نکات ساده و ارزان برای مراقبت از پوست

به عنوان یک خانم یکی از مهم ترین چیزهایی که می تواند به زیبایی بیشتر شما کمک کند، داشتن پوستی زیبا و بدون لک و جوش است. مطمئنا همه ی اینها را خودتان می دانید، اما برای زیباتر کردن پوست خود به سراغ انواع و اقسام کرم های گران قیمت رفته اید. اگر هیچ یک از این راه ها برایتان مفید نبوده، باید بدانید که گاهی نکات بسیار آسان و ارزان تاثیر بیشتری از این کرم ها دارند. با برنافیت همراه باشید.

 

1- دمای آب حمام را تنظیم کنید

گرچه ممکن است دوش گرفتن با آب گرم، به ویژه در صبح زود احساس فوق العاده ای به شما دهد، اما برای پوستتان اصلا خوب نیست. آب داغ، چربی های طبیعی پوست را از بین می برد و آن را نسبت به شکستگی آسیب پذیرتر می کند. آب بیش از حد داغ یا بیش از حد سرد، موجب التهاب و تحریک پوست شما می شود. همواره در هنگام استحمام، از آب ولرم استفاده کنید. برای شستن پوست صورت از آب سردتری استفاده کنید، چرا که به بسته شدن منافذ پوستتان کمک می کند. البته از آب سرد نیز به تنهایی استفاده نکنید، چرا که به پوست آسیب می رساند.

پیشنهاد برنافیت: 

نکات ساده و ارزان برای مراقبت از پوست - زیبایی - برنافیت

 

2- از روغن های مخصوص پوست استفاده کنید

هر فردی ممکن است دچار مشکلاتی چون پیری و خشکی پوست شود، اما این بدان معنا نیست که راه حلی برای این کار وجود ندارد. روغن ها برای رطوبت رسانی به پوست استفاده می شوند، اما فواید دیگری نیز دارند. آنها حاوی آنتی اکسیدان، مواد معدنی، ویتامین و اسیدهای چرب هستند که از سلول های پوست مراقبت می کنند. از روغنی استفاده کنید که حاوی روغن کاکائوی خالص باشد، چرا که باعث از بین بردن زخم ها، خشکی، ناصافی و نشانه های پیری پوست می شود.

پیشنهاد برنافیت: 

نکات ساده و ارزان برای مراقبت از پوست - زیبایی - برنافیت

 

3- در روزهای ابری نیز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

افرادی که پوست خوبی دارند، اغلب از مصرف ضد آفتاب در روزهای غیر آفتابی پرهیز می کنند، اما حتی در روزهای ابری و غیر آفتابی نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هنگامی که می خواهید بیرون از خانه بروید، حتما از کلاه و پیراهن آستین بلند استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: 

نکات ساده و ارزان برای مراقبت از پوست - زیبایی - برنافیت

 

4- برنامه ی غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی نقش مهمی بر روی پوست دارد و در عرض چند ماه می تواند پوستتان را به طور کلی تغییر دهد. سعی کنید در رژیم خود از غذاهای کامل و آب رسان به پوست استفاده کنید و مصرف غذاهای فرآوری شده، بسته بندی شده، حاوی قند و افزودنی های شیمیایی را کنار بگذارید. غذاهای سرشار از پروبیوتیک، موجب از بین بردن التهاب و باکتری های بد روده می شود و پوست را از داخل پاک می کند.

هرچه که می خورید و می آشامید در چهره شما تاثیر دارد. آیا فکر می کردید که درخشندگی و جوانی پوست شما تا این حد راحت و خوشمزه باشد؟

پیشنهاد برنافیت: 

نکات ساده و ارزان برای مراقبت از پوست - زیبایی - برنافیت

 

5- استرس خود را کاهش دهید

استرس بر روی عملکرد لایه ی محافظتی پوست اثر می گذارد و موجب قرمزی، التهاب و چین و چروک پوست می شود. برای کاهش استرس و ایجاد آرامش ذهنی به تمرین های یوگا بپردازید.

شاید مراقبت از پوست در نظر شما کار دشوار و گرانی به نظر آید، اما اصلا اینگونه نیست. تنها با ایجاد کمی تغییرهای کوچک در عادت های روزمره ی خود می توانید تفاوت های بزرگی ایجاد کنید. استفاده از محصولاتی که حاوی مواد طبیعی هستند، برای پوستتان بسیار مفیدند.

پیشنهاد برنافیت: 

نکات ساده و ارزان برای مراقبت از پوست - زیبایی - برنافیت

 

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments