موفقیت در حفظ تناسب اندام با تکنیک های طلایی

اکثر افرادی که به وزن ایده آل می رسند، باشگاه را رها و به سراغ خوردن غذاهای پر کالری می روند. حفظ تناسب اندام پس از رسیدن به وزن دلخواه، کار بسیار دشواریست. پیروی از عادت های خوب، تعیین اهداف والا و تسلیم نشدن در برابر شکست ها موجب موفقیت در برنامه کاهش وزن می شود

حفظ تناسب اندام، یکی از مشکل ترین کارها پس از رسیدن به وزن مطلوب وایده آل است. صرف زمان زیاد و تلاش های بی وقفه برای رسیدن به وزن ایده آل، گاهی پس از گذشت زمان فراموش و روند پرخوری و چاقی از سر گرفته می شود. محققان، با مطالعاتی که بر روی 3000 نفر که حداقل 15 کیلو از وزن خود را کاهش داده و آن را برای یک سال حفظ کرده بوند، به راهکارهایی برای تناسب اندام دست یافتند. این راهکارها در ادامه ی مقاله به تفصیل بیان شده است.

عادت های خوب خود را حفظ کنید

عادت های خوب-موفقیت و انگیزه- برنافیت

اکثر افرادی که به وزن ایده آل می رسند، باشگاه را رها و هوس خوردن انواع غذاهای پر کالری می کنند. محققان بر این باورند که پرداختن به عادت های بد در طول اولین سال کاهش وزن موجب افزایش وزن در طول ده سال آینده می شود. این عادت های بد شامل غذا خوردن در بیرون از خانه، مصرف غذاهای چرب، وزن کردن بیش از حد و تنبلی می باشد. برای مثال، کاهش کالری سوزی تنها به اندازه ی 267 کالری در هفته در اولین سال پس از کاهش وزن موجب افزایش وزن در ده سال آینده می شود. این میزان برابر با 20 دقیقه پیاده روی و یا یک ساعت دوچرخه سواری تفریحی است. پیروی از عادت های خوب، قدم مهمی در حفظ تناسب اندام محسوب می شود.

اهداف والایی داشته باشید

اهداف والا-موفقیت و انگیزه- برنافیت

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “تیر خود را به سمت ماه شلیک کنید. حتی اگر به هدف نزنید، تیر شما در میان ستاره ها فرود خواهد آمد”. این فلسفه در مورد کاهش وزن و حفظ تناسب اندام نیز صدق می کند. طبق تحقیقات، افرادی که در روند کاهش وزن زیاده روی کرده اند بیشتر از افراد میانه رو دچار برگشت وزن می شوند. هر چند، این موضوع کار آنها را بی ارزش نمی کند و درست همانند جمله ی بالا اگر به هدف نرسند، اما تا حدود زیادی به آن نزدیک شده اند.

اجازه ندهید شکست ها شما را از اهدافتان بازدارند

مقاومت در برابر شکست ها-موفقیت و انگیزه- برنافیت

حتی اگر پس از یک کاهش وزن بزرگ دچار شکست شدید، اجازه ندهید این شکست شما را از اهدافتان بازدارد. با تمام قدرت به مسیر خود ادامه دهید تا موفق شوید. در همین مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که پس از ده سال 87 درصد از شرکت کنندگان، حداقل ده درصد از وزن خود را حفظ کردند و وزن بسیاری از آنها پس از پنج سال ثابت بود. بنابراین یکی از مهم ترین کارها برای حفظ تناسب اندام، پیگیری و باز نایستادن در برابر شکست هاست.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه