کاربردهای بی نظیر جوش شیرین در زیبایی

جوش شیرین نه تنها کاربردهای زیادی در پخت و پز و از بین بردن بوها دارد، بلکه فواید آن در زیبایی نیز بی نظیر است. از مخلوط این ماده با آب می توان برای لایه برداری ناخن، پوست صورت و بدن، دئودورانت طبیعی، تسکین خارش پوست و سفید کردن دندان استفاده کرد.همچنین برخی با ترکیب با لیمو، برای از بین بردن شوره سر از آن استفاده می کنند که می توانید جزئیات آن را در صفحه رفع شوره سر با لیمو مطالعه کنید.

جوش شیرین در آشپزخانه به وفور استفاده می شود و برای پختن نان و کیک و یا به عنوان از بین برنده ی بوی یخچال، گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود. اما جالب است بدانید که این ماده ی ارزان قیمت، علاوه بر کاربردهایی که در پخت و پز دارد، مصارف زیادی نیز در زیبایی و مراقبت از پوست و مو دارد.

پاک کننده مو

 

وقتی سرم ها، اسپری ها و محصولات دیگر بر روی پوست سر باقی می مانند، موجب رسوب و کثیف شدن پوست سر می شوند. یکی از بهترین پاک کننده ها در این مواقع، جوش شیرین است. یک یک چهارم قوطی شامپو جوش شیرین را در قوطی شامپوی خود بریزید و همانند معمول موهای خود را شامپو بزنید و آبکشی کنید. این کار موجب می شود موهای شما از همیشه تمیز تر و درخشان تر شود.

تمیز کننده برس مو

کاربردهای جوش شیرین در زیبایی - برنافیت

برس های مو، پس از مدتی آلوده به شوره ها و رسوبات کف سر می شوند، یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن آنها، استفاده از جوش شیرین است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک تشت حاوی آب گرم بریزید و برس ها و شانه های خود را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید. و بعد از آب کشی روی  یک حوله قرار دهید تا خشک شود.

اسکراب صورت

کاربردهای جوش شیرین در زیبایی - لایه برداری - برنافیت

آیا احساس تمیزی فوق العاده ای را که از لایه بردارهای میکروبید به شما دست می دهد، دوست دارید؟ محصولات میکروبید که امروزه برای لایه برداری از پوست مورد استفاده قرار می گیرد حاوی دانه های پلاستیکی بسیار خطرناکی هستند، با توجه به اینکه این مواد از طریق سیستم فیلتر، وارد چرخه آب شده و آسیب های غیرقابل جبرانی به محیط زیست وارد می کنند، می توانیم برای لایه برداری از گزینه های سالم تری از جمله جوش شیرین استفاده کنیم. برای این کار، سه قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید و با حرکات ضربه ای و دایره ای آرام روی صورت خود بمالید و آبکشی کنید.

لایه بردار بدن

 

وقتی سلول های خشک و مرده در سطح پوست جمع می شوند، پوست شما مات و کدر می شود. برای رهایی از این وضعیت، هفته ای یک بار با جوش شیرین از بدن خود لایه برداری کنید. برای این کار نیازی به استفاده از اسکراب های گران قیمت نیست. می توانید با استفاده از فرمولی که برای تهیه اسکراب صورت به کار بردید، یک اسکراب بدن تهیه کنید و آن را به بدن خود بمالید.

پاک کننده ی برنزه کننده های مصنوعی

 

آیا تا به حال از برنزه کننده های مصنوعی استفاده کرده اید؟

بسیاری از این مواد،جای آنکه پوست شما را برنزه کند، یک تون نارنجی به پوست شما می دهد. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن برنزه کننده های مصنوعی از روی پوست، لایه برداری با جوش شیرین است. درست همانند فرمول اسکراب بدن و صورت، کافیست یک قسمت آب را با سه قسمت جوش شیرین ترکیب کنید و آن را به آرامی بر روی پوست خود بمالید.

دئودورانت

 

اگر پوست شما حساس است، کمی پودر جوش شیرین را در قوطی های خالی دئودورانت خود بریزید و استفاده کنید. جوش شیرین، اسید را خنثی و بو را از بین می برد. به علاوه، برخلاف بسیاری از دئودورانت ها باعث لک شدن لباس شما نمی شود.

تسکین دهنده ی پوست خراشیده با ژیلت

کاربردهای جوش شیرین در زیبایی - برنافیت

شاید برایتان پیش آمده باشد که در هنگام اصلاح موها با ژیلت، پوست تان دچار بریدگی های دردناک شده باشد. برای بهبود این وضعیت می توانید یک فنجان آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و برای 5 دقیقه روی پوست خود بگذارید تا خشک شود، سپس با آب سرد بشویید.

نکته: مردها، قبل و بعد از اصلاح با استفاده از این روش می توانند برای پیشگیری و درمان استفاده کنند. از مصرف این محلول برای دور چشم ها پرهیز کنید.

اسکراب ناخن های دست

کاربردهای جوش شیرین در زیبایی - اسکراب ناخن - برنافیت

به جای چیدن کوتیکول ها که موجب عفونت می شود، آنها را با استفاده از اسکراب، لایه برداری و صاف کنید. سه قسمت از جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید و با استفاده از براش ناخن و حرکات دایره ای روی دست ها و انگشتان خود بکشید. سپس آن را با آب تمیز و گرم بشویید.

شست و شو و اسکراب ناخن های پا

کاربردهای جوش شیرین در زیبایی - برنافیت

درست همانند اسکراب دست، می توانید از مخلوط آب و جوش شیرین برای اسکراب پا نیز استفاده کنید. یک تشت را با سه قسمت جوش شیرین و یک قسمت آب پر کنید و پاها را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید. سپس یک لوسیون ویتامینه به پاهای خود بزنید، آنها را در یک حوله ی گرم بپیچید وبگذارید 5 تا 10 دقیقه ی دیگر در آب بماند.

تسکین دهنده ی خارش پوست

کاربردهای جوش شیرین در زیبایی - برنافیت

درطول ماه های سرد سال، پوست شما خشک، ناراحت و دچار خارش می شود. دوش آب گرم همراه با نصف فنجان جوش شیرین، در این مواقع بسیار کار ساز است و موجب تسکین خارش بدن شما می شود. در فصل تابستان نیزبرای رهایی از آفتاب سوختگی و نیش حشرات، می توانید یک دوش آب سرد با جوش شیرین بگیرید.

سفید کننده ی دندان

کاربردهای جوش شیرین در زیبایی - سفید کننده دندان - برنافیت

به جای استفاده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان ها، از جوش شیرین استفاده کنید. کمی جوش شیرین را کف دست خود بریزید، مسواک خود را مرطوب کنید و برای یک دقیقه روی دندان بکشید.

توجه: جوش شیرین را نباید به هیچ وجه جایگزین مسواک کنید. خمیر دندان حاوی فلوراید است که برای پوسیدگی دندان ها ضروریست.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments