وکس خانگی ارگانیک بسازید

ایده ی استفاده از وکس به هیچ وجه جدید نیست و مردم ایران از قدیم الایام از این روش استفاده می کردند. برای تهیه وکس خانگی تنها به شکر قهوه ای و آب لیمو نیاز دارید. این روش، از دیگر روش های تهیه ی وکس درد کمتری دارد، چرا که تنها به مو می چسبد نه به پوست، در نتیجه در هنگام کشیدن وکس، پوست شما ملتهب و دچار قرمزی نمی شود.

ایده ی استفاده از وکس یک ایده ی جدید و نو نیست. هر چند بسیاری از زنان برای وکس قسمت های مختلف بدن، مکرر به آرایشگاه می روند، اما برخی دیگر از این خدمات اجتناب می کنند؛ چرا که دوست ندارند یک شخص غریبه برای آنها این کار را انجام دهد. اگر شما نیز به همین مشکل دچار هستید، چرا سعی نمی کنید آن را خودتان در خانه تهیه کنید؟

روش سنتی تهیه ی وکس با شکر

این روش استفاده از شکر برای تهیه ی وکس بسیار قدیمی است و از ابتدا توسط ایرانیان انجام شده است. این روش، از دیگر روش های تهیه ی وکس درد کمتری دارد، چرا که تنها به مو می چسبد نه به پوست، در نتیجه در هنگام کشیدن وکس، پوست شما ملتهب و دچار قرمزی نمی شود. هر چند این موضوع، درد و التهاب را برای افراد با پوست های حساس کاهش می دهد، اما این موضوع برای افراد مختلف متفاوت است.

مواد مورد نیاز برای تهیه وکس

  • شکر قهوه ای ارگانیک (می توانید از هر برندی که خواستید استفاده کنید. حتی شکر سفید غیر ارگانیک را نیز می توان برای تهیه ی این وکس به کار برد).
  • کنسانتره ی آب لیمو (اگر لیموی طبیعی را ترجیح می دهید، باید نصف یک لیموی بزرگ یا تمام یک لیموی کوچک را انتخاب کنید).
  • ظرفی که نسبت به دما مقاومت داشته باشد و بتوان آن را در ماکروویو قرار داد.
  • یک کاردک یا هر چیز دیگری که با آن بتوان وکس را روی بدن کشید.
  • نوارهای 5 تا 10 سانتی از پارچه ی چیت (تعداد نوارها به بزرگی و کوچکی ناحیه بستگی دارد).
  • یک عدد ماهیتابه

طرز تهیه ی وکس خانگی

  1. میزان شکر به اندازه ی ظرف شما بستگی دارد. ما در اینجا از دو قاشق شکر قهوه ای استفاده کردیم.
  2. مقداری کنسانتره ی آب لیمو به آن می افزاییم تا جایی که یک چهارم ظرف شما را پر کند. اگر می خواهید مقدار بیشتری وکس تهیه کنید، میزان لیمویی که می ریزید همواره باید یک هشتم شکری باشد که مصرف می کنید.
  3. به همان اندازه ای که به این ترکیب لیمو اضافه کرده اید، آب نیز اضافه کنید.
  4. حالا ظرف حاوی این مواد را روی شعله ی کم بگذارید تا بجوشد. مدام آن را به هم بزنید.
  5. 5 دقیقه پس از جوشیدن، مخلوط را همچنان به هم بزنید تا به رنگ قهوه ای طلایی در آید و قوامی همچون عسل پیدا کند.
  6. وقتی رنگ این مخلوط کمی تیره تر از قهوه ای طلایی شد، آن را از روی شعله بردارید. البته، تنها اکتفا به رنگ مخلوط کمی گول زننده است، چرا که شکرهای مختلف پس از جوش آمدن به رنگ های متفاوتی در می آیند. بنابراین بهتر است از روی قوام مخلوط تصمیم بگیرید نه رنگ آن. اگر چسبنده، غلیظ و همانند عسل بود، یعنی آماده ی مصرف است.
  7. حالا ترکیب را در یک ظرف بریزید و اجازه دهید سرد شود. پس از سرد شدن می توانید از آن استفاده کنید. هر چند بهتر است آن را یک روز پس از تهیه، مصرف کنید.
  8. وقتی این مخلوط کاملا سرد شد، ظرف را داخل مایکروویو قرار دهید تا گرم شود، نه داغ، چرا که ممکن است پوستتان را بسوزاند.
  9. حالا آن را از مایکروویو خارج کنید و با استفاده از کاردک، روی نواحی مورد نظر بمالید. لازم نیست بخش بزرگی از بدن را وکس بمالید. تنها باید قسمتی را وکس بزنید که پارچه ی شما می تواند آن را بپوشاند.
  10. حالا پارچه را روی وکس قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس به یک باره پارچه را برخلاف جهت موها بکشید.

طریقه ی نگهداری و نکات بیشتر

از ظرفی استفاده کنید که بتوان آن را داخل مایکروویو قرار داد. این مخلوط در دمای اتاق سرد و غیر قابل استفاده می شود، بنابراین هر از گاهی باید آن را گرم کرد. اگر این مخلوط در شرایط بهداشتی باشد، می توانیم آن را به مدت 2 تا 3 هفته نگهداری کرد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هدیه اسکندری

دستورش واضح نیست شکر ۲ق . آبلیو یک هشتم شکر بقیه اشو متوجه نشدم یعنی چی وچکار کنم