گرسنگی کاذب کردید، یک دقیقه ی تمام نقطه ی گرسنگی روی گوش خود را بفشارید.

درمان پرخوری: به سراغ گوشی تان بروید

راهکارهایی که شما را از پرخوری باز می دارد - موبایل - برنافیت

یک مطالعه نشان داد که انجام بازی های کامپیوتری تنها برای سه دقیقه، گرسنگی شما را تا 70 درصد کاهش می دهد. در مواقعی که این احساس به سراغ شما آمد، گوشی خود را در دست بگیرید و با آن مشغول شوید. حتی می توانید با دوستان خود مشغول چت شوید یا کلیپ های خنده دار تماشا کنید.

درمان پرخوری: با خود بگویید، آن را بعدا خواهم خورد

اگر تمام راهکارهای بالا را به کار بردید ولی هیچ کدامشان برای رهایی از پرخوری کارساز نبود، با خودتان بگویید این شیرینی را بعدا خواهم خورد. انتظار به شما اجازه می دهد تا بیشتر در مورد چیزهایی که می خواهید بخورید، فکر کنید و انتخاب های غذایی سالم تری انجام دهید.

پیشنهاد برنافیت: رژیم غذایی ترسناک نیست!

Home