چگونه میزان غذا را کنترل کنیم؟

مهم نیست از چه رژیم غذایی پیروی می کنید، برای اینکه وزن خود را کاهش دهید باید نسبت به وعده ی غذایی تان کنترل داشته باشید. اما همیشه عمل کردن سخت تر از حرف زدن است. مثلا وقتی با یک بشقاب پر از پاستا رو به رو می شوید، کنترل میزان غذا بسیار مشکل می شود.

طبق آنالیزهایی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، میزان وعده ی غذایی در طول چند دهه ی اخیر آنقدر افزایش یافته که دقیقا نمی توان گفت چه میزان کافی است.

نتیجه ی این عمل چیست؟ ما از میزانی که تصور می کنیم، بیشتر مصرف می کنیم و تمام تلاش هایی که برای کاهش وزن کرده ایم به هدر می دهیم.

قطعا وزن کردن و اندازه گیری میزان غذا می تواند بسیار موثر باشد. راهکارهای زیر نیز می تواند به کنترل حجم غذایی و کاهش وزن شما کمک کند.

۱- پخت و پز خود را با چاشنی ها آغاز کنید.

در ظرف خود مقداری کره، روغن، سس سالاد، مایونز و افزودنی های دیگر بریزید و هنگامی که خواستید شروع به آشپزی کنید، بطری را کنار بگذارید. این کار به شما کمک می کند میزان غذایتان را کنترل کنید. دلیلش این است که بیشتر افراد نمی دانند در هنگام غذا خوردن از سس زیادی استفاده می کنند. این یک تغییر کوچک است که می تواند در طولانی مدت موفقیت آمیز باشد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%AD%D8%AC%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C/” align=”right” target=”_blank”]راهکارهایی برای کنترل حجم مواد غذایی[/button]

۲- از مصرف غذاهای رژیمی بپرهیزید.

غذاهای کم کالری، بدون چربی و فاقد گلوتن به معنای غذاهاییست که مصرف آنها بسیار آسان است. در مطالعاتی که در لابراتوار غذا و برند دانشگاه کرنل انجام شد، نشان داده شد افرادی که تصور می کنند غذاهای کم چرب مصرف می کنند، ۲۸.۴ درصد کالری بیشتری از افرادی که از چربی های کامل استفاده می کردند، مصرف می کنند. بسیاری از غذاهای رژیمی بسته بندی شده ممکن است حاوی میزان بسیار کمی کالری، قند و چربی باشد، در نتیجه برای مدت زمان زیادی شما را سیر نگه نمی دارد که منجر به افزایش میزان غذا خواهد شد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/5-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/” align=”right” target=”_blank”]۵ ماده غذایی گمراه کننده که فکر می کنید سالم است[/button]

۳- نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید.

هنگامی که می خواهید برای خود غذا بکشید، از یک قانون پیروی کنید. آن هم این است که نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات، یک چهارم را با پروتئین و یک چهارم را با نشاسته پر کنید. وقتی نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر می کنید، میزان کالری مصرفی حاصل از پاستا و کیک در شما کاهش می یابد. سبزیجات نقش مهمی در کاهش میزان غذا دارد. اگر می خواهید مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را کاهش دهید، باید برای جلوگیری از گرسنگی، یک ماده ی غذایی دیگر را جایگزین آن کنید. سبزیجات حجم عظیمی از بشقاب شما را فرا می گیرند، سرشار از فیبر هستند و موجب سیری خواهند شد.

۴- گاهی اوقات باید از بشقاب های بزرگ تری استفاده کنید.

حتما شنیده اید که اگر قصد کاهش وزن دارید، هنگام غذا خوردن از بشقاب های کوچک استفاده کنید، اما این قانون در مورد همه ی مواد غذایی صدق نمی کند. مثلا هنگام استفاده از سالاد باید از بشقاب های بزرگ و در هنگام خوردن پاستا و برنج باید از بشقاب های کوچک استفاده کنید.

۵- قبل از اینکه شروع به خوردن کنید، غذای خود را تکه تکه کنید.

وقتی سینه ی یک مرغ یا سیب زمینی شیرین را تکه تکه می کنید، به طور اتوماتیک فضای بیشتری از بشقاب شما را اشغال می کند و احساس رضایت بخش تری به شما می دهد. از آنجا که احساس سیری در مغز است و نه در شکم، این کار موجب می شود کمتر احساس گرسنگی کنید.

در ادامه به یک دستورالعمل در مورد میزان غذا اشاره شده است:

  • گوشت، مرغ و غذاهای دریایی = ۸۵ گرم
  • گوشت ناهار = ۲۸ گرم
  • کره ی بادام زمینی = دو قاشق غذا خوری
  • کره و روغن = ۱ قاشق غذا خوری
  • آجیل یا میوه های خشک شده = ۱ قاشق غذا خوری
  • میوه ی کامل = ۱ عدد متوسط
  • میوه ی خرد شده، سبزیجات و برنج = نصف فنجان
  • پاستای خشک دراز= ۵۶  گرم
  • شکلات = ۴۲.۵ گرم
  • بستنی = نصف فنجان
  • ماست= یک فنجان
  • پنیر = ۲۸ گرم

کاری از گروه محتوای برنافیت

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]