راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

لوازم آرایشی از چه موادی تهیه شده اند؟

شاید باور نکنید اما در مطالعاتی که اخیرا صورت گرفت، نشان داده شد که 75 درصد از رژ لب ها حاوی سرب می باشند. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2010 بیش از 400 رژ لب حاوی سرب را شناسایی کرد. برخی دیگر از فلزات موجود در لوازم آرایشی آلومینوم ،کادمیوم، کرومیوم و منگنز هستند که برای سلامت ما به شدت مضرند.

مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی (به ویژه رژ لب) مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد می کنند.

برخی از مشکلات که به دلیل وجود فلزات سنگین موجود در لوازم آرایشی به وجود می آیند شامل: کاهش باروری، تغییرات هورمونی، بی نظمی در قاعدگی، تاخیر در سن بلوغ و تخدیر اعصاب همراه با تاخیر در یادگیری می باشند.

رگ های خونی و قلب بسیار آسیب پذیرند و مسمومیت یکی از دلایل فشار خون بالاست.  طبق نظر محققان، استفاده از رژ لب ممکن است بسیار خطرناک باشد، چرا که سرب، اغلب در مواد افزودنی رنگ و رنگ های روشن نهفته است. برای افزایش سلامت بدن، تا آنجا که می توانید اطلاعات خود را در مورد لوازم آرایشی سمی افزایش دهید و به دنبال راه هایی باشید که خود را کمتر در معرض آنها قرار دهید.

افراد به سختی می کوشند تا مقرراتی برای سموم موجود در لوازم آرایشی ایجاد کنند. 

اوایل امسال، FDA در بیانیه ای اعلام کرد که سازندگان لوازم آرایشی از هر یک میلیون فلز سنگین موجود در رژ لب، سایه ی چشم، رژ گونه، شامپو و لوسیون ده قسمت آن را کاهش داده اند. FDA بیان کرده است که این سطح کاهش نه تنها در آمریکا، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز رخ داده است.

ما می دانیم تشکیل و تجمع سرب در بدن به ویژه برای کودکان و زنان باردار بسیار مضر است. به علاوه، این سند FDA تنها یک توصیه است که سازندگان را از این کار منع نمی کند، بنابراین قوانین موجود بر فلزات سنگین در آمریکا تنها در حد یک پیشنهاد به سازندگان است.

البته برخی از سازمان ها سعی بر ایجاد قوانین جدیدی دارند تا لوازم آرایشی سالم تری ساخته شود. گرچه پروسه ی این کار کمی ضعیف است، اما تا کنون در مسیر درستی پیش رفته است.

امور را در دست بگیرید تا سلامت خود را افزایش دهید.

لازم نیست برای اینکه کمتر در معرض فلزات سنگین قرار گیرید، به FDA، قوانین و سازندگان متکی باشید. در مطالعه ی اخیر پتانسل کاهش قرار گرفتن در معرض BPA (ماده ی شیمیایی مختل غدد شیمیایی درون ریز که بر روی باروری اثر می گذارد) مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه شامل 24 زن در کالیفرنیا بود که از لوازم آرایشی فاقد BPA برای سه هفته استفاده می کردند. در پایان این دوره، سطح BPA ادراری و وزن زنان به طور چشمگیری کاهش یافت.

چگونه فلزات سنگین را از زندگی خود حذف کنیم؟

این عنوان نشان می دهد که ما بیش از پیش در معرض فلزات سنگین قرار گرفته ایم و این موضوع به سلامت بدن و اندوکرین ما آسیب های زیادی وارد کرده است. قوانین و استراتژی های FDA می تواند شرکت ها را به حذف داوطلبانه ی سموم از محصولات در آینده تشویق کند.

راهنمای مصرف کننده هایی وجود دارند که نشان می دهند کدام یک از محصولات آرایشی فاقد جیوه و سرب می باشند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز مجهز به یک پایگاه داده ای مربوط به لوازم آرایشی است که میزان سموم موجود در این محصولات را به شما نشان می دهد. گرچه عدم قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی غیر ممکن است، اما فراگرفتن استراتژی هایی که به سلامت ما می انجامد، اهمیت دارد. در ادامه به برخی از رژ لب های ارگانیک اشاره شده است.

ایلیا: این محصول حاوی 85 درصد مواد بیو اکتیو ارگانیک است و فاقد گلوتن می باشد.

آر ام اس: این محصول حاوی روغن نارگیل، روغن میوه ها و عصاره های گیاهی است.

ویپر: این محصول در 26 رنگ موجود می باشد و تنوع رنگ آن بسیار زیاد است. 70 درصد مواد تشکیل دهنده ی آن ارگانیک و 30 درصد آن رنگ های معدنی است. این محصول از محیط زیست گرفته شده و سازگار با محیط زیست است.

 

چند وقت یک بار لوازم آرایشی را دور بریزیم

لوازم آرایشی مثل کتاب ها و عکس ها نیستند که ماندگاری همیشگی داشته باشند چون بعد از انقضا دیگر آن تاثیر سابق را روی پوست ندارند و منجر به التهاب و مشکلات پوستی می شوند.

 

حالا اگر به دنبال راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش در طول روز هستید با ما همراه باشید.

با یک فونداسیون شروع کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

لوسی هالپرین- متخصص آرایشگری- می گوید: آماده کردن پوست قبل از شروع آرایش، نکته ی مهمی در دوام آرایش است. ابتدا صورت خود را بشویید و پیش آنکه مرطوب کننده بزنید، کمی ماسک روی آن بمالید. این کار صورت شما را پرتر، مرطوب تر و یک دست تر نشان می دهد.

به صورت خود پرایمر بزنید  

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

جسیکا می، متخصص آرایشگری می گوید: حتی اگر محصولی را استفاده می کنید که درون خودش کمی پرایمر دارد- مثل مرطوب کننده های رنگی- استفاده از پرایمر، پوستتان را صاف و یکدست و دوام آرایش را بیشتر خواهد کرد. اضافه کردن پرایمر قبل از آرایش، دوام کرم شما را بیشتر خواهد کرد. جسیکا می گوید: پرایمری را انتخاب کنید که با پوستتان سازگار باشد. اگر پوست شما دارای منافذ یا خط های ریز است از نوع هموارساز آن استفاده کنید، اگر پوستی چرب دارید از انواع مات کننده ی آن و اگر پوستی خشک دارید از انواع هیدروژنه (آبرسان) استفاده کنید.

از شوت (پد آرایشی) استفاده کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

اگر می خواهید دوام آرایش شما زیاد باشد، از زدن کرم و پرایمر به وسیله ی نوک انگشتان خودداری کنید. چرا که چربی سر انگشتان به صورتتان منتقل می شود و مجبور به استفاده ی بیشتر از محصول هستید. جسیکا می گوید: استفاده از پد آرایشی موجب می شود که محصول روی پوست شما به صورت هموار پخش شود و به مدت طولانی تری دوام پیدا کند. با این کار یک طرف پوستتان دارای لایه ی ضخیمی از کرم و طرف دیگر دارای لایه ی نازکی از کرم نخواهد بود. بنابراین چربی پوست شما به خوبی با محصول ترکیب می شود.

از پودر آرایشی استفاده کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

به آرامی کمی پودر آرایشی و برنزکننده را به صورت لایه لایه روی پوست بزنید. هالپرین می گوید: آن را با لایه ی های زیر پوست ترکیب کنید. این کار کمک می کند در صورتی که آرایشتان پاک شود، این لایه ها، آن را کمتر نشان دهند.

چشمان خود را آماده کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

یک کرم چشم به شما کمک می کند از شر دایره های تیره ی دور چشم هایتان رها شوید و آن ها را برای استفاده از کانسیلر آماده می کند. پیشنهاد هالپرین، کرم هایی است که دارای اپلیکاتور فلزی هستند و پوست شما را خنک می کنند. او می گوید: این اپلیکاتورها واقعا پوست را صاف می کند. این کرم ها را باید تنها زیر چشم استفاده کرد، اگر آنها را روی خط چشم خود استفاده کنید، رطوبت، موجب پایین آمدن سایه ی چشم، روی چین و شکن های چشمتان می شود.

