این منابع کربوهیدرات به رژیم شما آسیبی نمی رسانند

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود به سرعت منابع کربوهیدرات را مقصر اصلی چاقی خودمان معرفی می کنیم. این کارمان منجر به پیروی از رژیم های افراطی می شود که در آن هیچ کدام از کربوهیدرات ها وجود ندارند. اما افرادی که قصد لاغری دارند باید بدانند که کربوهیدرات منبع اصلی سوخت بدن است و بر خلاف تصور عمومی به متابولیسم چربی ها کمک می کند. به همین دلیل است که حذف آنها کمکی به کاهش سایز و وزن نمی کند. به خصوص اگر بخواهید آنها را با غذاهایی که دارای همان میزان کالری یا بیشتر هستند، جایگزین کنید.

طبق یک مطالعه افراد چاقی که به مدت 2 هفته از رژیم پر کربوهیدرات استفاده کردند، بهتر توانستند وزن خود را کاهش دهند. با این اوصاف، بهتر است عقیده های ضد کربوهیدراتی خود را کنار بگذارید و روی انتخاب درست آنها تمرکز کنید. با برنافیت همراه باشید.

منابع کربوهیدرات: نان غلات کامل

منابع کربوهیدرات سالم- نان غلات کامل- برنافیت

اصلا لازم نیست به دلیل کاهش وزن با این عنصر اصلی صبحانه خداحافظی کنید. تنها کافیست غلات کامل را جایگزین نان سفید کنید. طبق یک مطالعه ی موثق 50 فرد چاق با مصرف نان غلات کامل توانستند وزن، دور کمر و درصد زیادی از چربی های بدن خود را کاهش دهند.

منابع کربوهیدرات: سیب زمینی شیرین

منابع کربوهیدرات سالم- سیب زمینی شیرین- برنافیت

سیب زمینی شیرین یک نوع کربوهیدرات است که هوس شما را نسبت به شیرینی جات برطرف می کند. برخلاف طعم شیرین، چربی آن بسیار کم و فیبر آن فراوان است. به علاوه روش های سالمی برای مصرف آن وجود دارد که شامل کبابی و بخارپز کردن می باشد. آب فراوان و فیبر موجود در سیب زمینی شیرین شما را سیر و از پرخوری جلوگیری خواهد کرد.

راهکارهای کاهش میل به شیرینی جات را در ویدئوی زیر مشاهده کنید

منابع کربوهیدرات: بلغور جو دو سر

منابع کربوهیدرات سالم- بلغور جو دوسر- برنافیت

بلغور جو دو سر یک فیبر محلول است که به سرعت شما را سیر و از افراط در غذاهای دیگر جلوگیری می کند. فیبر فراوان آن نیز در طول زمان، متابولیسم شما را افزایش می دهد.

منابع کربوهیدرات: پاپ کورن

منابع کربوهیدرات سالم- پاپ کورن- برنافیت

نیاز به تنوع در محل کار دارید؟ به جای رفتن به سراغ چیپس و کوکی از این میان وعده ی سالم استفاده کنید. طبق یک مطالعه، میزان سیر کنندگی پاپ کورن بیشتر از چیپس است. به علاوه موجب می شود افراد بتوانند احساس گرسنگی و در نتیجه وزن خود را کنترل کنند.

منابع کربوهیدرات: پاستا غلات کامل

منابع کربوهیدرات سالم- پاستا غلا کامل- برنافیت

پیروی از رژیم غذایی تنها به معنای خوردن سالاد و اسموتی سبزیجات نیست. شما می توانید از خوردن پاستا نیز لذت ببرید، آن هم پاستا غلات کامل. در یک مطالعه نشان داده شد که مصرف پاستا غلات کامل موجب کاهش BMI  چربی های شکمی خواهد شد. روی پاستای خود کمی گوشت و سبزیجات بریزید تا خوشمزگی آن دو چندان شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه