راه های موثر پیش گیری و درمان درد قاعدگی

شاید تصور کنید درد قاعدگی را نیز مانند خود قاعدگی، هر ماه باید تحمل کنید. اما خبر خوبی برایتان دارم. راه هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید پیش از شروع درد قاعدگی ، جلوی آن را بگیرید. در اینجا راه هایی برای پیش گیری از درد قاعدگی معرفی شده اند. اگر این موارد، درد شما را کم نکرد به پزشکتان اطلاع دهید. درد شما ممکن است نشانه ی عارضه ی بدتری چون اندومتریوز باشد.

ورزش

تمرین های ورزشی منظم در دوران قاعدگی بسیار مناسب است. ورزش به هر چیزی کمک می کند اما تمرین های منظم ایروبیک و ورزش های قدرتی به کاهش دردهای قاعدگی کمک می کنند.

کلسیم

حتما می دانید که کلسیم، استخوان های شما را قوی و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. اگر بیش از 50 سال سن دارید، باید روزانه 1000 میلی گرم از غذا و یا 1200 میلی گرم از مکمل ها کلسیم دریافت کنید.

مصرف داروهای OTC (غیر تجویزی)

ضد التهاب ها مثل ایبوپروفن و ناپروکسین، بدن را از تولید پروستاگلاندین که یک ماده ی شیمیایی در بدن است و موجب درد می شود بازمی دارد. اما نکته اینجاست که آنها را باید قبل از شروع درد بخورید.

پک آب گرم

پک های قابل حمل آب گرم به کاهش گرفتگی ماهیچه ها و کاهش درد آنها کمک می کند (متخصصان هنوز نمی دانند که این پک ها چگونه این کار را می کنند).

طب سوزنی و داروهای گیاهی

از قدیم الایام مردم برای دردهای خود به طب سوزنی متوسل می شدند. در حال حاضر نیز سازمان ملی سلامت، طب سوزنی را برای پیش گیری از درد و گرفتگی پیشنهاد می کند. بسیاری از افراد با ترکیب طب سوزنی و داروهای گیاهی سعی می کنند درد خود را درمان کنند.

آروماتراپی (عطر درمانی)

طبق نظر محققان کره ای و بریتانیایی  ماساژ بدن با روغن اسطوخودوس، گل رز و مریم گلی درد و گرفتگی ماهیچه ها را تا سه برابر کاهش می دهد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments