این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

برخی از محصولات بهداشتی شخصی حاوی مواد شیمیایی هستند که برای سلامت انسان به شدت مضر است و دور نگه داشتن آنها از محیط خانه برای بهبود سلامت افراد اهمیت زیادی دارد.

جایگزین کردن تمام مواد شیمیایی موجود در کابینت شما با مواد سالم تر ممکن است بسیار هزینه بردار باشد، بنابراین بهتر است از قانون جایگزین کردن یک به یک استفاده کنید. بدین معنا که هر کدام از مواد مضر موجود در کابینت تمام شد، آن را با گزینه ی بهتری جایگزین کنید. با این کار در عرض چند ماه یک کابینت پر از مواد سالم خواهید داشت.

1- فتالات

این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

فتالات، دسته ای از مواد شیمیایی مختل کننده ی غدد درون ریز هستند که در رژ لب ها، لوسیون ها، مواد آرایشی، لاک ناخن ها، عطرها و تمام محصولاتی که حاوی عطرهای مصنوعی هستند به کار می رود. فتالات موجب افزایش وزن و دیابت می شود، حتی برخی از فتالات ها خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهند. به جای فتالات از محصولات فاقد فتالات و ارگانیک استفاده کنید.

اسامی دیگر فتالات: شما هیچ وقت نام فتالات را بر روی لیست مواد تشکیل دهنده نخواهید دید، بلکه اسامی چون خوشبو کننده و پرفیوم را مشاهده خواهید کرد.

2- پارابن

این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

این مواد نگه دارنده برای دور نگه داشتن باکتری ها، مخمرها و قارچ ها در شامپو، نرم کننده، دئودورانت، افترشیو، مرطوب کننده و لوازم آرایشی استفاده می شوند. این محصولات نقش استروژن را در بدن بازی کرده و موجب ایجاد سرطان سینه در زنان می شود. بهتر است از محصولات ارگانیک یا فاقد پارابن استفاده کنید.

اسامی دیگر پارابن: اتیل پارابن، بوتیل پارابن، متیل پارابن، پروپیل پارابن، ایزوبوتیل پارابن، ایزو پروپیل پارابن و همه ی اسامی دیگری که با پارابن تمام می شوند.

پیشنهاد برنافیت: چه زمانی برای تشخیص سرطان سینه باید تجدید نظر کرد؟

3- مواد نگهدارنده ای که فرمالدئید آزاد می کنند

این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

درست مثل پارابن، این مواد شیمیایی برای حفظ شامپوها، مرطوب کننده ها، لوسیون ها، ژل موها و خمیر های اصلاح به کار می روند. اما شما را در معرض فرمالدئید که یک ماده ی سرطان زاست قرار می دهند. پس از محصولات ارگانیک یا فاقد نگهدارنده استفاده کنید.

اسامی دیگر: دی ازولیدینیل اوره، دی ام دی ام هیدانتوین، کواترنیوم-15 و سدیم هیدروکسی متیل گلی کاینات.

4- سولفات

این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

سولفات به منظور ایجاد کف در شامپوها، بدن شویه ها و مواد شوینده ی صورت به کار می رود. اما این مواد شوینده خشن هستند و حاوی مواد شیمیایی سرطان زایی چون 1 و 4 دی اکسان می باشند. بهتر است از محصولات ارگانیک یا فاقد سولفات استفاده کنید.

اسامی دیگر: سدیم لوریل سولفات، سدیم لارت سولفات، آمونیوم لوریل سولفات، سدیم لوریل سولفو استات.

5- تولوئن

این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

آیا می دانید دلیل درخشندگی رنگ مو و لاک ناخن ها چیست؟ دلیل آن تولوئن است- یک ماده ی شیمیایی ساخته شده از نفت خام که در تینر رنگ ها به کار برده شده و موجب خستگی، سرگیجه و حالت تهوع می شود. تحقیقات نشان داده است که تولوئن موجب اختلال در غدد درون ریز و سمی شدن سیستم ایمنی بدن می شود. از آنجا که این ماده یک ماده ی فرار است، تنها با نفس کشیدن وارد بدن شما می شود. بهتر است از محصولات ارگانیک یا فاقد تلوئن استفاده کنید.

اسامی دیگر: هیدروکسی تولوئن بوتیلات شده، بنزوئیک اسید و بنزیل.

6- مواد شیمیایی دیگری که با نفت خام ساخته شده اند

این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

این مواد شیمیایی که در دئودورانت، افتر شیو و شامپو استفاده می شوند، حاوی فرمالدئید و 1 و 4 دی اکسان می باشند. برخی از آنها نیز موجب تحریک پوست می شوند.

اسامی دیگر: پروپیلن گلیکول و پلی اتیلن گلیکول.

7- بوتیل هیدروکسی انیزل

این مواد شیمیایی را از خانه تان دور کنید

این ماده ی نگهدارنده ی مختل کننده ی غدد درون ریز و سرطان زا، در مواد آرایشی همچون کانسیلر، ریمل، رژ گونه، خط چشم و برق لب به کار برده می شود.

اسامی دیگر: آنتی اکسین B، انترانسین 12، نی پنتوکس، پروتکس و سوستان.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه