چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

گرچه بیشتر چین و چروک ها در اثر افزایش سن و پیری حاصل می شود، اما برخی از بیماری ها و عادت های بد نیز فرد را در معرض چین و چروک های زودرس قرار می دهند. بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، استرس و مصرف بیش از حد شیرینی جات منجر به چین و چروک های پوستی می شوند.

چین و چروک ها با شیارهای عرضی و طولی در پوست به وجود می آیند و یکی از نشانه های پیری محسوب می شود. هیچ کس این چروک ها را دوست ندارد و برای رهایی از شر آنها حاضر است دست به هر کاری بزند. گرچه بیشتر چین و چروک ها در اثر افزایش سن و پیری حاصل می شوند، اما برخی از بیماری ها و عادت های بد، افراد را در معرض چین و چروک های زود رس قرار می دهند.

پوکی استخوان

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - برنافیت

مطالعات نشان داده اند که پوست پنجره ای رو به استخوان هاست. طبق تحقیقاتی که در آن بیش از صد زن 40 و 50 ساله در سه ساله ی اول یائسگی مورد مطالعه قرار گرفتند، نشان داه شد افرادی که دارای چین و چروک های عمیقی هستند، دچار کمترین میزان تراکم استخوان می باشند. استخوان و پوست دارای بلوک های سازنده ی مشترکی به نام کلاژن هستند که با افزایش سن کاهش می یابند.

بیماری های قلبی

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - قلب - برنافیت

چروک های مورب در نرمه ی گوش، یکی از علائم اولیه ی بیماری های قلبی است. در سیتی اسکن افرادی که نرمه ی گوش آنها چروک خورده بود، علائم بیماری های قلبی بیشتری از افرادی که این چروک ها را ندارند، مشاهده شده است. یکی از فرضیه ها مبنی بر این است که این چین و چروک ها به دلیل سقوط رگ های خونی کوچک به نرمه ی گوش به وجود می آید که نشانه ای برای تغییر در رگ های خونی دور قلب محسوب می شود.

فشار خون بالا

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - فشار خون - برنافیت

طبق مطالعات، زنانی که از سن خود جوان تر به نظر می رسند و چین و چروک های کمتری در صورت آنها وجود دارد، فشار خون پایین تری از دیگران دارند. به علاوه، این مطالعه نشان داد که زنان و مردانی که عمر طولانی تری دارند، دارای چین و چروک کمتری در قسمت بالای بازوی خود هستند.

استرس بیش از حد

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - استرس - برنافیت

پزشکان معتقدند که استرس موجب چین و چروک پوست می شود و با نگاه کردن به صورت یک فرد می توان به استرسی بودن او پی برد. وقتی دچار استرس می شوید، ناخودآگاه پیشانی خود را در هم می کشید که این موضوع به مرور زمان موجب چین و چروک پوست می شود. وقتی دچار استرس می شوید، بدن شما هورمون های استرس زیادی به نام کورتیزول آزاد می کند که موجب تخریب کلاژن های پوست می شود.

مصرف بیش از حد شیرینی جات

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - کیک - برنافیت

وقتی شرینی جات زیاد مصرف می کنید، قند موجود در آنها به پروتئین های موجود در بدن شما متصل می شود تا محصولاتی نهایی گلیکاسیون پیشرفته تولید کنند. این محصولات نهایی موجب شکستن کلاژن و الاستین و در نهایت منجر به چین و چروک می شود. اگر بیش از حد به شیرینی جات علاقه دارید، آنها را با میوه ها جایگزین کنید. میوه هایی چون انبه و انار دارای خواص ضد گلیکاسیون هستند و می توانند عوارض آسیب به پوست را از بین ببرند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه