انگیزه لاغری- برنافیت

یکی از بهترین راه های کاهش وزن این است که در خود انگیزه لاغری ایجاد کنیم. مشخص کردن هدف کاهش وزن، داشتن انتظارات واقعی، ایجاد برنامه منطبق با سبک زندگی، انجام ورزش مورد علاقه، پاداش، برنامه ریزی برای مشکلات پیش رو و بخشیدن اشتباهات از جمله فاکتورهای مهم در رسیدن به موفقیت هستند.

اکثر افراد به این دلیل در کاهش وزن شکست می خورند که یا انگیزه ی شروع ندارند یا انگیزه ی ادامه. خوشبختانه انگیزه را می توان ایجاد کرد، اما ایجاد آن به مهارت هایی نیاز دارد. برنافیت امروز به شما روش هایی برای ایجاد انگیزه لاغری می آموزد.

انگیزه لاغری: هدف خود را از رژیم گرفتن مشخص کنید

انگیزه لاغری- تعیین اهداف- برنافیت

تمام دلایلی که به خاطر آن می خواهید وزن کم کنید، مشخص کرده، روی یک کاغذ بنویسید. این کار به شما کمک میکند تا پایان مراحل کاهش وزن پیش بروید. اهداف خود را به صورت روزانه مرور کنید و هر بار وسوسه شدید، به آنها رجوع کنید. دلایل شما ممکن است پیشگیری از دیابت، جوان ماندن، تناسب اندام، افزایش اعتماد به نفس و یا اندازه شدن یکی از لباس هایی باشد که دوستش دارید.

بسیاری از افراد چاق به دلیل توصیه های پزشک، شروع به کاهش وزن می کنند. اما طبق مطالعات، انگیزه در صورتی که از درون باشد نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

انگیزه لاغری: انتظارات واقعی داشته باشید

بسیاری از رژیم های غلط و محصولات رژیمی مدعیند که به سرعت وزن شما را کم می کنند. اما در یک لاغری اصولی، فرد تنها باید 0.5 کیلوگرم در هفته وزن کم کند. تعیین اهداف دست نیافتنی موجب نا امیدی و ترک رژیم خواهد شد. اما ایجاد اهداف واقعی، احساس پیروزی و موفقیت ایجاد می کند. به علاوه افرادی که به اهداف خود می رسند، در حفظ آن نیز موفق ترند.

پیشنهاد برنافیت: رژیم غذایی ترسناک نیست!

انگیزه لاغری: بر روند اهداف تکیه کنید، نه نتیجه آن

انگیزه لاغری- روند اهداف- برنافیت

بسیاری از افراد که قصد کاهش وزن دارند، تنها اهدافی برای نتیجه آن تعیین می کنند؛ اما توجهی به روند آن ندارند. درست است که نتیجه نهایی همان وزنی است که می خواهید به آن برسید، اما توجه تنها به نتیجه، انگیزه شما را از بین می برد. اهدافی که برای خود تعیین می کنید، باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • مشخص باشند
  • قابل اندازه گیری باشند
  • قابل دسترسی باشند
  • واقعی باشند
  • و دارای محدوده زمانی باشند

مثلا به خود بگویید:

  • من پنج روز در هفته به مدت 30 دقیقه پیاده روی تند انجام خواهم داد.
  • من در این هفته، روزی 4 وعده سبزیجات مصرف خواهم کرد.
  • یا در این هفته تنها یک بار نوشابه خواهم خورد.

حتما بخوانید: 8 روش کاهش وزن که نیاز به انگیزه ندارند

انگیزه لاغری: برنامه ای بریزید که با سبک زندگی شما همخوانی داشته باشد

انگیزه لاغری- برنامه ریزی- برنافیت

از برنامه هایی که اجرای آنها برایتان غیر ممکن است، خودداری کنید. هرچند رژیم های گوناگونی وجود دارد، اما تقریبا همه ی آنها بر پایه ی کاهش مصرف کالری است. کاهش مصرف کالری ها به کاهش وزن منجر می شود، اما رژیم های کاهش و افزایش وزن، محکوم به شکست است. رژیم های سختی که برخی از غذاها را به طور کلی حذف می کنند، به هیچ وجه گزینه های مناسبی نیستند. شما می توانید یک برنامه غذایی سالم به شرح زیر برای خود طراحی کنید:

  • کاهش مصرف کالری
  • افزایش وعده های پروتئین
  • کاهش تعداد میان وعده ها
  • کاهش غذاهای سرخ شده و دسرها
  • مصرف میوه ها و سبزیجات

انگیزه لاغری: موفقیت های خود را جشن بگیرید

انگیزه لاغری- جشن گرفتن موفقیت ها- برنافیت

کاهش وزن سخت است و ایجاد انگیزه لاغری از آن سخت تر. پس برای ایجاد و حفظ انگیزه، باید موفقیت های خود را جشن بگیرید. شبکه های اجتماعی و سایت های لاغری، فضای خوبی برای ایجاد حمایت و اشتراک گذاری اهداف است. وقتی در خود احساس غرور کنید، انگیزه ی شما نیز افزایش می یابد.

به یاد داشته باشید که تنها عدد روی ترازو موفقیت نیست، بلکه هرگونه تغییر سالم در زندگی، نوعی موفقیت محسوب می شود. انتخاب پاداش ها نیز اهمیت دارد. پاداش هایی که به خود می دهید، باید لذت بخش، اما غیر خوراکی باشند. مثل:

  • سینما رفتن
  • مانیکور کردن ناخن ها
  • خرید یک لباس
  • و ثبت نام در یک کلاس

انگیزه لاغری: با خود عهد ببندید

انگیزه لاغری- تعهد- برنافیت

طبق مطالعات، افرادی که برای خود تعهد ایجاد می کنند، بیش از دیگران به اهداف خود پایبندند. اشتراک گذاری اهداف کاهش وزن با دیگران، شما را مسئولیت پذیرتر می کند. اهداف خود را به دوستان و آشنایان بگویید و حتی آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هرچه افراد بیشتری از اهداف شما با خبر باشند، تعهد شما نیز بیشتر خواهد شد.

حتما بخوانید: تفاوت بین افراد موفق با دیگران

انگیزه لاغری: مثبت بیاندیشید و حرف های مثبت بزنید

انگیزه لاغری- مثبت گرایی- برنافیت

افرادی که انتظارات مثبت دارند و به توانایی های خود ایمان دارند، در کاهش وزن موفق ترند. گفتگوهای انگیزشی پس از مدتی به تغییرات رفتاری می انجامد. بنابراین سعی کنید در مورد خود مثبت گرا باشید و اهداف خود را بلند بر زبان بیاورید. واقعیت گرا باشید و تنها بر قدم هایی تمرکز کنید که باید در پیش بگیرید.

بهتر است مدت زمان کوتاهی را صرف تصور خود در وزن ایده آل کنید و بقیه زمان را به تصور موانعی بپردازید که در سر راه شما وجود دارند.

انگیزه لاغری: برای چالش ها و مشکلات برنامه ریزی کنید

در هر برنامه ای چالش ها و مشکلاتی وجود دارد، اما پیدا کردن روش هایی برای مقابله با آنها به شما انگیزه می دهد. همواره میهمانی هایی وجود دارند که در آنها شرکت می کنید و همواره ممکن است در محل کار یا محیط خانواده با مشکلاتی مواجه شوید. همه ی این چالش ها موجب می شود تا انگیزه خود را از دست بدهید. طبق مطالعات، افرادی که استرس خود را به خوبی کنترل می کنند ، در کاهش وزن موفق ترند. برای کاهش استرس می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

پیشنهاد برنافیت: رفع استرس با چند ترفند سریع و آسان

  • ورزش
  • تنفس عمیق
  • دوش گرفتن
  • استشمام هوای تازه
  • صحبت کردن با یکی از دوستان
  • درخواست کمک کردن

انگیزه لاغری: به دنبال کمال گرایی نباشید و گاهی خود را ببخشید

برای کاهش وزن لازم نیست، کامل باشید. اگر به دنبال تفکر همه یا هیچ باشید، به سختی به اهداف خود خواهید رسید. به هیچ وجه خود را محدود نکنید و در صورت اشتباه کردن، خود را ببخشید. عدم بخشش در اشتباهات، انگیزه شما را برای لاغر شدن از بین خواهد برد.

انگیزه لاغری: ورزشی انجام دهید که از آن لذت می برید

تحرک جسمی، نقش مهمی در کاهش وزن دارد. نه تنها موجب کالری سوزی می شود، بلکه به سلامت بدن نیز کمک می کند. برای اینکه به برنامه کاهش وزن خود پایبند باشید، ورزشی انجام دهید که از آن لذت می برید. مکان ورزش و دسته جمعی بودن یا انفرادی بودن آن را در نظر بگیرید و با توجه به آن یک ورزش را انتخاب کنید. حتما در هنگام ورزش، موسیقی گوش کنید. این کار انگیزه ی شما را افزایش می دهد.

مترجم: مریم اصیلی

5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ابوالفضل‌بازدار

عالی‌بود‌ممنون

کاربران ناشناس

عالی بود

پشتیبان برنافیت

ممنون از شما

آیناز شعبانی

عالی هست خیلی خوب بود

کاربران ناشناس

مفید بود

Home