اگر این هفت کار را انجام بدهید، زندگی رویایی شما آشکار خواهد شد

برای مدت زمان زیادی برای آینده زندگی می کردم. آینده ای که به من وعده داده نشده بود. فکر می کردم آنقدر زمان دارم که می توانم رویاها و خواسته هایم را سرکوب کنم تا زمانی که با ثبات تر، مستقل تر و پولدارتر شوم.

حدود 5 سال پیش، پس از اینکه رابطه ام با یک نفر به هم خورد، تغییرات زیادی در زندگی خود حس کردم. تصمیم گرفتم برای روزی که ممکن است هیچ وقت نیاید، زندگی نکنم. تصمیم گرفتم به گونه ای زندگی کنم که انگار هر روز، روز آخر زندگی من است.

اگر بدانید چقدر عمر کوتاه است، زندگی خود را تغییر می دهید. اجازه ندهید توهم زمان و یا وعده ی  آینده شما را گول بزند. امروز را دریابید. در اینجا هفت نکته که شما نباید دیگر، آنها را انجام دهید آمده است. ممکن است امروز تنها روزی باشد که شما آن را در اختیار دارید.

پیشنهاد برنافیت:

1- زندگی رویایی ؛ نقشه ی مورد علاقه ی خود را اجرا کنید

شما از نقشه، تجارت یا رویایی که در تمام طول زندگی در ذهنتان بوده آگاهید: نوشتن یک کتاب یا فیلم نامه، کشیدن یک شاهکار نقاشی، یا شروع یک تجارت. شما ممکن است همیشه در رویای آن باشید، اما نتوانید در حال حاضر آن را انجام دهید. ممکن است ترس هایتان مانع عمل شود. اگر به خود یادآوری کنید که وقت زیادی برای زندگی کردن ندارید، به سرعت دست به کار می شوید. روح شما این کار را دوست نخواهد داشت. این شمایید که به اهداف خود تحقق می بخشید.

2- زندگی رویایی ؛ بخشنده باشید

ممکن است فکر کنید وقتی ثروتمند شدید، بخشنده خواهید شد، اما نکته اینجاست که ممکن است هیچ گاه به آن نرسید. برای بخشنده بودن نیاز نیست خیلی ثروتمند باشید. برعکس، بخشندگی شما را ثروتمند خواهد کرد. اما موضوع تنها پول و ثروت نیست. دنیا زمان، هوش، اشتیاق و محبت شما را نیاز دارد. به یک نفر کمک کنید. مراقب چیزی باشید.

پیشنهاد برنافیت:

زندگی رویایی

 

3- زندگی رویایی ؛ در زمان حال زندگی کنید

اگر شما در گذشته از چیزی رنج برده باشید ممکن است آن چیز هنوز در ذهن شما باشد. اگر قلب شما شکسته باشد، ممکن است این حس همچنان با شما باشد. ممکن است بخواهید به گذشته ها ملحق شوید چرا که فکر می کنید این گذشته است که شما را تعریف می کند. گذشته نمی تواند برگردد و به شما آسیب برساند. به جای اینکه گذشته را تکرار کنید، چرا به آن افتخار نمی کنید و از آن درس نمی گیرید؟ داستان قدرتمندتری در مورد گذشته بگویید. اجازه ندهید گذشته، شما را از لذت زمان حال بازدارد.

پیشنهاد برنافیت:

4- زندگی رویایی ؛ خود را از کینه و قضاوت رها کنبد

وقتی آسیب می بینیم، کینه به دل می گیریم. این خود پاسخی برای در امان نگه داشتن ماست. اما غریزه ی خودمحافظی ما را از برقراری ارتباط باز می دارد. بخشش چیزی است که شما برای خود انجام می دهید، نه برای دیگران. بهترین انتقام، فراموش کردن و جست و جوی صلح است.

اگر شما اینگونه باشید، دیگر قضاوت نخواهید کرد. زندگی برای گریاندن دیگران بسیار کوتاه است. قضاوت ممکن است برای مدت کوتاهی موجب شود احساس خوبی به خود داشته باشید، اما در نهایت احساس خشم و حسادت را در شما روشن خواهد کرد.

پیشنهاد برنافیت: 

5- زندگی رویایی ؛ به آنچه دیگران فکر می کنند، اهمیت ندهید

 ما تصمیم های زیادی بر اساس برداشتمان از عقاید دیگران می گیریم. با خودتان روراست باشید. به صدای عاقلانه ی بصیرت خود گوش دهید. به جای تقلید، رویاهای خود را دنبال کنید. هر روز خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که بهترین شکل زندگی را دارید.

زندگی رویایی

 

6- زندگی رویایی ؛ با چیزهایی که شما را می ترساند، برخورد کنید

اگر زمان زیادی را صرف بررسی چیزی که شما را از موضوع مورد علاقه تان باز می دارد بکنید، خواهید فهمید که آن چیز ترس است. شما از شکست، موفقیت، نا امیدی و قضاوت می ترسید. اگر به خاطر داشته باشید که چه زمان کوتاهی برای زندگی دارید، نظرات دیگران برای شما بی اهمیت خواهد شد. روشن بینی، دور ریختن ترس هایی که ذهن را فراگرفته آسان کرده، به شما کمک می کند پیش بروید.

بهتر است چیزهای جدید را تجربه کرده و شکست بخورید تا اینکه یک زندگی سرشار از پشیمانی داشته باشید. به ترس های خود شکل جدیدی بدهید. اغلب از چیزی که بیشتر می ترسید همان خواسته ی دلتان است.

پیشنهاد برنافیت:

7- زندگی رویایی ؛ تمام تلاش خود را بکنید

اگر هر روز با این تصور زندگی کنید که زندگی در یک چشم به هم زدن تمام می شود، دیگر احساس حقارت نخواهید کرد. شما ریسک را می پذیرید، بر شکست غلبه و اگر لازم باشد دوباره شروع می کنید. شما تصمیم های شجاعانه تری خواهید گرفت و به دنبال رویاهای بزرگتری خواهید رفت. خود را به چالش می کشید و از منطقه ی راحتی خود بیرون خواهید آمد. و در نهایت زندگی پر شهامتی خواهید داشت.

هر روز که از خواب بیدار می شوید، به خود بگویید امروز، آخرین روز من است. این تفکر، زندگی شما را به گونه ای تغییر خواهد داد که حتی فکر آن را هم نخواهید کرد.

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
عرفان

در مورد بخش آخر یعنی 7 که گفتین به این تفکر بیاندیشید که امروز آخرین روز عمرمن است! فقط به دو مطلب اشاره میکنه! 1،اینکه من جوونم و وقتی روز تمام بشه و میبینم من زنده هستم دیگه اعتمادم به این حرف از دست میره! ثانیا!، طبق قانون جذب، شما سعی بر این دارین که من با گفتن این عبارت و تکرار آن مرگ رو بطرف خودم جذب کنم!!! آیا غیر از اینه؟!

پشتیبان برنافیت

عرفان جان سلام
این موضوع ربطی به روانشناسی زرد نداره و اشاره به قانون جذب ارتباطی با این قسمت نداره
برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنم کتاب نظریه انتخاب ، کتاب بعد از سلام چه بگوییم و موضوعات مرتبط با تحلیل رفتار متقابل رو مطالعه کنید و آروم آروم ذهنتون رو اماده پذیرش “مسئولیت بودن” کنید.
به این معنی که با پذیرش تمامی شرایط زندگی اکنونتون ، مسئولیت تمامی انتخاب هاتون رو قبول کنید