چرا باید از پروبیوتیک ها در برنامه غذایی استفاده کنیم؟

اگر تا به حال تصور می کردید، پروبیوتیک ها مضر هستند، باید بدانید که همیشه اینطور نیست. در بدن ما، هم باکتری های مفید وجود دارد و هم باکتری مضر. باکتری های مفید به طور طبیعی در مواد غذایی کشتی و یا تخمیری وجود دارد و برای سیستم گوارشی تان نیز مفید است. این باکتری ها، ارگانیسم های ناخواسته را از بدن خارج می کنند تا باکتری های مفید بتوانند در روده ی شما باقی بمانند. بیشتر این اتفاقات در سیستم گوارشی رخ می دهد و منجر به مشکلات گوارشی می شوند. به علاوه، سلامت سیستم ایمنی نقش مهمی در حفاظت بدن دارد، بنابراین باکتری های مفید برای بدن شما لازم است.

این باکتری های مفید به پروبیوتیک معروف هستند که به سلامت و کارکرد سیستم گوارشی بدن کمک می کنند. مصرف مکمل ها، بهترین راه برای دریافت پروبیوتیک ها می باشد. مصرف پروبیوتیک های خود را افزایش دهید و با استفاده از راهکارهای زیر از مزایای فراوان آن بهره مند شوید.

چرا باید از پروبیوتیک ها در برنامه غذایی استفاده کنیم؟

از آنجا که دیواره ی روده ی شما هر روز ساخته می شود و پروبیوتیک ها نیز با اتصال موقت به دیواره ی روده کار می کنند، بسیاری از مکمل های پروبیوتیک باید به صورت روزانه مصرف شوند. ساعت مصرف آنها مهم نیست، اما بهتر است زمانی را به این کار اختصاص دهید که با برنامه ی شما تناسب داشته باشد و بتوانید آن را به خاطر بسپارید. اما سعی کنید هر روز همان ساعت از آن استفاده کنید.

چگونه پروبیوتیک ها را مصرف کنیم؟

غذاها به خنثی کردن اسید معده کمک می کنند که این برای پروبیوتیک ها مضر می باشد. بنابراین سعی کنید مکمل های پروبیوتیک را همراه با غذا سرو کنید. می توانید پروبیوتیک ها را همراه با یک نوشیدنی سرد یا ولرم استفاده کنید، اما آنها را با قهوه مصرف نکنید، چرا که گرما باکتری های مفید را می کشد و عملکرد آنها را کاهش می دهد.

پروبیوتیک ها را در چه مکانی نگهداری کنیم؟

چرا باید از پروبیوتیک ها در برنامه غذایی استفاده کنیم؟

 پروبیوتیک ها باید در یخچال نگهداری شوند، اما بیشتر سازندگان مکمل هایی ساخته اند که در دمای خانه نیز قابل نگهداری باشند. بهتر است ابتدا برچسب پروبیوتیک ها را مطالعه کنید، اما بیشتر آن ها می توانند در مکان خشک و خنک بدون نیاز به یخچال نگهداری شوند.

چگونه تاثیر پروبیوتیک ها را افزایش دهیم؟

چرا باید از پروبیوتیک ها در برنامه غذایی استفاده کنیم؟

با داشتن یک رژیم غذایی سالم، تاثیر پروبیوتیک های خود را افزایش دهید. از آنجا که یک رژیم غذایی ناسالم موجب مشکلات گوارشی می شود، حتی یک تغییر کوچک در رژیم غذایی بسیار موثر است. ممکن است نتوانید مصرف غذاهای چرب را کاهش دهید، اما می توانید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. این غذاها و غذاهای دیگر سرشار از فیبر هستند و به تاثیر پروبیوتیک ها کمک می کنند. باکتری های بد، تنها موادی نیستند که بر روی سیستم گوارشی شما تاثیر دارند، استرس نیز می تواند بر روی آنها تاثیر داشته باشد. با کاهش استرس به خود و پروبیوتیک های خود کمک کنید. برای رهایی از شر استرس، از تکنیک های ریلکسیشن، کلاس های یوگا، ورزش و یا تفریح بیشتر بهره بگیرید و بیشتر به سلامت کلی بدن خود اهمیت دهید.

چگونه یک پروبیوتیک مناسب انتخاب کنیم؟

چرا باید از پروبیوتیک ها در برنامه غذایی استفاده کنیم؟

 

برخی از پروبیوتیک ها برای حل مشکلات گوارشی بسیار مفید هستند. شرکت نیچر مید، سه فرمولاسیون پروبیوتیک مختلف را ارائه می دهد که از نظر بالینی مورد مطالعه قرار گرفته و برای مصرف روزانه بسیار مفید است.

برای افزایش تاثیر پروبیوتیک ها از انواع گوارشی ادونس دیوال اکتیو آن استفاده کنید. به جای آن دسته از پروبیوتیک ها که ممکن است به گوارش شما کمک کند یا نکند، این پروبیوتیک تنها دارای دو نوع باکتری است که به سلامت روده های تان  کمک می کند. یکی از آنها روده ی کوچک و دیگری روده ی بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد و به تعادل گوارشی و تنظیم بدن کمک می کند. لاکتوباسیلوس پلنتاروم بر روده ی کوچک تاثیر می گذارد و به آزاد شدن گاز معده، نفخ و ناراحتی های شکمی کمک می کند. بیفیدو باکتریوم لاکتیس بر روده ی بزرگ تاثیر می گذارد و به رهایی از یبوست کمک می کند.

همیشه قبل از مصرف پروبیوتیک ها با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که مصرف این پروبیوتیک ها بر روی داروهای تجویزی اثر منفی نداشته باشد. همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که داروهای تجویزی که مصرف می کنید، اثر پروبیوتیک ها را از بین نمی برد. اگر این موارد را رعایت کنید و بر مصرف پروبیوتیک ها مداومت داشته باشید، طی دو هفته نتایج رضایت بخشی خواهید دید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه