ورزش منظم چهره تان را زیبا می کند

احتمالا انگیزه ی شما برای باشگاه رفتن این است که هیکل بهتری داشته باشید یا انرژی بیشتری به دست آورید، شاید هم برای بهبود خلق و خوی خود به باشگاه می روید. اما اگر حتی به باشگاه می روید تا احساس بزرگی به شما دست دهد باز هم هیچ اشکالی ندارد، به انجامش ادامه دهید. خوشبختانه یکی از مزایای شگفت انگیز ورزش تقویت مو و پوست بدن است. ورزش منظم دارای مزایای شگفت انگیز بسیاری می باشد.

ورزش منظم چهره ی شما را درخشان تر می کند

ورزش منظم چهره تان را زیبا می کند

اگر به چهره ی خود پس از ورزش و عرق کردن توجه کنید، خواهید دید که چهره ی شما درخشان تر شده است. چرا؟ ورزش موجب افزایش جریان خون می شود و پوست را شاداب می کند. یکی دیگر از مزایای گردش خون این است که مواد مغذی و آب را به اندام های بدن و (به خصوص) پوست شما می رساند و موجب پر شدن، استحکام و سفتی پوست صورت می گردد.

ورزش منظم از التهاب جلوگیری می کند

ورزش منظم چهره تان را زیبا می کند

وقتی سختی های خود را در باشگاه رها می کنید احساس آرامش بیشتری خواهید کرد، چرا که ورزش سطح کورتیزول شما را کاهش می دهد. کورتیزول، هورمونی است که توسط غده های آدرنال آزاد می شود و واکنش بدن به استرس را تنظیم می کند. کاهش کورتیزول، روند پیری را به تعویق می اندازد، چرا که از التهاب جلوگیری می کند.

ورزش منظم چین و چروک ها را برطرف می کند

ورزش منظم چهره تان را زیبا می کند

وقتی ورزش می کنید مشکلات پوستی که به دلیل مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات و شکر به وجود آمده اند، خنثی می شوند. هر چه قند بیشتری مصرف کنید، پوست شما بیشتر دچار چین و چروک و افتادگی خواهد شد. اما ورزش کردن با این مشکلات مقابله خواهد کرد. قند، به کلاژن و الاستین های ضروری بلوک های سازنده ی پوست سالم آسیب می رساند و موجب چین و چروک آن می گردد.

خوشبختانه، ورزش سطح قند خون شما را کاهش می دهد و آثار مضر مواد قندی بر بدن را کاهش می دهد.

ورزش منظم منافذ پوست را از بین می برد

ورزش منظم چهره تان را زیبا می کند

همه ی ورزش ها گرفته از دوچرخه ثابت تا کلاس های یوگا برای پوست شما فوق العاده است. ورزش یک روند فیزیولوژیکی نرمال است که موجب آزاد کردن توکسین ها (سموم) از بدن و پاکسازی منافذ پوست می شود. حتی اگر مستعد آکنه هستید نیزعرق کردن برای شما مفید است چرا که باکتری های ایجاد کننده ی آکنه را از بین می برد. تنها به خاطر داشته باشید که آرایش خود را قبل از ورزش کردن پاک کنید. زیرا پاک نکردن آرایش موجب بسته شدن منافذ می شود و با مالیدن صورت با دست یا حوله، آنها را بیشتر به درون پوست خود فرو می برید.

ورزش منظم بدن شما را سفت تر می کند

ورزش منظم چهره تان را زیبا می کند

ورزش های سبک تر مثل پیلاتس و یوگا از ایجاد سلولیت و افتادگی پوست جلوگیری می کند. ورزش های غیرتهاجمی از پیری زودرس پیشگیری می کند، چرا که به سفتی عضلات شما کمک می کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments