چگونه دردهای قاعدگی را به روش طبیعی درمان کنیم

تغییرات خلق و خو و دردهای قاعدگی همواره یکی از موارد آزار دهنده در میان خانم ها بوده است. درست است که به داروهای زیادی می توان دردهای قاعدگی را رفع کرد اما دانستن روش های طبیعی برای پیشگیری از این درد لازم به نظر می رسد.

1) گر گرفتگی

دانه ی کتان

مطالعات مقدماتی نشان داده است که زنان می توانند گر گرفتگی خود را با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری دانه ی کتان به برنامه ی غذایی شان برطرف کنند. دانه ی کتان دارای لیگنان است. لیگنان، ترکیبات استروژن مانندی است که سطح هورمون های بدن را تغییر می دهد. شما می توانید این دانه ها را در ماست یا سالاد خود بریزید و یا آنها را به گرانولا و یا جوی دوسر اضافه کنید.

2) دردهای قاعدگی

گیاه خردل یا آب خیار شور

هر دوی این مواد دارای سرکه و اسید استیک می باشد. اسید استیک، استیل کولین می سازد که به کارکرد ماهیچه های ما کمک می کند. هر چقدر استیل کولین بدن بیشتر شود، درد ماهیچه های شما نیز بیشتر کاهش می یابد.

3) دردهای قاعدگی

آب تونیک

در روزهای نزدیک به دوران قاعدگی، آب تونیک بنوشید تا دردتان را کاهش دهد. آب تونیک حاوی کنین است که یک آرام بخش طبیعی برای ماهیچه ها می باشد.

4) دردهای قاعدگی

چای تمشک

چای تمشک از برگ درختان تمشک ساخته می شود و موجب دردهای قاعدگی و ناراحتی های بارداری می شود.

5) سندروم دردهای پیش قاعدگی

سرکه ی سیب

یک قاشق چایخوری سرکه ی سیب، 3 بار در روز موجب درمان سندروم دردهای پیش قاعدگی می شود.

اگر طعمش را دوست ندارید می توانید آن را در آب حل کرده و بخورید.

6) عدم تعادل تیروئید

سلنیوم

کمبود سلنیوم در بدن موجب مشکلات گوارشی مثل پرکاری تیروئید می شود. مصرف این ماده ی معدنی به تعادل کارکرد تیروئید شما کمک می کند.

منابع طبیعی سلنیوم شامل آجیل، ماهی تن، پیاز، سیر و صدف می باشد.

7) احتباس آب

موز

مصرف موز از احتباس آب پیش از قاعدگی جلوگیری می کند. موز منبع پتاسیم و ویتامین B6 است که برای درمان احتباس آب پیش قاعدگی و نفخ بسیار موثر می باشد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه