چگونه چین و چروک های دور چشم را برطرف کنیم؟

یکی از بهترین کارها برای اجتناب از چین و چروک های دور چشم پیشگیری از ایجاد آنهاست. ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و زیبایی، چین و چروک  ها را به حداقل می رساند. استفاده از ضد آفتاب، مرطوب کننده، عینک آفتابی و کرم های دور چشم حاوی ویتامین A رتینول نیز مفید هستند.

برخی از چین و چروک های صورت را نمی توان انکار و یا از آن اجتناب کرد. بالا رفتن سن موجب از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست می شود. در نتیجه چین و چروک های دور چشم را نمایان می کنند. یکی از بهترین کارها برای اجتناب از چین و چروک، پیشگیری از ایجاد آنهاست. ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و زیبایی، چین و چروک های دور چشم شما را به حداقل می رساند. برخی از محصولات غیر تجویزی و یا آرایشی نیز موثرند. این کار را در چند مرحله می توانید انجام دهید.

مرحله ی اول

از ضد آفتاب استفاده کنید. بسیاری از چین و چروک های دور چشم توسط اشعه های مضر فرابنفش خورشید ایجاد می شوند. از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی SPF 15 باشد. برای پشیگیری از چین و چروک های دور چشم، هر بار که بیرون می روید ضد آفتاب بزنید.

مرحله ی دوم

از عینک آفتابی استفاده کنید. آفتاب، موجب ایجاد چین و چروک هایی به دور چشم می شود. یک عینک آفتابی با کیفیت برای خود بخرید و هر بار که بیرون می روید از آن استفاده کنید.

مرحله ی سوم

رطوبت رسانی فراموش نشود. استفاده از مرطوب کننده دور چشم ها، پوست شما را در برابر اشعه های مضر محافظت می کند. وقتی سن بالا می رود، پوست سبوم کمتری تولید می کند. سبوم ماده ایست که همانند یک مرطوب کننده ی طبیعی در برابر آفتاب عمل می کند. با جایگزینی این سبوم با یک ژل چشم سبک از ویژگی های محافظتی آن برخوردار شوید.

مرحله ی چهارم

سیگار نکشید. حرکاتی که در هنگام سیگار کشیدن انجام می دهید و رادیکال های آزاد موجود در آن، یکی از عوامل اصلی چروک هاست. ترک سیگار موجب اکسیژن رسانی به پوست و استحکام آن می شود. به علاوه از ایجاد چین و چروک های دور چشم جلوگیری می کند.

مرحله ی پنجم

از درمان با میکرودرم ابریژن استفاده کنید. به یک کلینیک قابل اعتماد مراجعه کنید و چروک ها را با روش میکرودرم ابریژن یا لایه بردارهای شیمیایی درمان کنید. این روش ها موجب از بین بردن سلول های مرده ی پوست و کاهش چین و چروک های دور چشم می شود.

مرحله ی ششم

از یک کرم دور چشم شب استفاده کنید. کرمی استفاده کنید که کلاژن ها را تقویت می کند. کرم هایی که حاوی ویتامین A رتینول هستند دارای چنین خاصیتی می باشند.

مواد مورد نیاز

ضد آفتاب

مرطوب کننده

نکات

اگر دچار چین و چروک های دور چشم هستید، برای پنهان کردن آنها از کانسیلر استفاده کنید. اغلب، آرایش شما در چین و چروک ها قرار می گیرد و آنها را عمیق تر نشان می دهد.

 

این مراقبت ها، چین و چروک های پوستتان را از بین می برد

چین و چروک، یکی از معضلات دوران پیری به ویژه در زنان است. البته جز پیری که با از دست دادن کلاژن موجب چین و چروک می شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رژیم غذایی نامناسب، عدم رطوبت رسانی و به طور کلی عدم مراقب از پوست، آن را دچار چین و چروک می کند. بالعکس، لایه برداری، مصرف ویتامین A، مصرف مکمل های امگا 3 و ورزش صورت به جوانسازی و زیبایی چهره کمک می کنند.

روند طبیعی پیری و چین و چروک ها به دلیل از دست رفتن کلاژن موجود در پوست و تماس با نور خورشید رخ می دهد. از آنجا که هیچ کس دوست ندارد پیر شود و خطوط پیری بر چهره ی او نمایان شود، در این مقاله به مراقبت هایی برای جلوگیری از این روند اشاره شده است.

1- لایه برداری کنید.

این کار با رشد پوست جدید به از بین بردن خطوط ظریف چهره کمک می کند. برای این کار می توانید از روش اسکراب، میکرودرم ابریژن و محصولات شیمیایی چون آلفا هیدروکسی اسید (گلی کولیک و لاکتیک) استفاده کنید. هفته ای دو بار یا یک روز در میان، در خانه از پوست خود لایه برداری کنید.

2- ویتامین A مصرف کنید.

مشتقات ویتامین A همچون رتینول، رتین A و تازاروتن، به لایه برداری و تحریک رشد کلاژن های جدید کمک می کنند.

رتینول ، این جادوی ضد پیری و مشتق ویتامین A، امروزه همه جا یافت می شود. دلیل آن نیز مشخص است. این ماده، یک ضد چروک تایید شده است. رتینول تولید کلاژن را تحریک و از شکسته شدن آن جلوگیری می کند. چین و چروک ها را نیز کاهش می دهد.اما مطالب دیگری هم وجود دارد که که باید در مورد رتینول بدانید.

3- پوست خود را مرطوب و آبرسانی کنید.

رطوبت رسانی به پوست در هر حالتی مورد نیاز است. روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید. روغن زیتون و نارگیل جزء مرطوب کننده های قوی برای پوست های در حال پیر شدن هستند.

4- از روغن استفاده کنید.

این مراقبت ها، چین و چروک های پوستتان را از بین می برد - امگا 3 - برنافیت

رطوبت رسانی به پوست نباید تنها با آب انجام شود، بلکه روغن نیز باید با آن همراه باشد. روزی 1 عدد مکمل اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید تا سلول های پوست شما قوی و مرطوب شوند و چین و چروک را از بین ببرند. کمی روغن نارگیل بکر روی پوست خود بزنید، چرا که موجب قوی شدن بافت همبند پوست شما می شوند و چین و چروک های آن را کاهش می دهند.

5- از منجمد کننده های چین و چروک استفاده کنید.

چروک های حاضر را منجمد کنید و با استفاده از بوتاکس، از ایجاد چروک های جدید بپرهیزید. هر دوی این روش ها با پیشگیری از انقباض ماهیچه ها موثرند و نه تنها چین و چروک ها را صاف می کنند، بلکه از ایجاد چروک های جدید نیز جلوگیری می کنند.

6- از تماس با نور خورشید بپرهیزید.

آسیب نور خورشید، یکی از دلایل اصلی چین و چروک هاست. روزانه از یک ضد آفتاب مناسب با SPF حداقل 30 و دستکش استفاده کنید.

7- سالم زندگی کنید.

ورزش منظم و خواب کافی برای پیشگیری از چین و چروک ها بسیار مناسب است. ورزش، جریان خون را افزایش می دهد و موجب درخشندگی پوست می شود. به علاوه، پوست در هنگام خواب بازسازی می شود. برای پیشگیری از چین و چروک ها، به پشت بخوابید و از کاورهای بالشتی ابریشم یا بالشت های ضد چروک استفاده کنید.

8- روش های درمانی غیر تهاجمی را امتحان کنید.

از محصولات ضد چروکی چون Frownies استفاده کنید. این محصولات، تکه های چسب مانند ضخیمی هستند که هر گاه پوست شما در معرض چروک باشد، می توانید از آنها استفاده کنید. این روند بسیار شبیه به بوتاکس است که از انقباض ماهیچه ها و در نتیجه چین و چروک ها جلوگیری می کند.

9- پوست خود را ماساژ دهید.

این مراقبت ها، چین و چروک های پوستتان را از بین می برد - برنافیت

ماساژ صورت با آزاد کردن ماهیچه ها و تحریک رگ های خونی زیر پوست، به کشسانی آن کمک می کند و از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کنند. با استفاده از نوک انگشتان، کمی روغن نارگیل را به صورت بمالید و با حرکاتی به سمت داخل و خارج آن را ماساژ دهید.

10- صورت خود را ورزش دهید.

شاید به نظر احمقانه برسد، اما ورزش صورت برای از بین بردن چین و چروک ها بسیار مفید است.

  1. چشمان خود را تا جای ممکن باز و ماهیچه های دیگر را سفت کنید.
  2. کاسه ی چشمان خود را از طرفی به طرف دیگر بچرخانید.
  3. پس از 5 ثانیه این کار را رها کنید.

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک

انعطاف پذیری عضلات صورت، موجب ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست صورت می شود. ورزش های مربوط به صورت همچون ورزش پلک بالایی و پایینی، ورزش بالای لب و گردن موجب سفت شدن ماهیچه های صورت و کاهش چین و چروک های آن خواهند شد.

انعطاف پذیری عضلات صورت موجب ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست صورت می شود. در مطالعه ای که بر روی گروه کوچکی از زنان 35 تا 58 ساله انجام شد، نشان داده شد افرادی که هفته ای دو بار ورزش های صورت را انجام می دهند، پس از 8 هفته، پوست صورتشان سفت تر خواهد شد. این ورزش ها برای صورت همانند بادی بیلدینگ هستند که موجب سفت شدن ماهیچه های صورت و کاهش چین و چروک های آن خواهند شد. این حرکات را در سه ست و برای دو بار در روز انجام دهید.

ورزش پلک بالایی

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

انگشت اشاره ی خود را روی قسمت خارجی گوشه ی چشم ها و انگشت وسط را بر روی مرکز ابروها قرار دهید. این قسمت ها را به آرامی به سمت بالا بکشید، اما به سمت پایین نگاه کنید. سپس چشمان خود را روی هم فشار دهید تا ماهیچه های دور کاسه ی چشمتان به کار بیفتد.

ورزش پلک پایینی

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

انگشت اشاره را روی گوشه ی خارجی چشم ها و انگشت وسط را در اطراف گوشه ی داخلی چشم ها قرار دهید. انگشتان خود را به آرامی روی این نطقه فشار دهید و در حالیکه به سمت بالا نگاه می کنید، چشمان خود را ببندید.

ورزش پلک بالایی و پایینی

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

انگشت شصت و اشاره ی خود را به هم برسانید و با آنها یک دوربین دو چشمی به دور چشم ها ایجاد کنید (همانند شکل). به آرامی انگشت اشاره و شصت را بلند و دایره ها را بزرگ تر کنید. در حالیکه انگشتان خود را روی پوست قرار داده اید، پلک پایین را به هم فشار دهید.

ورزش بالای لب

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

با انگشت اشاره و شصت خود شکل V را تشکیل دهید و آنها را در گوشه ی بالایی لب ها بگذارید. انگشتان دست دیگر را نیز به همین شکل در آورید و روی دست پیشین بگذارید. به بالا نگاه کنید و سعی کنید با لبخند به نوک انگشتان خود فشار وارد کنید.

گردن

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

یکی از دستان خود را زیر گردن قرار دهید و تمام انگشت ها به جز شصت را به هم نزدیک کنید. دست دیگر را نیز روی آن دست قرار دهید. چانه ی خود را به سمت بالا ببرید ولی با دست ها قفسه ی سینه را به سمت پایین بکشید. با لب های بسته لبخند بزنید.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
همکاری در فروش

مطلب عالی و مفیدی بود استفاده کردم موفق باشید و پایدار.

مطالب مرتبط:

خانه