پاسخ به چند سوال رایج در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، یکی از روش های موثر، قابل اطمینان و سریع برای از بین بردن موهای زائد می باشد، که امروزه به شدت مورد توجه قرار گرفته است. لیزر با تابش مستقیم اشعه هایی با طول موج متفاوت به رنگدانه ی فولیکول موها منتقل و موجب از بین بردن و توقف رشد آنها می شود. یک کلینیک لیزر موی قابل اطمینان، دارای مشاوره ی رایگان و یک تکنسین لیزر کارآزموده است تا پوست را پیش از درمان مورد ارزیابی قرار دهد.

اگر دوست دارید در تمام طول سال، پوستی صاف و تمیز داشته باشید و این حس لذت بخش، فقط مربوط به زمان های اصلاح نباشد، از لیزر درمانی استفاده کنید. این روش یکی از روش های موثر از بین بردن موهای زائد، است. در این مقاله به سوالات شما درباره این روش پاسخ می دهیم.

اگر شما راه هایی چون اصلاح مو یا کندن آن با واکس را دوست ندارید، می توانید لیزر مو را امتحان کنید. لیزر مو یکی از رایج ترین روش های اصلاح در ایالات متحده محسوب می شود. در این روش، نور بسیار متمرکزی به فولیکول های مو وارد می شود. رنگدانه های موجود در فولیکول نور را جذب می کنند و موها را از بین می برند.

مزایای لیزر مو

لیزر برای برداشتن موهای ناخواسته ی روی صورت، دست، پا، بازو، زیر بغل، خط مایو و نقاط دیگر بسیار مفید است.

دقت: یکی از مزایای آن این است که تنها موهای زبر و تیره را مورد هدف قرار می دهد اما به پوست اطراف آن آسیبی نمی رساند.

سرعت: هر ضربه ی لیزر موجب از بین بردن بسیاری از موها در یک زمان می شود. لیزر در هر ثانیه می تواند یک چهارم پوست را عاری از مو کند. نواحی کوچک پوست مثل زیر لب ها می تواند در کمتر از یک دقیقه درمان شود و نواحی بزرگتر مثل کمر و پاها ممکن است یک ساعت طول بکشد.

پیش بینی: بیشتر افراد پس از 3 تا 7 جلسه، بسیاری از موهای زائد را از دست می دهند.

چگونه خود را برای لیزر موها آماده کنیم؟

لیزر موها تنها به معنی از بین بردن موهای ناخواسته نیست. بلکه یک روند پزشکی است که آموزش به دوش گرفتن خطرات بالقوه را همراه دارد. قبل از لیزر باید از اعتبار دکتر یا تکنسینی که این پروسه را انجام می دهد اطمینان حاصل کنید.

اگر می خواهید از روش لیزر درمانی استفاده کنید باید 6 هفته قبل، از برداشت مو، اپیلاسیون و یا الکترولیز خودداری کنید. این بدان دلیل است که لیزر روی ریشه ی موها تاثیر می گذارد که با اصلاح و اپیلاسیون به طور موقتی از بین رفته اند.

البته قبل و بعد از لیزر نیز نباید تا 6 هفته در معرض آفتاب قرار بگیرید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تاثیر لیزر را کاهش و عوارض پس از درمان را افزایش می دهد.

آنچه که در طول لیزر درمانی رخ می دهد

درست قبل از این روند، موهایی که باید لیزر شوند به اندازه ی چند میلی متر تراشیده می شوند. سپس دستگاه لیزر با رنگ مو، رنگ پوست، ضخامت و محل موی شما تنظیم می شود و عمل لیزر انجام می گیرد.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

در پوست های روشن، یک اشعه ی متمرکز از نور را به طور مستقیم به رنگدانه ی فولیکول موها منتقل می کند، و در افرادی که دارای پوست های تیره تر هستند، لیزر توسط ذخیره ی خونی که در فولیکول مو وجود دارد، جذب می شود. دستگاه لیزر پزشکی- زیبایی در هر طیف رنگ پوست، قابلیت توقف رشد موهای زائد را دارد، فولیکول موهای زائد را از بین می برد و رشد آن ها را متوقف می کند.

از واژه ی “لیزر” نترسید؛ این پروسه در درمان موهای زائد، کاملا قابل اطمینان، سریع و موثر است.

آیا IPL، همان لیزر است؟

پاسخ به چند سوال رایج در مورد لیزر موهای زائد - برنافیت

بسیاری از افراد لیزر را با IPL اشتباه می گیرند، اما این دو فرآیند کاملا با هم متفاوت هستند. بزرگترین تفاوت آن ها در این است که در دستگاه های IPL از لیزر استفاده نمی شود، برای همین، فولیکول های عمیق مو، به خوبی مورد هدف قرار نمی گیرد.در نتیجه به خوبی نمی تواند فولیکول های عمیق مو را مورد هدف قرار دهد و یا با هر تون پوستی سازگار شود. به همین دلیل ممکن است موجب سوختگی پوست های تیره تر شود.

در روش لیزر درمانی، از یک طول موج استفاده می شود تا به طور انتخابی و بدون آسیب به بافت های اطراف، کروموفورهای هدف درمان شوند.

در دستگاه های IPL از لیزر استفاده نمی شود. به همین علت، فولیکول های عمیق مو به خوبی مورد هدف قرار نمی گیرد. بعلاوه این دستگاه با نمی تواند به خوبی با هر تون پوستی سازگار شود، به همین دلیل ممکن است موجب سوختگی پوست های تیره تر شود.

چطور بفهمیم یک کلینیک معتبر است؟

یک کلینیک لیزر موی قابل اطمینان، باید مجهز به دستگاه های لیزر پزشکی، مشاوره ی رایگان و تکنسین های آزموده باشد، تا پوست را پیش از درمان مورد ارزیابی قرار دهند. تکنسین، باید فرد تحت درمان را از تمام مشکلات پس از آن آگاه کند.

توجه: همانطور که به یک پزشک عمومی اجازه ی جراحی ندارد، یک متخصص زیبایی نیز اجازه ی انجام عمل لیزر را نخواهد داشت. تکنیسین لیزر شما باید متخصص و دارای مجوز عمل لیزر باشد.

آیا لیزر موهای زائد، دردناک است؟

لیزر موهای زائد، کاملا بدون درد است و احساسی شبیه به نیشگون گرفتن دارد و ممکن است کمی گرما را در بدن ایجاد می کند.

این درمان، نسبتا راحت است. پس از هر جلسه درمان، موها نازک تر و روشن تر می شود، به همین دلیل درد کاهش می یابد. اگر پوست حساسی دارید، می توانید از ژل های بی حسی پیش از درمان استفاده کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه