نیازی نیست زیاد به خوابیدن فکر کنیم، چون بخشی از زندگی روزمره ی ما را تشکیل می دهد و همه ی ما از آن برخورداریم. اما وقتی بد خواب می شویم این موضوع اهمیت خود را تازه به ما نشان می دهد. در واقع، بیشتر ما درطول زندگی خود چندباری در خوابیدن دچار مشکل می شویم. اما این مشکل اغلب موقتی است و بیشتر هنگام ناراحتی روی می دهد و پس از مدت کمی به خودی خود برطرف می شود.

به هر حال ما برای استراحت و سلامت فکری و جسمی به خواب احتیاج داریم و اگر مشکل بد خوابی ادامه یابد به تدریج متوجه عوارض آن خواهیم شد.

در این مقاله برخی از درمان های مسائل مربوط به خواب و خستگی معرفی شده اند:

1)خستگی

روغن رزماری

روغن رزماری دارای خواص بسیاری است اما یکی از آنها کمک به رفع خستگی می باشد. روغن رزماری دارای اکسیدهایی است که موجب افزایش جریان خون و رفع خستگی می شود. چند قطره روغن رزماری را با روغن نارگیل مخلوط و آن را بر روی بدن ماساژ دهید یا از اسپری آن استفاده کنید.

2) خستگی

ویتامین

خستگی مداوم نشانه ی کمبود ویتامین D است. اگر به اندازه ی کافی خوابیده اید اما هنوز احساس خستگی می کنید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید به ویژه اگر در منطقه ای زندگی می کنید که به اندازه ی کافی نور خورشید را دریافت نمی کنید.

3) بی خوابی

نمک سولفات منیزیم

نمک سولفات منیزیم یک ماده ی معدنی طبیعی ودارای سولفات است که به آرامش بدن کمک می کند. پیش از خواب وارد یک وان پر از نمک سولفات منیزم شوید تا به شما احساس آرامش دهد.

4) بی خوابی

مکمل های منیزیم

اغلب مردم دچار فقر منیزیم هستند و همین موجب بی خوابی در آنها می شود. گرچه منیزیم در موادی چون بادام، موز و سبزیجات برگ دار وجود دارد اما بسیاری از افراد به اندازه ی کافی از این مواد مصرف نمی کنند. مصرف مکمل منیزیم قبل از خواب در درمان بی خوابی بسیار موثر است.

5) بی خوابی

چای

هیچ چیز به اندازه ی یک فنجان چای در هنگام خواب به آرامش شما کمک نمی کند. کمی بابونه، نعنای تند یا برگ لیمو را به چای خود اضافه کنید و آن را باعسل شیرین کرده، نوش جان کنید.

6) مشکلات بی خوابی

آب آلبالو

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب آلبالو دو بار در روز موجب می شود حداقل یک ساعت و نیم بیشتر بخوابید و این به دلیل ملاتونین بالای آن است. یک لیوان در صبح و یک لیوان پیش از خواب بنوشید.

7) خر و پف

دهانشویه ی نعناع

یک قطره روغن نعناع را به یک لیوان آب سرد اضافه کنید و آن را در دهان خود غرغره کنید. این کار به رفع خر و پف به خصوص اگر به دلیل احتقان سینوس باشد کمک خواهد کرد.

 کاری از گروه محتوای برنافیت

Home