چگونه یک پاک کننده آکنه ی مناسب انتخاب کنیم؟

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]انتخاب یک پاک کننده آکنه ی مناسب بسیار اهمیت دارد. از پاک کننده ای استفاده کنید که برای پوست صورت شما تهیه شده، نه برای بدن، چرا که پاک کننده های قوی که برای بدن ساخته شده اند، به پوست صورت آسیب می رسانند. بیش از اینکه به قیمت محصول اهمیت دهید، به احساسی اهمیت دهید که این آکنه در پوست شما ایجاد می کند و برای انتخاب یک آکنه زدای مناسب با یک متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنید.

آیا تا به حال شده به دنبال دارو یا پماد مناسبی برای درمان آکنه ی خود باشید، اما به نتیجه نرسیده باشید؟ با وجود پمادهای موضعی و پاک کننده های بسیاری که در قفسه ی داروخانه ها مشاهده می کنید، انتخاب یک آکنه زدای مناسب کار بسیار سختیست. این مقاله تا حدود زیادی در یک انتخاب مناسب و حل این مشکل به شما کمک می کند.

از پاک کننده آکنه ای استفاده کنید که بیشتر آن را دوست دارید.

پاک کننده ای که انتخاب می کنید، می تواند فومی یا غیر فومی، مایع یا جامد باشد. انتخاب آکنه زدا، یک موضوع شخصی است و به ترجیح شما بستگی دارد. اما به طور کلی، پاک کننده های غیر فومی و لوسیون های پاک کننده کمتر از انواع دیگر پوست را خشک می کنند. اگر پوست شما خشک است یا به دلیل درمان آکنه در حال خشک شدن است، این پاک کننده ها انتخاب خوبی محسوب می شوند.

پیشنهاد برنافیت:[button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%d8%ad%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b6%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%84%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7/” align=”right” target=”_blank”]حواستان به مواد مضر موجود در لوسیون ها باشد![/button]

ببینید پاک کننده آکنه دارویی برایتان مناسب ترند یا غیر دارویی.

پاک کننده آکنه دارویی هم به صورت تجویزی و هم غیر تجویزی وجود دارد و اغلب نیز حاوی بنزوئیل پروکساید، سالیسیلیک اسید و سولفور است. استفاده ی مداوم از پاک کننده های دارویی موجب کاهش جوش و آکنه می شود. اگر از محصولات درمانی دیگر استفاده نمی کنید، یک پاک کننده ی دارویی گزینه ی مناسبی محسوب می شود. اگر از داروهای درمان آکنه ی دیگری چون رتین آ و آکوتان استفاده می کنید، پاک کننده های دارویی پوست شما را خشک می کنند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a2%da%a9%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%81%db%8c%d8%af/” align=”right” target=”_blank”]آیا روغن درخت چای برای درمان آکنه مفید است؟[/button]

اطمینان حاصل کنید که پاک کننده آکنه برای پوست شما مناسب است، نه بدنتان.

چگونه یک پاک کننده آکنه ی مناسب انتخاب کنیم؟ - برنافیت

پوست صورت، گردن و سینه ی شما بسیار نازک و ظریف است و بسیاری از پاک کننده های قوی که برای از بین بردن آکنه های بدن به کار می روند، برای صورت شما مناسب نیستند. اگر یک پاک کننده برای بدنتان مناسب باشد، تنها می توانید از آن بر روی بدن استفاده کنید. قوی بودن یک پاک کننده به معنای بهتر بودن آن نیست، به ویژه اگر در مورد پوست باشد. برای جلوگیری از التهاب پوست، تنها از پاک کننده ای استفاده کنید که برای صورت شما تهیه شده است.

بیشتر از قیمت محصول بر روی احساسی تمرکز کنید که پاک کننده بر روی پوست شما ایجاد می کند.

پاک کننده های گران به هیچ وجه بهتر از پاک کننده های ارزانی که در داروخانه ها می بینید، عمل نمی کنند. بنابراین، اگر از پس خرید یک محصول گران آکنه زدا بر نمی آیید، اصلا نگران نباشید. بهترین روش انتخاب، احساس و نتیجه ای است که از یک پاک کننده آکنه به دست می آید. اگر پس از انتخاب یک محصول، پوست شما خشک و سفت و دچار خارش شد، باید از پاک کننده ی دیگری استفاده کنید.

با دیگران مشورت کنید.

آیا هنوز تردید دارید؟ با یک متخصص پوست مشورت کنید. آنها نه تنها پاک کننده های زیادی را می شناسند، بلکه می دانند کدام پاک کننده ها برای کدام پوست ها مناسب ترند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%d9%be%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%d8%b6%d8%a7%d8%b9%d9%81%d8%8c-%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85/” align=”right” target=”_blank”]پاکسازی مضاعف، راز داشتن پوستی سالم[/button]

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه