برای داشتن پوستی درخشان، از برس پوست خشک استفاده کنید

احتمالا چیزهایی در مورد برس پوست خشک و مزایای آن برای بدن شنیده اید. این راه برای سم زدایی سیستم لنفاتیک و کاهش سلولیت بسیار مفید می باشد. اما آیا می دانید که باید صورت خود را نیز برس بزنید. اما نباید از برس زمخت بدن برای پوست صورت استفاده کنید. برس صورت ابزاری متفاوت است، دانه های آن نرم و لطیف و بسیار شبیه به شوت های آرایشی می باشد. وقتی آنها را روی پوست خود می مالید احساسی چون ماساژ صورت به شما دست می دهد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

این برس ها سیستم لنفاوی را تحریک می کند و سموم ساخته شده و دیگر انسدادها را که موجب تورم پوست می شوند از بین می برد. یکی دیگر از مزایای آن لایه برداری است. مدیر مرکز زیبایی سان فرانسیسکو می گوید: “برس خشک برای افزایش جریان خون و لایه برداری پوست بسیار مفید است.”

این روش لایه برداری می تواند جایگزین عادت های خشن لایه برداری که برای پوست خود استفاده می کنید باشد. استفاده ی مداوم از برس پوست موجب درخشندگی پوست شما می شود.

این کار زمان زیادی از شما نخواهد گرفت تنها هفته ای یک یا دو بار و حداکثر به مدت یک یا دو دقیقه کافی است.

مراحل برس کشیدن به پوست خشک

مرحله ی 1: صورت خود را بشویید

بهتر است قبل از برس کشیدن صورتتان کاملا تمیز باشد. وقتی پوستتان تمیز باشد می توانید اطمینان حاصل کنید که منافذ آن توسط مواد آرایشی بسته نشده است.

مرحله ی 2: از چانه شروع کنید و به سمت بالا بروید

درست مثل برس بدن، برس صورت را نیز باید با حرکات آهسته ی رو به بالا و دور از مسیر قلب انجام دهید (تا جریان خون افزایش یابد). از یک طرف صورت شروع کنید و از چانه به سمت خط موی صورت برس بکشید، سپس این کار را برای طرف دیگر صورت نیز انجام دهید. ضربه های آرام روی صورت بزنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود.

مرحله ی 3: گردن و قسمت زیر آن را نیز برس بزنید

همانطور که متخصصان زیبایی نیز تاکید دارند، گردن شما بخشی از صورت شماست. با برس ضربه های آرامی از روی قفسه ی سینه به سمت گردن و پایین چانه وارد کنید.

مرحله ی 4: برس پوست را با یک روغن یا سرم مغذی پایان دهید

اگر وقت دارید، پس از برس کشیدن ماسک صورت بزنید و اگر وقت ندارید صورت خود را مرطوب کنید. برای این کار می توانید از یک روغن مغذی استفاده کنید، چرا که به اعماق پوست شما نفوذ می کند و موجب نگهداری مواد مغذی و رطوبت پوست می شود. برای آبرسانی بیشتر به پوست می توانید از سرم نیز استفاده کنید.

مرحله ی 5: برس خود را بشویید

حداقل هفته ای یکبار برس خود را به آرامی با آب ولرم و یک صابون ضد عفونی کننده بشویید. سپس بگذارید خشک شود تا کپک یا باکتری نگیرد. برای تمیز کردن داخل برس نیز می توانید از محلول درخت چای استفاده کنید (برای این کار دو برابر روغن درخت چای آب بریزید تا محلول آماده شود).

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments