چگونه سوهان ناخن بکشیم؟

ناخن یکی از اعضای بدن است که همواره جلوی چشم دیگران است و در اولین نگاه به چشم می آید. بنابراین سلامت ناخن ها بسیار اهمیت دارد. شکسته شدن ناخن ها نه تنها زیبایی آنها را از بین می برد، بلکه دردناک است و حتی ممکن است موجب عفونت آنها شود. بسیاری از افراد ناخن های خود را سوهان می کشند، اما نمی دانند که تمام طول عمر، اشتباه سوهان ناخن می کشیده اند. بنابراین سوهان کشیدن، هم می تواند مشکل ساز باشد و هم حلال مشکلات.

اگر پیش از سوهان کشیدن ناخن ها را نگیرید، ممکن است به ناخن هایتان آسیب برسانید. کشیدن سوهان ناخن بر روی قسمت طولی ناخن ها، فشار زیادی ایجاد می کند و موجب شکسته شدن آن می شود.

متخصصان زیبایی بر این عقیده اند که ابتدا باید ناخن را تا جایی که دوست دارید کوتاه کنید و سپس با سوهان به شکل دلخواه درآورید. سوهان کشیدن با حرکت رفت و برگشتی موجب سست شدن ناخن های شما خواهند شد. ناخن های خود را از گوشه به سمت مرکز با زاویه ی 45 درجه سوهان بکشید و در قسمت بالای ناخن، این عمل را متوقف کنید. سعی کنید گوشه های ناخن را سوهان نکشید، چرا که منجر به شکستگی آن می شود. هنگام سوهان کشیدن ضربه های آرام به ناخن بزنید و گوشه های آن را صاف کنید.

به هیچ وجه پس از حمام ناخن های خود را سوهان نکشید، چرا که در این زمان ناخن هایتان بیش از هر زمان دیگری شکننده هستند. درست سوهان کشیدن، موجب صاف شدن لبه های ناخن می شود. این لبه ها دارای یک روکش پروتئینی به نام کراتین است.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86-%D9%87%D8%A7/” align=”right” target=”_blank”]سلامتی از زبان ناخن ها[/button]

از سوهان مناسب استفاده کنید

برای ناخن های طبیعی از یک سوهان با بیشترین تعداد دندانه (مثلا 240 دندانه) استفاده کنید تا از شکسته شدن آنها جلوگیری کند. اگر ناخن های شما سست است، از یک سوهان نرم که به ناخن هایتان آسیب نمی رساند، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که سوهان ناخن یک وسیله ی شخصی است و نباید آن را به صورت مشترک استفاده کنید.

ناخن های خود را کوتاه نگه دارید

گرچه ناخن های بلند، زیبا و شگفت انگیزند، اما قوی نیستند. هر چقدر ناخن شما بلندتر باشد، فشار بیشتری بر روی بستر آن می آید و امکان شکستن آن نیز بیشتر می شود. برای حفظ شکل طبیعی ناخن ها، آنها را به صورت گرد یا مربع کوتاه کنید.

در آخر باید گفت، هر کار می کنید سعی کنید ناخن های خود را همواره تمیز و خشک نگه دارید تا از رشد باکتری ها در زیر آن جلوگیری شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments