چگونه پسوریازیس پلاکی را درمان کنیم؟

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]یکی از شایع ترین انواع پسوریازیس، پسوریازیس پلاکی یا والگاریس است. این بیماری با زخم، جراحت، خشکی و قرمزی پوست همراه است. جنبه ی عاطفی و روحی این پسوریازیس بسیار غیر قابل تحمل تر از جنبه ی فیزیکی آن است و گاهی آنقدر رنج آور می شود که ممکن است به خودکشی بیمار بیانجامد. مدیتیشن تمرکز ذهن، یوگا و رایحه درمانی از درمان های مفید و رایج این بیماری محسوب می شوند.

پسوریازیس پلاکی تنها به پوست محدود نمی شود. در واقع، جنبه ی عاطفی و روحی پسوریازیس بسیار غیرقابل تحمل تر از جنبه ی فیزیکی آن است.

تسکین خارش پسوریازیس

خارش حاصل از پسوریازیس پلاکی، بسیار سوزنده و دردناک است  و پوست را ملتهب و مشکل را تشدید می کند. این خارش گاهی آنقدر آزار دهنده می شود که فرد را به مرز دیوانگی می کشاند. برای تسکین این خارش با پزشک خود مشورت کنید تا یک کرم مرطوب کننده یا پماد برایتان تجویز کند. این پماد یا کرم را حتما در یخچال نگه دارید، چرا که سرمای آن موجب تسکین خارش و التهاب پوست می شود. گاهی پزشک درمان های لایه برداری از پسوریازیس پلاکی را برایتان تجویز می کند. این درمان، خارش را تسکین و به مرطوب کننده اجازه می دهد تا بهتر به درون پوست شما نفوذ کند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%B3/” align=”right” target=”_blank”]بهترین مواد طبیعی برای درمان پسوریازیس کدامند؟[/button]

با متخصص پوست خود مشورت کنید

گرچه هیچ معالجه ی قطعی برای این پسوریازیس پلاکی وجود ندارد، اما روش های درمانی گوناگونی برای مقابله با آن وجود دارد. این کار به یافتن روش های مناسب و مشورت با متخصصان پوست نیاز دارد. مصرف داروهای پسوریازیس را به هیچ وجه نباید بدون مشورت با پزشک قطع کرد، چرا که این کار پسوریازیس شما را تشدید و یا آن را به نوع دیگری از پسوریازیس تبدیل می کند.

به سراغ درمان های ذهنی- بدنی بروید

درمان های ذهنی- بدنی به شما اجازه می دهد تا نقش فعال تری در سلامت پوست و سلامت کلی خود داشته باشید. این درمان ها، عوارض عاطفی وابسته به این بیماری را آسان می کند، به شما کمک می کند با احساساتی چون عصبانیت، ترس و خجالت مقابله کنید و احساس بدی نسبت به خود نداشته باشید.

مثال هایی از درمان های ذهنی- بدنی شامل موارد زیر می باشند:

  • مدیتیشن تمرکز ذهن
  • یوگا
  • رایحه درمانی

این درمان ها به کاهش استرس کمک می کند. استرس عاملی است که موجب تشدید پسوریازیس می شود و در درمان آن مداخله ایجاد می کند. بنابراین سعی کنید روز خود را با یوگا، مدیتیشن و هر آنچه شما را قوی می کند، آغاز کنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%9F/” align=”right” target=”_blank”]از مدیتیشن تجسمی چه می دانید؟[/button]

از دیگران حمایت بگیرید

پسوریازیس، یک بیماری رایج است که سه درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. پیوستن به شبکه های اجتماعی و صفحه های پسوریازیس اینستاگرام بسیار مفید است. این گروه ها به شما امکان اشتراک گذاری اطلاعات را از راحت ترین منطقه یعنی خانه به شما می دهد. این کار در به اشتراک گذاشتن روش های درمانی و تجربیات افراد مبتلا به این بیماری کمک می کند و دارای فواید زیاد دیگری نیز می باشد.

مراقب خلق و خوی خود باشید

اضطراب، افسردگی و مشکلات روحی دیگری نیز ممکن است با این بیماری رخ دهد. اگر احساس می کنید که دیگر نسبت به چیزهایی که قبلا از آنها لذت می برید، بی تفاوت شده اید و یا خلق و خویتان هر روز بد است، حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مواقع ممکن است دچار قطع امید، گناه، عصبانیت و زودرنجی شوید که همه به دلیل اختلالات خلق و خو است که همراه با این بیماری رخ می دهد. گاهی برای درمان این مشکلات ممکن است مجبور به مصرف داروهای ضد افسردگی شوید. به علاوه، قصد خودکشی در افراد مبتلا به پسوریازیس پلاکی بسیار بیشتر از دیگران است.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/10-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D9%84%D9%82-%D9%88-%D8%AE%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]۱۰ غذایی که خلق و خوی تان را بهتر می کند[/button]

حرف آخر

درمان پسوریازیس پلاکی نیاز به یک رویکرد جامع دارد. بدین معنا که نه تنها پوست، بلکه بقیه ی اعضای بدن و روح شما نیز به درمان نیاز دارد. گرچه این بیماری بسیار رنج آور است، اما صبور باشید و با مصرف داروهای مناسب و استراتژی های کارآمد به درمان خود بپردازید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه