نکاتی برای داشتن پوست سالم در فصل بهار

پوست، بزرگترین اندام بدن است و نیاز به مراقبت های ویژه دارد. اگر پوست سالم می خواهید باید مراقبت هایی از قبیل لایه برداری، استفاده از مرطوب کننده های مناسب با فصول، نوشیدن آب، میان وعده های سالم و مصرف ضد آفتاب را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید.

فصل بهار در حال آمدن است، اما پوست شما هنوز از سرمای سخت زمستان احیا نشده و همچنان خشک است. حتی اگر شما در زمستان هم نهایت مراقبت از پوست خود را عمل آورده باشید، باز هم برای داشتن پوست سالم، نکاتی را باید مد نظر داشته باشید. نکات زیر در داشتن یک پوست سالم و درخشان به شما کمک می کنند.

لایه برداری کنید

لایه برداری- سبک زندگی- برنافیت

  سلول های پوست شما دائم در حال تکثیر شدن هستند، اما لباس های سنگین زمستانی اجازه ی تکثیر درست را به آنها نمی دهند. در فصل بهار، یک روز خود را برای لایه برداری از کل بدن صرف کنید. یک دوش آب گرم بگیرید و با یک اسکراب خوب، کل بدن را لایه برداری کنید. به زانوها، سر آرنج، پاها و کمر توجه ویژه ای داشته باشید.

پیشنهاد برنافیت: ماسک پودر بادام برای لایه برداری پوست

از مرطوب کننده های مخصوص تابستان و بهار استفاده کنید

مرطوب کننده- سبک زندگی- برنافیت

 

 پوست دست در فصل زمستان به دلیل وجود هوای خشک، نیاز به مرطوب کننده های سنگین دارد. اما فصل بهار و تابستان به چنین مرطوب کننده هایی نیاز نیست. از آنجا که در این فصول، رطوبت بالاست، بهتر است برای اینکه پوست سالم تری داشته باشید، از مرطوب کننده های سبک تری استفاده کنید.

آب بنوشید

آب- سبک زندگی- برنافیت

شاید این گزینه واضح به نظر برسد، اما بسیاری از مردم از آن چشم پوشی می کنند. سعی کنید به مقدار فراوان آب بنوشید. همه ی اعضای بدن از جمله پوست برای عملکرد بهتر به آب نیاز دارند. هرچه آب بیشتری بنوشید، بیشتر از خشک شدن آن جلوگیری خواهید کرد.

به عنوان میان وعده از میوه ها استفاده کنید

میان وعده- سبک زندگی- برنافیت

 میوه ها نه تنها میان وعده های طبیعی هستند، بلکه سرشار از آب می باشند و آب بدن شما را تامین می کنند. مرکباتی چون پرتقال، گریپ فروت و لیمو نیز سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند که لازمه ی یک پوست سالم می باشند.

ورزش کنید

ورزش- سبک زندگی- برنافیت

می دانیم در ایام عید و فصل بهار بسیار سرتان شلوغ است، اما ورزش جریان خون را افزایش می دهد و موجب سلامت سلول ها می شود. لازم نیست ساعت ها به باشگاه بروید و آهن مصرف کنید. تنها 30 دقیقه حرکات یوگا به شما کمک می کند تا پوست سالم تر و درخشنده تری داشته باشید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

ضد آفتاب- سبک زندگی- برنافیت

سعی کنید هر روز ضد آفتاب بزنید. درست همانند نوشیدن آب این موضوع نیز کاملا مشخص است، اما بسیاری از افراد رعایت نمی کنند. بهترین راه حل برای عدم اهمال مصرف ضد آفتاب، استفاده از کرم ها، لوسیون ها و فونداسیون های حاوی ضد آفتاب و یا ضد آفتاب های رنگی است.

پیشنهاد برنافیت: ضد آفتاب خانگی بسازید

چشم ها را فراموش نکنید

مراقبت از چشم ها- سبک زندگی- برنافیت

چشم ها همانند پوست به ضد آفتاب نیاز ندارند، اما اگر می خواهید آن ها را درخشان تر کنید، باید به آنها اهمیت دهید. اگر خسته هستند، به مدت 3 تا 4 دقیقه چند برش خیار روی آنها بگذارید، بردارید و سپس چند قطره ی چشم درون آنها بریزید.

براش های خود رابشویید

براش- سبک زندگی- برنافیت

 بهار فصل خانه تکانی و تمیزی است، پس چه بهتر که به تمیزی وسایل شخصی نیز اهمیت داده شود. براش های آرایشی سرشار از باکتری و میکروب هستند. برای داشتن یک پوست سالم به آرامی براش های آرایشی خود را با یک پاک کننده ی طبیعی بشویید و بگذارید خشک شود. سپس از آنها استفاده کنید.

مراقب مواد شوینده باشید

گردگیری- سبک زندگی- برنافیت

از آنجا که فصل بهار، فصل خانه تکانی و گردگیریست و استفاده از شوینده ها به حداکثر می رسد، پاک کننده ها، بخشی از محیط اطراف شما را تشکیل می دهند. بدین معنا که پوست شما کاملا در معرض آنها قرار می گیرد و ممکن است دچار آسیب شود. از مصرف مواد شیمیایی خشن بپرهیزید و برای پاک کردن سطوح از مواد طبیعی مثل سرکه سفید استفاده کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه