بسیاری از افراد، یوگا را به عنوان یک تمرین بسیار راحت می شناسند. حرکات کششی و آوازهای همراه آن بر طرز تفکر شما تاثیر دارد، اما آیا کالری سوزی با یوگا نیز ممکن است؟
یوگا دارای حرکاتی است که برای افزایش قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و پایداری شما مناسب است. مندی اینگبر، یک مربی یوگای معروف می گوید: یوگا بسته به حرکاتش180 تا 600 کالری در ساعت می سوزاند.
با وجودی که شما در بیکرام یوگا و یا کلاس های یوگای قدرتی بیشتر از یوگای ترمیمی کالری می سوزانید، حرکاتی را که انتخاب می کنید بسیار در چربی سوزی اهمیت دارد. برای اینکه کالری زیادی بسوزانید و شکمی تخت داشته باشید هر روز ده دقیقه این حرکات را انجام دهید.

کالری سوزی با یوگا : حرکت تخته

کالری سوزی با یوگا ، برنافیت

این حرکت، کالری بسیار زیادی می سوزاند چرا که تمام ماهیچه های شما را درگیر می کند تا بر جاذبه ی زمین غلبه کند. شما می توانید با عقب گذاشتن پاهای خود کمی پایین تر از تشک، کالری سوزی تان را به حداکثر برسانید. هر چه بیشتر در این وضعیت بمانید (از 30 ثانیه تا پنج دقیقه)، کالری بیشتری می سوزانید.

کالری سوزی با یوگا : حرکت صندلی

کالری سوزی با یوگا ، برنافیت

برای انجام این حرکت، شما باید بزرگترین ماهیچه ی بدن را که باسن تان است به کار بیاندازید. این کار خود به خود کالری زیادی می سوزاند. این حرکت مورد اطمینان و بسیار ساده است.

کالری سوزی با یوگا : چاتورانگا

کالری سوزی با یوگا ، برنافیت

 

این حرکت بسیار شبیه به وضعیت پایین شنا می باشد (یعنی مثل حرکت شنا درست در زمانی که خیلی نزدیک به زمین هستید). اگر این حرکت را به درستی انجام دهید، بیشتر ماهیچه های اصلی تان را درگیر خواهد کرد. در این حرکت، قسمت میانی بدن باید منقبض باشد، پاهایتان را باید درگیر کنید و بازویتان باید یک زاویه ی 90 درجه با آرنجتان بسازد. این حرکت بسیار چالش برانگیز است و حتی برای ورزشکاران پیشرفته نیز سخت است و نیاز به کنترل دارد.

کالری سوزی با یوگا : حرکت چرخ

کالری سوزی با یوگا ، برنافیت

چرخ، یک حرکت آرمانی است که قبل از انجام آن باید بدنتان را گرم کنید. برای انجام این حرکت باید به فرم وهم ترازی بدن خود توجه کنید. باید سینه تان را باز کنید و کل قسمت جلویی بدن را بکشید. این حرکت، پا، باسن، بازو، شانه، قلب و شش های شما را نیز درگیر می کند. اگر این حرکت را در یک اتاق گرم و پس از گرم کردن بدنتان انجام دهید، شدت ضربان قلب شما نیز افزایش خواهد یافت.

کالری سوزی با یوگا : حرکت سلام بر خورشید

کالری سوزی با یوگا ، برنافیت

حرکت سلام بر خورشید، 12 حرکت مربوط به هم است که علاوه بر درگیر کردن شکم، باسن، ساق پا، عضلات دو سر و سه سر شانه، سیستم قلبی- عروقی را نیز فعال می کند. این حرکات، موجب کشش، قدرت و انرژی به ماهیچه های شما می شود. دم و بازدم شما را نیز همراه با حرکاتتان افزایش می دهد. در این حرکت، وقتی در حالت کشیده هستید، باید عمل دم و وقتی در حالت منقبض هستید باید عمل بازدم را انجام دهید. توالی این حرکات، موجب اکسیژن رسانی به خون می شود و شش های شما را از هم باز می کند.

کالری سوزی با یوگا : حرکت دلفین

کالری سوزی با یوگا ، برنافیت

حرکت دلفین همانند حرکت سگ سر پایین می باشد با این تفاوت که ساعدتان باید روی زمین باشد. این حرکت بسیار حرکت خوبیست چرا که موجب کشش و تقویت بازو، شکم و پاها می شود و همچنین شانه و قفسه ی سینه را از هم باز می کند. به علاوه، گذاشتن ساعد بر روی تشک موجب درگیر شدن عضلات سه سر بازو می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
برنامه نویسی اندروید

باسلام
ممنون از سایت خوبتون.

کاربران ناشناس

سلام
خوب بود

Home