از یک پرایمر مناسب برای چشمتان استفاده کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

شاید شنیده باشید که کانسیلر جایگزین خوبی برای پرایمر چشم است اما اصلا اینطور نیست. کانسیلر، نرم کننده است و دوام آن مانند کرم است. اگر آن را روی خط چشم خود بزنید موجب چروک شدن و ترکیب نشدن سایه چشم با پوستتان می شود. بهترین نتایج از پرایمری حاصل می شود که مخصوص چشم است. افرادی که دارای پوستی چرب هستند بهتر است قبل از سایه از پرایمر “اربن دیکی (urban decay)” استفاده کنند.

از خط چشم های ضد آب استفاده کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

هالپرین می گوید: برای داشتن یک خط چشم با دوام یا باید از انواع ضد آب آن استفاده کنید و یا اگر از انواع معمولی استفاده می کنید، برای تثبیت آن از یک پودر هم رنگ استفاده کنید. اگر چشمتان مرطوب شد کمی پودر زیر آن بزنید تا از آب شدن خط چشم و ریختنش جلوگیری کند.

اصلا از خط چشم استفاده نکنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

اگر خط چشم شما همیشه می ریزد، بهترین استراتژی این است که از خط چشم استفاده نکنید. می توانید برای برجسته کردن چشم ها  به جای خط چشم، از ریمل ضد آب استفاده کنید.

از ریمل مناسب استفاده کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

ریمل ها برای هر شخص متفاوت است. از ریملی که مناسب چشمان شما باشد استفاده کنید تا دوام آرایش را بیشتر کند. افرادی که دائم از چشمشان آب می آید بهتر است از ریمل ضد آب استفاده کنند، در غیر این صورت استفاده از ریمل ضد آب گزینه ی مناسبی نیست. ابتدا خط چشم را تست کنید و از ریملی که مخصوص چشم شماست استفاده کنید. برای اینکه آرایش صورتتان را خراب نکنید مراقب مالیده شدن ریمل به پلک خود باشید. بهتر است از پایین مژه ها به سمت نوک آن شروع کنید، بگذارید مژه های بالا خشک شود، سپس روی مژه های پایین ریمل بزنید.

ابتدا خط لب بزنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

بسیاری از رژ لب های با دوام، پوست لب را خشک می کنند. بهتر است قبل از زدن رژ لب دور لب را خط لب بزنید و سپس آن را با رژ لب پر کنید. این کار به لب شما یک حالت مومی شکل می دهد و موجب چسبیدن رژ به لب می شود.

رژ لب خود را تثبیت کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

پس از استفاده از رژ لب بهتر است یک دستمال کاغذی روی لب بگذارید، سپس کمی پودر شفاف روی دستمال کاغذی بزنید و آن را روی لب بگذارید تا رنگ رژ لبتان ثابت شود.

آرایش خود را تثبیت کنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

وقتی کارتان تمام شد، یک اسپری تثبیت کننده روی آن بزنید تا دوام آرایش شما بیشتر باشد. جسیکا می گوید: بهتر است پس از استفاده از فونداسیون کمی اسپری تثبیت کننده بزنید، پس از آنکه خشک شد کمی پودر بزنید و آرایش را تمام کنید، سپس دوباره اسپری بزنید. اگر پودر را به صورت لایه لایه بزنید بهتر است و سدی بین پوست و کرم ایجاد می کند. کرم و پرایمرهای مرطوب کننده دارای رطوبت زیادی می باشند. بنابراین بهتر است از اسپری ای استفاده کنید که پوست شما را از این مرطوب تر نکند چرا که موجب ریختن آرایش شما می شود.

دستان خود را مدام به صورتتان نزنید

راهکارهایی برای افزایش دوام آرایش صورت در طول روز

اجازه ندهید زحمت شما با کشیدن دست بر روی آرایشتان خراب شود. تا جایی که می توانید به پوست صورت خود دست نزنید. این کار موجب می شود دوام آرایش شما بیشتر شود. جسیکا می گوید: از گذاشتن دست ها بر روی صورت و چسباندن گوشی بر روی گونه ها خودداری کنید. اگر صورت شما مستعد جوش است سعی کنید به طور منظم موبایل و گوشی محل کار خود را باکتری زدایی کنید تا از شیوع آنها به دیگران جلوگیری شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments