مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

مواد غذایی وجود دارند که هم برای انسان و هم برای سیاره ی ما مضر هستند. در این مقاله برخی از این مواد غذایی معرفی شده اند.

هر چیزی که دارای روغن پالم باشد

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

صنعت روغن پالم در حال از بین بردن جنگل های بارانی و موجوداتی است که در آن زندگی می کنند. اورانگوتان ها به دلیل جنگل زدایی هایی که توسط تولید روغن پالم ایجاد شده در حال انقراض می باشند. از آنجا که روغن پالم برخلاف روغن نباتی جامد، دارای چربی های ترانس نیست به سرعت مشهور شد اما به زودی مشخص شد که روغن پالم به هیچ وجه از روغن های نباتی سالم تر نیست و در واقع دارای چربی های اشباع شده ی بیشتری نیز می باشد.

روغن های پالم در همه جا یافت می شوند: در کراکرها، کلوچه ها، شکلات ها و پیتزاها. این روغن، ماده ی اصلی مارگارین، کره ی گیاهی، و حتی صابون و پودر لباسشویی را تشکیل می دهند.

هر چیز که دارای برچسب تجارت حلال نباشد

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

برچسب تجارت حلال تنها برای چای و قهوه نیست، بلکه آجیل، شکلات، شکر و مواد غذایی دیگر نیز دارای این برچسب می باشند. این برچسب نشان می دهد که این محصولات برای محیط زیست مضر نیستند، در شرایط خوبی ایجاد شده اند و به موارد تجارت حلال مربوط می شوند. این غذاها از نظر ژنتیکی اصلاح نشده اند و آفت کش نیز در آنها به کار نرفته است (بیشتر آنها نیز ارگانیک می باشند).

هر چیز که دارای رنگ مصنوعی باشد

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

سلامت مواد غذایی که دارای رنگ های مصنوعی هستند، بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته، اما باید خاطرنشان کرد که این غذاها از نفت به دست آمده اند و سه نوع از این رنگ ها یعنی قرمز 40، زرد 5 و زرد 6، 90 درصد رنگ های مصنوعی را تشکیل می دهند. هر سه این رنگ ها شامل بنزیدین هستند که برای انسان و حیوان سرطانزا می باشد اما شواهد همچنان بی نتیجه است.

رنگ های مصنوعی نه تنها در هله هوله ها بلکه در همه جا یافت می شوند. برخی از غذاهای جالب که دارای رنگ های مصنوعی می باشند شامل ترشیجات، کراکرها و پوره ی سیب می باشد. باید بدانید که این رنگ ها کاملا بی فایده هستند و برخی از سازندگان مواد غذایی می کوشند تا رنگ های گرفته شده از منابع گیاهی را جایگزین آنها کنند.

گوشت های فرآوری شده

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

سازمان سلامت جهانی در سال گذشته اعلام کرد، گوشت های فرآوری شده موجب سرطان می شوند. گوشت های فرآوری شده شامل هر گونه گوشت نمک زده، خشک شده، تخمیر شده و یا دودی شده می باشد. گوشت خوک، کالباس و سوسیس نیز جزء همین دسته می باشند. اگر شما نگران چیزی هستید که می خرید، باید بگویم بیشتر گوشت های اغذیه فروشی ها از مزرعه های صنعتی ای به دست می آید که در تولید گازهای گلخانه ای و استفاده از آفت کش ها دست دارند. بگذریم که این حیوانات در شرایط شلوغ و غیر بهداشتی زندگی می کنند و با آنتی بیوتیک هایی درمان می شوند که برای مسمومیت حیوانات به کار می روند.

میوه های معمولی

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

بیشتر میوه ها مثل پرتقال و سیب، میوه های قابل حمل و راحتی هستند که بخش قابل توجهی از میان وعده ی ما را تشکیل می دهند، اما متاسفانه این میوه ها دارای فضولات آفت کش می باشند. در لیست 10 عددی گروه کاری محیط زیست، سیب پس از توت فرنگی، دومین میوه آلوده است، هلو و میوه های تابستانی دیگر، شماره 4 این لیست می باشند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه